    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jebany system
    Date: Sat, 22 Dec 2012 08:38:32 +0100

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl>

    > Nie musi być wymogu - ustąpienie pierwszeństwa to _sytuacja_ w której
    > jeden kierujący powstrzymuje się od ruchu, żeby nie musiał zrobić tego
    > drugi kierujący.
    >
    > Np.:
    > wczoraj lekko zwolniłem dzięki czemu kierujący z lewego pasa mógł wjechać
    > przede mnie na prawym pasie - ustąpiłem mu pierwszeństwa (stan faktyczny),
    > mimo, że żaden przepis tego nie regulował.

    "ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby
    zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
    zmiany prędkości".

    Jak kontynuując jazdę po swoim pasie (czyli mając pierwszeństwo) miałbyś
    zmusić kierowcę na innym pasie do zmiany kierunku, pasa ruchu albo prędkości
    ???