eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc
    przyszłość świata...
    Date: Fri, 27 Apr 2018 12:37:01 +0200

    > To jak sie wyciąga pierwiastek na suwaku? Idę o zakład że 99% inzynierów
    > suwakach. Może i potrafili ale już nie potrafią.

    Chyba przesadzasz. Przecież górna skala jest kwadratem dolnej.
    Wyciągnięcie pierwiastka jest łatwiejsze niż mnożenie/dzielenie, bo nie
    wymaga w ogóle wysuwania tej środkowej linijki.
    Jeszcze wyżej chyba jest sześcian, ale tego nie jestem pewien. Od spodu
    chyba sinusy, tangensy. Jeszcze nie jestem >60.

    Rodzice brali prace zlecone polegające na przeliczaniu całej masy
    wyników jakichś pomiarów wykonanych przez kogoś innego.
    Przy tej okazji nauczyłem się używać suwaka i trochę im przeszkadzałem
    próbując pomagać (oni byli już dziesięć obliczeń dalej, gdy ja
    usiłowałem uzyskać potwierdzenie, że dla danego obliczenia dobrze
    ustawiłem suwak).

    Wydaje mi się, że to były pierwsze klasy (góra 3) podstawówki.

    W liceum na matmie mieliśmy raz lekcję o suwaku (taki duży model długi
    jak tablica szeroka). Byłem serio zdziwiony, że jako jedyny w klasie
    umiem go używać.
    P.G.