    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
    Subject: Re: Jebany system
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.misc.samochody
    Date: Tue, 18 Dec 2012 21:15:06 +0100

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 19:50:07 +0100, frank drebin napisał(a):

    > Praktycznie nie słyszę po znajomych, żeby ktoś zdał za pierwszym razem a
    > większość ich dzieciaków to ponad 5 razy.

    Marudzisz.
    Wśród moich znajomych wyszło:
    42% - za pierwszym
    29% - za drugim
    9% - za trzecim
    4% - za czwartym
    5% - za piątym
    6% - sześć lub więce
    1% - nie mam prawa jazdy

    W anonimowej ankiecie przebadano 105 osób - głównie kierowcy i piloci rajdowi i inne
    osoby związane ze sportem motorowym.
    Widać wiele zależy od tego jakich kto ma znajomych :)

    > Mój junior też już kilka razy oblał. Fakt, że zawsze z jego winy ale dwa
    > pierwsze razy to z placu manewrowego nawet nie wyjechał. Jak nie "za mało
    > płynna " jazda tyłem po łuku, to lusterkiem dotknął tyczki, też przy jeździe
    > tyłem po łuku. Kurwa, komu jazda tyłem po łuku potrzebna?

    Przepychanki na placu manwerowym niby nikomu życia nie uratują, ale dzisiejsze realia
    jazdy samochodem są jakie są. W miastach jest ścisk i umiejętność poruszania się w
    takich warunkach jest koniecznością.
    A niestety obserwując wielu kierowców widzę że jeżeli się tego na kursie nie
    nauczyli, to często już się nie nauczą nigdy.

    Tak jeszcze moje przymyślenia z czasu kiedy ja zdawałem prawo jazdy i też była cała
    masa ludzi którzy nie mogli zdać za N-tym razem.
    Żeby przygotować się do egzaminu pojechałem sobie kilka razy wcześniej za egzaminem
    (rowerem) żeby zobaczyć co i jak wygląda.

    I wniosek był jeden - jak ktoś jechał kiepsko i niepewenie i ogólnie nie rokował, to
    egzamin praktyczny trwał do skutku, egzamin kierowany był na jakieś niejasne
    skrzyżowania gdzie jak kursant się czymkolwiek podłożył to był koniec egzaminu.
    A jak kursant wsiadał i widać było że ogarnia temat - rusza sprawnie, zmienia pasy,
    ogólnie jedzie efektywnie, to pomniejsze błędy były takiemu wybaczone i wracał do
    ośrodka za kierownicą.