  • 1. Data: 2013-02-26 17:43:48
    Temat: Jęczy skrzynia
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pada mi skrzynia. Paca co prawda już od 30 tyś ale dalej jeździ.

    Efekty tylko akutyczne: biegi 1,2,5,6 jęczą przy przyspieszaniu, przy
    czym 1 i 2 najgłośniej. Biegi 5,6 bardziej szumią z cichym jękiem. Jęki
    na 1,2 są równie głośne co silnik co wzbudza zainteresowanie pieszych :)

    Żadnych problemów z wrzucaniem biegów, synchronizacją czy innymi
    wyczuwalnymi problemami z dzwignią. W zasadzie dła głuchego żadnej różnicy.

    Teraz zanim pojadę do warsztatu gdzie mi walną ściemę chciałbym zapytać:
    skąd pochodzi dzwięk jęczenia? Uszkodzone lożyska? Coś zatarte? Plan
    zapewne jest taki że skrzynie wymieniamy na "nową" ze szrotu. Czy będa
    mieli rację nie podejmójąc się nawet próby diagnostyki? Znajomy mechanik
    powiedział że w szumiące by jeszcze zaglądał ale jęczące tylko na złom.
    Ma rację?

    Olej jest :)

  • 2. Data: 2013-02-26 17:49:56
    Temat: Re: Jęczy skrzynia
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-02-26 17:43, Sebastian Biały wrote:
    > podejmójąc

    Łomatko ! Przepraszam...

  • 3. Data: 2013-02-26 18:48:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości
> [...]
    >diagnostyki? Znajomy mechanik powiedział że w szumiące by jeszcze
    >zaglądał ale jęczące tylko na złom. Ma rację?

    Chyba ma.
    Skrzynie trzeba wymontowac, rozebrac, bedzie to dlugotrwale, a wiec
    kosztowne.
    I nawet nie wiem czy da rade naprawic, bo moze juz czesci zamiennych
    nie ma, albo konstrukcja jednorazowa.

    "kup se pan na szrocie druga skrzynie, moze bedzie lepsza".

    Ja mialem ciekawszy numer - pare razy skrzynia mi sie zrobila dziwnie
    glosna.
    I zawsze to bylo na jednym rondzie w Klodzku, ktore (Klodzko)
    odwiedzalem sporadycznie.
    A potem tak stopniowo sie uciszalo.

    Ki czort ? Ze tam jakas ciekawa kombinacja warunkow wystepowala to
    mozliwe, ale co sie w ich wyniku dzialo ?

    J.

  • 4. Data: 2013-02-26 19:02:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-26 18:48, J.F pisze:
    (...)
> [...]
    > A potem tak stopniowo sie uciszalo.
    >
    > Ki czort ? Ze tam jakas ciekawa kombinacja warunkow wystepowala to
    > mozliwe, ale co sie w ich wyniku dzialo ?

    Efekty wskazują na mechanizm różnicowy... (o ile napęd na przód)

  • 5. Data: 2013-02-26 19:36:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w

    >Efekty wskazują na mechanizm różnicowy... (o ile napęd na przód)

    Sierra, dyfer z tylu :-)
    Hm, nie wykluczam ze i ten dzwiek naprawde z tylu pochodzil.
    Tym niemniej pytanie pozostaje - co by to moglo byc.

    A po drodze przeciez niejeden zakret szybko pokonywany.

    J.

  • 6. Data: 2013-02-26 19:55:33
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Sierra, dyfer z tylu :-)
    > Hm, nie wykluczam ze i ten dzwiek naprawde z tylu pochodzil.
    > Tym niemniej pytanie pozostaje - co by to moglo byc.
    >
    > A po drodze przeciez niejeden zakret szybko pokonywany.

    moze ten zakret byl na tyle dlugi i ostry ze resztki oleju przelaly sie
    na jedna strone i smarowania nie bylo?

  • 7. Data: 2013-02-26 20:31:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-26 19:36, J.F pisze:

    > Sierra, dyfer z tylu :-)
    > Hm, nie wykluczam ze i ten dzwiek naprawde z tylu pochodzil.

    Nie odróżniasz 'wycia' z dyfra od wycia ze skrzyni?

    > Tym niemniej pytanie pozostaje - co by to moglo byc.
    > A po drodze przeciez niejeden zakret szybko pokonywany.

    Ze szklaną kulą problem. Może coś olejem/satelitami/łożyskami?
    Bez szans na znalezienie przyczyny.

  • 8. Data: 2013-02-26 22:04:03
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 18:48:21 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    >
    > A potem tak stopniowo sie uciszalo.
    >

    > Ki czort ? Ze tam jakas ciekawa kombinacja warunkow wystepowala to
    >
    > mozliwe, ale co sie w ich wyniku dzialo ?

    Jakie długotrwałe. Rozebranie, sprawdzenie co popsute i zmontowanie z nowymi
    częściami to góra trzy godziny w przypadku typowej skrzyni biegów. Oczywiście jak to
    robi mechanik samochodowy.

  • 9. Data: 2013-02-26 22:27:14
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Jakie długotrwałe. Rozebranie, sprawdzenie co popsute i zmontowanie z nowymi
    częściami to góra trzy godziny w przypadku typowej skrzyni biegów. Oczywiście jak to
    robi mechanik samochodowy.

    plus kilka/kilkanascie dni/tygodni oczekiwania na nowe czesci. szczegol.

  • 10. Data: 2013-02-26 22:33:49
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 22:27:14 UTC+1 użytkownik h.w.d.p. napisał:
> [...]
    cz�ciami to g�ra trzy godziny w przypadku typowej skrzyni bieg�w. Oczywi�cie
    jak to robi mechanik samochodowy.

    > plus kilka/kilkanascie dni/tygodni oczekiwania na nowe czesci. szczegol.

    Czyli lepiej kupić nową skrzynię ze złomu i też czekać kilka kilkanaście dni na
    części. Bo w takiej sytuacji tylko idiota kupi następną po niepalącej.