  • 221. Data: 2012-12-21 21:36:21
    Temat: Re: Jebany system
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-21, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > Nie - kiedy zdawałeś PJ? (znaczy kiedy kurs robiłeś).

    W 2010 roku.

    > Hmmm - nic bardziej błędnego. Plac można było oblać
    > z tzw. założenia procentowego. Egzaminatorzy chętnie też

    Jeśli masz na myśli jakieś złośliwe działanie egzaminatorów, to nic
    mi o tym nie wiadomo. Czekając na instruktora patrzyłem na właśnie
    próbujących sił na wzniesieniu. Większość uwalała pierwszy raz
    i egzaminatorzy uspokajali, wspierali, radzili chwilę pooddychać itp.
    Widziałem nawet takich tłumaczących jakieś podstawowe kwestie (chyba
    im nie wolno :)).

    A jeśli ludzie robili sobie na złość w PRL... no to mnie - na szczęście
    - w ogóle nie musi obchodzić :).

    > stresowali zdających, a co obsługi samochodu to nie bardzo
    > wiem co miałeś na myśli. Krótko żyjesz, praktykę masz malutką
    > i wyciągasz nieuzasadnione wnioski.

    Nie planuję kolejnych egzaminów na PJ, więc już pewnie większej praktyki
    miał nie będę :). Jakie zatem znaczenie ma mój wiek w tej kwestii?

    pozdrawiam,
    PK

  • 222. Data: 2012-12-21 21:38:58
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-21, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > Sralimuchi, będzie wiosna. Nie chcę być niegrzeczny, ale zdaje się,
    > że prawa jazdy to posiadać nie powinieneś, skoro w ten sposób sprawę
    > postawiłeś.

    Jeśli jesteś o tym przekonany, to możesz to zgłosić Policji, a oni
    sprawdzą moje umiejętności (z Twoich podatków :)). A jeśli nie, to
    najwyżej Twój komentarz jest "sralimuchi", cokolwiek to znaczy :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 223. Data: 2012-12-21 21:43:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-21 21:36, PK pisze:

    > W 2010 roku.

    To wiesz tzw. *g* i raczej nie powinieneś uogólniać.

    > Jeśli masz na myśli jakieś złośliwe działanie egzaminatorów, to nic
    > mi o tym nie wiadomo.

    Nic dziwnego. Jesteś szczęśliwym człowiekiem, który miał okazję
    skorzystać z postępującej normalności.

    > A jeśli ludzie robili sobie na złość w PRL... no to mnie - na szczęście
    > - w ogóle nie musi obchodzić :).

    W jakim *k* PRL-u? W PRL-u to prawo jazdy zdawało się normalnie.

    > Nie planuję kolejnych egzaminów na PJ, więc już pewnie większej praktyki
    > miał nie będę :). Jakie zatem znaczenie ma mój wiek w tej kwestii?

    Zasadniczy - nie masz bladego pojęcia jak wyglądały egzaminy na
    przestrzeni czasu, ale pozwalasz sobie na uogólnianie.

  • 224. Data: 2012-12-21 21:44:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-21 21:24, Dariusz Laskowski pisze:

    > Ja też nigdzie nie pisałem, że za pierwszym razem. :-]

    Wiesz, jak widzę pręgierz czy pms, to mogę się spokojnie spodziewać,
    że nie chodzi o fakty, czy też polemikę z tym, co ktoś napisał.

  • 225. Data: 2012-12-21 21:45:12
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-12-21 21:26, Artur Maśląg pisze:

    > ??? Mowa była o "Na pierwszej godzinie wsiadłeś w samochód i pojechałeś
    > w miasto? ", a nie zdaniu za pierwszym razem.

    :/

    Mowa była o wielu rzeczach w tym wątku, jednak prawidłowość zdarzyła się
    taka, że ci, którzy się wypowiadali nt. sukcesji na egzaminie (niepytani
    - stąd moja, ironiczna, 'ankieta') oświadczali, że zdali za pierwszym
    podejściem.
    Łącznie z gościem, który właśnie ma jakieś obiekcje co do częstości
    wyjazdu na miasto na pierwszej godzinie nauki (że niby to paradoks - jak
    wyjechałeś na 1 lekcji, to taki zajebisty kierowca jesteś, a zdawalność
    taka słaba).

    --

    RedLite

  • 226. Data: 2012-12-21 21:49:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-21 21:30, Dariusz Laskowski pisze:

    > Naaareeeszcieee... Jakiś głos rozsądku.

    Hmm, zdaje się, że przeoczyłeś parę kwestii...
    Wiesz, błędna obsługa pralki to żaden problem, z samochodem i ruchem
    tak łatwo nie ma.

    > Zawsze mnie to zastanawia dlaczego mądrzy, inteligentni, często
    > wykształceni ludzie rozmawiają o prowadzeniu samochodu jakby
    > to była... Nie wiem, neurochirurgia czy coś równie trudnego?

    Pozwolę sobie zaprzeczyć - z moich doświadczeń "mądrzy, inteligentni,
    często wykształceni ludzie" są zaprzeczeniem Twojej tezy. Co innego
    w usenecie - chcący uchodzić za... itd.

  • 227. Data: 2012-12-21 21:54:14
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 21.12.2012, Dariusz Laskowski <d...@p...pl> wroted:

> [...]
    > dlaczego mądrzy, inteligentni, często wykształceni ludzie
    > rozmawiają o prowadzeniu samochodu jakby to była... Nie wiem,

    Samo prowadzenie nie jest trudne, trudne jest prowadzenie i równoczesne
    skupienie na sytuacji na drodze, myślenie, zachowywanie ostrożności
    itd. itp. -- do momentu, w którym prowadzenie staje się odruchowe.
    Problemy w większości przypadków nie wynikają z tego, że kierowanie
    jest trudne, tylko z tego, że przy braku nawyków/automatyzmów łatwo
    się zapomina np. o włączeniu kierunkowskazu kiedy zbyt wiele się
    dookoła dzieje, albo wrzuceniu luzu po zatrzymaniu na światłach.
    Na to oczywiście lekarstwem jest praktyka.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 228. Data: 2012-12-21 21:54:55
    Od: PK <P...@n...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2012-12-21, Dariusz Laskowski <d...@p...pl> wrote:
    > Zawsze mnie to zastanawia dlaczego mądrzy, inteligentni, często
    > wykształceni ludzie rozmawiają o prowadzeniu samochodu jakby
    > to była... Nie wiem, neurochirurgia czy coś równie trudnego?

    Nie wiem, ale też mnie to dziwi. Tzn. autentycznie wiele osób
    traktuje egzamin PJ jak jakiś nadludzki wysiłek. Niektórzy chwalą
    się zdaniem za pierwszy razem, jakby to było największe osiągnięcie
    w ich życiu (oczywiście istnieje taka możliwość).

    Powiedzmy to wprost: samochód jest zrobiony tak, żeby jego obsługa
    była łatwa. Wymyślono go jako urządzenie "dla każdego", a nie dla
    wybrańców. Z każdym rokiem dochodzą nowe udoskonalenia i nowe
    elektroniczne systemy sprawiające, że kierowca musi umieć coraz
    mniej i naprawiające coraz więcej jego błędów.

    PJ robiłem mniej więcej równolegle z zaawansowaną Mechaniką Kwantową
    na studiach, ale to porównanie pewnie nie dla wszystkich będzie
    zrozumiałe, więc użyję innego. Jazda prawdziwym samochodem jest
    łatwiejsza, niż latanie samolotem w Flight Simulator (a jak ktoś ma
    skrzynię automatyczną, to już w ogóle...).

    A jazda ostrożna i pewność w ruchu ulicznym to zupełnie inne kwestie
    (wymagające odrobiny doświadczenia - niekoniecznie w samochodzie), ale
    żal mi się robi jak czytam, że jacyś ludzie (podobno) połowę kursu
    spędzają na placu manewrowym.

    pozdrawiam,
    PK

  • 229. Data: 2012-12-21 21:56:15
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-21, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > Zasadniczy - nie masz bladego pojęcia jak wyglądały egzaminy na
    > przestrzeni czasu, ale pozwalasz sobie na uogólnianie.

    Ale uogólniam po przestrzeni, a nie po czasie. Po co miałbym
    uogólniać po ostatnich 20 latach? Jaki to miałoby w ogóle sens?

    pozdrawiam,
    PK

  • 230. Data: 2012-12-21 22:00:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-21 21:45, RedLite pisze:

    > :/
    >
    > Mowa była o wielu rzeczach w tym wątku,

    Wiesz, jakbym miał prześledzić wszystkie dryfy - niemniej pamiętam od
    czego się zaczęło.

    > jednak prawidłowość zdarzyła się
    > taka, że ci, którzy się wypowiadali nt. sukcesji na egzaminie (niepytani
    > - stąd moja, ironiczna, 'ankieta') oświadczali, że zdali za pierwszym
    > podejściem.

    Wątek śledziłem raczej w kwestii ogólnej - sytuację jak mniemam
    opisywał tatuś, któremu synalka oblali. Hmmm, wydał sobie średnią
    opinię.

> [...]
    > wyjazdu na miasto na pierwszej godzinie nauki (że niby to paradoks - jak
    > wyjechałeś na 1 lekcji, to taki zajebisty kierowca jesteś, a zdawalność

    Cóż, ja tam z natury spokojny jestem i cudactwa newsnetowe na mnie
    średnio działają. Spora część ludzi potrzebuje czegoś by zaistnieć,
    sami nie mają doświadczeń, wiedzy itd.