eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-05-07 18:45:20
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w
    wiadomości

    >Ależ oczywiście! Zawsze ostatecznie rozbije się o "przyjęto, że jest
    ><wartość>", Wolałbym jednak, aby przyjęcie tej wartości było w miarę
    >jej
    >bliskie, a nie dowolnie oddalone, bo tak wygodniej.

    No i te 9.81 takie bylo, bo skoro w zaleznosci o miejsca wynosi 9.764
    do 9.833, to zaokraglanie ma sens, szczegolnie w naszych szerokosciach
    geograficznych.

    >Cal też nie jest dokładnie 2.54, a za tym stopa (30.48 cm), jard
    >(91.44 cm), co tam
    >jeszcze...

    W zasadzie jest dokladnie, bo kiedys usiedli i ustalili ze cal to
    dokladnie 25.4 mm.

    Tylko amerykanskim geodetom nie pasowalo :-(
    https://en.wikipedia.org/wiki/Inch#US_Survey_inches

    >Ale już nie zapodaję, ze cal ma 2, czy 3 cm, bo tak łatwiej. Nie
    >podaję nawet 2.5, bo tak nieco mniej, ale też łatwiej. 2.54 wydaje
    >sie całkiem rozsądnym przybliżeniem, przynajmniej dla prostszych
    >przeliczeń.

    A byly kiedys gniazda w rozstawie 2.5 mm ... nie pasowaly przy
    wiekszej ilosci stykow :-)

    J.