  • 231. Data: 2012-12-21 22:05:14
    Temat: Re: Jebany system
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-12-21 22:00, Artur Maśląg pisze:

    > Wiesz, jakbym miał prześledzić wszystkie dryfy - niemniej pamiętam od
    > czego się zaczęło.
    > Wątek śledziłem raczej w kwestii ogólnej - sytuację jak mniemam
    > opisywał tatuś, któremu synalka oblali. Hmmm, wydał sobie średnią
    > opinię.
    > Cóż, ja tam z natury spokojny jestem i cudactwa newsnetowe na mnie
    > średnio działają. Spora część ludzi potrzebuje czegoś by zaistnieć,
    > sami nie mają doświadczeń, wiedzy itd.

    Ok, a oddasz mi teraz stracone trzy minuty życia, łobuzie?

    --

    RedLite

  • 232. Data: 2012-12-21 22:08:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-21 21:56, PK pisze:

    > Ale uogólniam po przestrzeni, a nie po czasie.

    Naprawdę? Teraz to pojechałeś. A gdzie dziedzina w takim razie?

    > Po co miałbym
    > uogólniać po ostatnich 20 latach? Jaki to miałoby w ogóle sens?

    Widzisz, jak już chcesz się wypowiadać na temat *kwalifikacji*
    kursantów oraz uwarunkowań, to chyba warto mieć wiedzę w tej materii,
    by móc cokolwiek uogólniać.

  • 233. Data: 2012-12-21 22:13:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-21 22:05, RedLite pisze:

    > Ok, a oddasz mi teraz stracone trzy minuty życia, łobuzie?

    Proszę bardzo:
    http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/184458
    _502855189746823_1662280514_n.jpg

    Reklamacji składać chyba nie będziesz - no chyba, że wolisz Godzillę
    w Sydney ;)

  • 234. Data: 2012-12-21 22:19:44
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-12-21 22:13, Artur Maśląg pisze:

    > Proszę bardzo:
    > http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/184458
    _502855189746823_1662280514_n.jpg

    Powiedzmy, że tym razem Ci się upiekło ;D

    --

    RedLite

  • 235. Data: 2012-12-21 22:26:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-21 22:19, RedLite pisze:

    _502855189746823_1662280514_n.jpg

    > Powiedzmy, że tym razem Ci się upiekło ;D

    Ba, nikt mi tego "końca świata" zagwarantować nie chciał, to tylko tyle
    wyszło. Ja tam nie narzekam ;)

  • 236. Data: 2012-12-21 23:51:23
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-12-18 19:50, frank drebin pisze:
    > Jebany system egzaminów na prawo jazdy piętnuję.
    > Sorry za bluzgi ale mam nerwa świątecznego.

    Niech się dzieciak jeździć nauczy.
    On będzie szczęśliwy, bo zda, ja - bo będzie jeden więcej umiejący
    jeździć na drodze.

    15 lat temu zdawałem - zdałem za pierwszym.
    2 miesiące temu zdawała siostrzenica - zdała za pierwszym. Jeździ,
    jeździ dobrze na tyle, że nie czepiam się, kiedy mnie wiezie.

    Stwierdzi kolega frank d., że fuks..?
    Otóż nie. Dziecko ono drogie po prostu jest kierowcą od lat.
    Jest czwartym pokoleniem kierowców w rodzinie, jest obyta z
    drogą,kultura drogową, przepisami, samochodem, ma zdrowe nawyki. Jako
    szczaw jeździła na rowerze, potem skuterze, jeździła samochodem jako
    pasażer z rodzicami, wujkami, dziadkami, jeździła jako kierowca kiedy
    było można i ktoś z dorosłych miał czas posadzić ją za kierownicą i
    popilnować. Ktoś taki podchodzi do praktycznego egzaminu i go zdaje.

    Nie dziw się, że ktoś z kolei, kto z samochodem nie miał nigdy do
    czynienia (albo nawyków drogowych uczył się od ojca, który sam jeździ
    jak p*pa, bo nie miał się od kogo uczyć, bo sam jest kierowca w
    pierwszym pokoleniu) - za kierownicą jest DZIKI.

    Nie poradzimy na to. 75% społeczności drogowej to kierowcy w pierwszym
    pokoleniu. Nie ma się co dziwić, że drogi, bezpieczeństwo, płynność
    jazdy, kultura drogowa (i zdawalność egzaminów na PJ!) - wyglądają jak
    wyglądają.

    CHłop żywemu nie przepuści, nawet, jeśli sobie samochód kupił. Muszą
    minąć dziesiątki lat. Za 2-3 pokolenia - zobaczycie (nie dożyjemy?) na
    naszych drogach będzie pięknie.

    o!

  • 237. Data: 2012-12-22 00:13:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Dec 2012, Michoo wrote:

    > Wydaje mi się, że jednak nie - nie ma w PoRD nic o chęci.

    Literalnie nie ma, to prawda.
    Ale jeśli nie ma "oczywistych" fizycznych przesłanek wyłączenia
    z ruchu, w postaci dajmy na to otwarcia drzwi i wychodzenia
    z samochodu, dość trudno jest udowodnić "tamtemu" że nie miał
    żadnego powodu żeby się zatrzymać. Choćby "z ostrożności".

    [...opis przypadku...]
    > Na ile to rozumiem - póki oba pojazdy stoją to pierwszeństwa ustępują ma
    > pojazdowi nadjeżdżającemu z ich prawej. Czyli żadnemu.

    Dla ścisłości, po to aplikowałem wersję z trzema, aby tej składowej
    nie trzeba było analizować :)

    [...]
    > [*] "się porusza", bo "są w ruchu" oba skoro ich zatrzymanie wynikało
    > z przepisów i/lub warunków na drodze

    Tak właśnie :)
    Tylko to nie inny kierujący jest od oceny, że "tamten" zatrzymania
    NIE dokonał z powodu "warunków na drodze".
    Dlatego IMO, poza przypadkami "oczywistego" wyłączenia z ruchu,
    wypada uzuskać potwierdzenie takiego zamiaru od "tamtego" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 238. Data: 2012-12-22 08:38:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl>

    > Nie musi być wymogu - ustąpienie pierwszeństwa to _sytuacja_ w której
    > jeden kierujący powstrzymuje się od ruchu, żeby nie musiał zrobić tego
    > drugi kierujący.
    >
    > Np.:
    > wczoraj lekko zwolniłem dzięki czemu kierujący z lewego pasa mógł wjechać
    > przede mnie na prawym pasie - ustąpiłem mu pierwszeństwa (stan faktyczny),
    > mimo, że żaden przepis tego nie regulował.

    "ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby
    zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
    zmiany prędkości".

    Jak kontynuując jazdę po swoim pasie (czyli mając pierwszeństwo) miałbyś
    zmusić kierowcę na innym pasie do zmiany kierunku, pasa ruchu albo prędkości
    ???

  • 239. Data: 2012-12-22 09:00:43
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-21 23:51, scobowski pisze:

> [...]
    >
    > CHłop żywemu nie przepuści, nawet, jeśli sobie samochód kupił. Muszą
    > minąć dziesiątki lat. Za 2-3 pokolenia - zobaczycie (nie dożyjemy?)

    Dokładnie tak jest.
    Patrząc na kilku dzieciaków moich kumpli, pozdawały praktycznie od
    pierwszego/drugiego razu, bo widać było że maja dryg do kierowania, a
    jak kierują to dociera spokojnie wszystko co się do nich mówi.
    Ale tez moje dwie znajome całkowicie zrezygnowały z kursu i się poddały,
    bo miały poważne problemy z parkowaniem tyłem, a przez cały okres kursu
    za kółkiem czuły się tak, że nic do nich nie docierało jak prowadziły
    auto. Bardzo podobnie jak do tej słynnej blondyny ze śląska z YT. I
    dziewuchy się poddały.

    A co do tematu i kilkukrotnego podchodzenia do egzaminu, to są praktyki
    potwierdzone faktami że w większości jest to celowe.
    Ten proceder istniał od dawna, istnieje i będzie istniał.
    W grupie egzaminujących zawsze jest duży % takich co poprawnie jeżdżą
    ale się stresują ponad przeciętną i można ich bezproblemowo wkręcać na
    minę i doić kilka razy za to samo.

    Byłem świadkiem różnych rzeczy na egzaminach. Nawet potrafią wykręcić
    takiego co to pewnie czuje się za kółkiem. Wystarczy że wsiądzie do auta
    po kimś i nie ustawi pod siebie jednej z tych rzeczy jak fotel, i
    lusterka lub zapomni włączyć świateł. Egzaminator mu dziękuje jak tylko
    ruszy i zaprasza na następny raz. I ma takie prawo.
    Ale tez widziałem "szarże" na placu po pachołkach i taka osoba zdawała.
    A instruktorzy lub egzaminatorzy tłumaczą się ogólnie tak, że ludzie
    dopiero po uzyskaniu prawka uczą się jeździć i to przychodzi z czasem.
    No i maja racje.

    Za moich czasów łapówka to była flaszka wódki. Ja zawsze za kółkiem
    czułem się pewnie. Od szczeniaka ciągnęło mnie do kierowania i jak tylko
    miałem okazję i dosięgałem już pedałów to w robocie u ojca dopadałem
    wózek elektryczny lub melexa i sobie pozwalałem jak nikogo nie było.

    Pamiętam to jak dziś. Egzaminator widział że daje rade na mieście ale
    się uparł na mnie i kazał na finał tyłem zaparkować równolegle do
    krawężnika między dwoma autami.
    Za dużo jak dla mnie miejsca nie było, ale się udało. Zadowolony
    z siebie myślałem że zdałem a on wysiada i mierzy a mnie ciśnienie
    rośnie. Przy przednim kole wchodzi ciasno stopa na szerokość miedzy koło
    a krawężnik, przy tylnym dwie stopy. Nie zdałem. Cyc mi opadł.
    Na placu instruktor mówi bym następnym razem przyniósł flaszkę i wsadził
    do kieszeni za oparciem fotela. Jak kazał, tak uczyniłem. Efekt? Wyjazd
    z placu na miasto kilka najbliższych zakrętów w prawo i wjazd na plac z
    powrotem z pozytywnym wynikiem :)

    Teraz ekonomia wyparła flaszki. Liczy się kasa i to ciężka. Każda
    instytucja w tym kraju nawet te najpoważniejsze doją człowieka ile się
    da na granicy prawa a i często je łamiąc. To dla czego WORD ma tego nie
    robić.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 240. Data: 2012-12-22 09:08:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Dec 2012 08:38:32 +0100, John Kołalsky napisał(a):
> [...]
    > zmusić kierowcę na innym pasie do zmiany kierunku, pasa ruchu albo prędkości

    na jego pasie jechal traktor, gdybys jechal jak wczesniej, to on musialby
    za nim hamowac, a tak nie musial :-P

    Co prawda tu nie bylo "powstrzymania sie od ruchu" ... wiec powiedzmy w
    korku stoimy na dwoch pasach, pojazd przede mna ruszyl, a ja nie bacze ze
    ci z innego maja stac do polnocy, tylko powstrzymuje sie od ruchu, aby inni
    mogli przede mnie wejchac.

    Nie ma lekko w prawie :-)

    J.