  • 11. Data: 2013-02-26 22:51:05
    Temat: Re: Jęczy skrzynia
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Czyli lepiej kupić nową skrzynię ze złomu i też czekać kilka kilkanaście dni na
    części. Bo w takiej sytuacji tylko idiota kupi następną po niepalącej.

    oczywiscie ze nie.
    najlepiej kupic sprawna skrzynie z jezdzacego auta.

  • 12. Data: 2013-02-27 12:35:24
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 22:51:05 UTC+1 użytkownik h.w.d.p. napisał:
> [...]
    kilkana�cie dni na cz�ci. Bo w takiej sytuacji tylko idiota kupi nast�pn� po
    niepal�cej.

    > oczywiscie ze nie.
    >
    > najlepiej kupic sprawna skrzynie z jezdzacego auta.

    Jak masz sprawny jeżdżący samochód z dobrą skrzynią to ją sprzedasz? Nie twierdzę że
    nie da się kupić silnika czy skrzyni biegów w możliwym stanie. Ale to nie jest
    powszechne. Za mało tych rozbitych czy anglików żeby skrzyń dla wszystkich
    wystarczyło. Padł mi silnik. To po nowoczesnemu chciałem kupić używany. Jak
    popatrzyłem co jest do kupienia to mój padnięty poszedł do remontu kapitalnego.
    Remont kosztował dwa razy tyle co używany silnik. Uważam że nie były do wyrzucone
    pieniądze a wręcz że dobrze na tym wyszedłem. To że " mechanicy" sugerują wymianę
    całych podzespołów na używane wynika z tego że nie potrafią naprawić. Powodem wymiany
    skrzyni biegów może być to że pękła obudowa po dużym przebiegu. A nie to że coś w
    niej charczy albo zgrzyta jakiś bieg przy wrzucaniu. Takie usterki się naprawia.
    Wychodzi to najtaniej i daje gwarancję na dalsze bezproblemowe użytkowanie.

  • 13. Data: 2013-02-27 13:43:18
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    Wychodzi to najtaniej i daje gwarancję na dalsze bezproblemowe użytkowanie.

    jest tyle anglikow ze nie ma zadnego problemu z uzywana skrzynia do
    popularnych samochodow. poza tym skrzynie psuja sie rzadko wiec i popyt
    jest maly w porownaniu do silnikow.

    peknieta obudowa po duzym przebiegu to jakas abstrakcja dla mnie. predze
    uwierze ze pekla od przypierdolenia w cos.

  • 14. Data: 2013-02-27 15:11:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >możliwym stanie. Ale to nie jest powszechne.
    >Za mało tych rozbitych czy anglików żeby skrzyń dla wszystkich

    Ale tez skrzynie rzadko padaja.

> [...]
    >kapitalnego. Remont kosztował dwa razy >tyle co używany silnik.
    >Uważam że nie były do wyrzucone pieniądze a wręcz że dobrze na tym

    Poczekamy, zobaczymy.
    Silniki i skrzynie sa z reguly dosc trwale, jak padaja, to i reszta
    auta jest zmeczona. I czas pomyslec o nowym, a nie przeplacac za
    naprawe :-)

    >To że " mechanicy" sugerują wymianę całych podzespołów na używane
    >wynika z tego że nie potrafią naprawić.

    Czesciowo. Ale nawet ci dobrzy zdaja sobie sprawe ze nie zaplacisz
    5000 za remont silnika w aucie wartym 6000.

    A i dla klienta - silnik ze szrotu - kot w worku. Ale silnik po
    remoncie ... tez kot w worku :-)

    >Powodem wymiany skrzyni biegów może być to że pękła obudowa po dużym
    >przebiegu.

    Tato kiedys kupil obudowe. Fabryczna. Teraz to nie wiem czy sprzedaja.

    >A nie to że coś w niej charczy albo zgrzyta jakiś
    >bieg przy wrzucaniu. Takie usterki się naprawia.

    No nie wiem. Nie rozkrecalem nowoczesnej skrzyni z osobowki, ale cos
    mi sie tam obilo o uszy o nowoczesnych technologiach ... niezbyt
    rozbieralnych.

    >Wychodzi to najtaniej i daje gwarancję na dalsze bezproblemowe
    >użytkowanie.

    Ale to trzeba kompletny remont zrobic. Wszystkie nowe synchronizatory,
    nowe lozyska, i moze byc jak z silnikiem - remont 2000.
    A kola zebate juz zuzyte ... nowa choinka ?

    J.

  • 15. Data: 2013-02-27 15:45:10
    Od: tá´Ź

    Sebastian Biały wrote:

    > Teraz zanim pojadę do warsztatu gdzie mi walną ściemę chciałbym zapytać:
    > skąd pochodzi dzwięk jęczenia? Uszkodzone lożyska? Coś zatarte? Plan
    > zapewne jest taki że skrzynie wymieniamy na "nową" ze szrotu.

    Jak jesteś pewien, ze to skrzynia, która i tak jest już na straty, to
    spróbuj wlać ceramizer (tylko nie jakieś zagęszczacze i inne motodoktory).
    Poważnie. W przekładniach sprawuje się całkiem dobrze, bardzo możliwe, że
    będzie na tyle ciszej, że zrezygnujesz z kosztownej naprawy niemłodego,
    jak sądzę auta.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 16. Data: 2013-02-27 16:15:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości

    >moze ten zakret byl na tyle dlugi i ostry ze resztki oleju przelaly
    >sie na jedna strone i smarowania nie bylo?

    Nie, rondo jak wiele innych.
    Moze tylko silnik rozgrzany godzina szybkiej jazdy ... ale przeciez
    gdzie indziej tez bywalo dalej i szybko...

    J.

  • 17. Data: 2013-02-27 17:29:47
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > Jakie długotrwałe. Rozebranie, sprawdzenie co popsute i zmontowanie z
    > nowymi częściami to góra trzy godziny w przypadku typowej skrzyni
    > biegów. Oczywiście jak to robi mechanik samochodowy.

    Ty chyba przeleżałeś pod lodem mniej więcej od czasów późnego PRL-u.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 18. Data: 2013-02-27 17:31:57
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > Jak masz sprawny jeżdżący samochód z dobrą skrzynią to ją sprzedasz? Nie
    > twierdzę że nie da się kupić silnika czy skrzyni biegów w możliwym
    > stanie. Ale to nie jest powszechne.

    Powszechne jest sprowadzanie aut na części z kierownicą po prawej stronie
    lub wadami prawnymi, zwykle w takim aucie można ten silnik czy skrzynię
    sprawdzić przed demontażem.

    > A nie to że coś w niej charczy albo zgrzyta jakiś bieg przy
    > wrzucaniu. Takie usterki się naprawia. Wychodzi to najtaniej i daje
    > gwarancję na dalsze bezproblemowe użytkowanie.

    Defekt skrzyni oznacza zwykle ogólnie wyeksploatowanie, więc taka naprawa
    będzie albo droga (remont kapitalny) albo chujowa. Albo jedno i drugie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 19. Data: 2013-02-27 20:00:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-02-27 15:45, t? wrote:
> [...]
    > Poważnie. W przekładniach sprawuje się całkiem dobrze, bardzo możliwe, że
    > będzie na tyle ciszej, że zrezygnujesz z kosztownej naprawy niemłodego,

    Mi to że jest glośno w niczym nie przeszkadza, ale oczami wyobraźni
    widze jak przy 140 na autostradzie jedno trybko postanawia sie obrazić
    na inne. Interesuje mnie naprawa albo wymiana. Obok jest firma która
    taśmowo naprawia skrzynie (a nie tylko piaskuje), ale śpiewają koło 2tyś
    za naprawioną. I to na wymianę na moją starą ...