  • 21. Data: 2017-09-28 19:48:22
    Temat: Re: Jazda slalomem po TS
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2017 o 09:41, p...@g...com pisze:
    > --Kilka ? Całe zdarzenie 2 sekundy trwało :-)
    >
    > widzial koparke na prawym zanim Nissan rozpoczal manewr kamikadze wiec gdy tylko
    wskoczyl mu przed maske powinien dac hebel

    Aż z ciekawości obejrzałem jeszcze raz. Dałbym w hebel jak tylko tylko
    bym się zorientował ze wjeżdza przede mnie. Zanim bym depnął do końca i
    rzeczywiście samochód zaczałby hamować, to facet byłby w całości przede
    mną. I jakby tam został to by starczyło. Ale nie został, tylko zatrzymał
    się w miejscu a na lewym był inny samochód. Nie było szans tego uniknąć.

    Zresztą koleś dał w hebel, a kiedy dokładnie to na filmie nie zobaczysz
    z dokładnością do ułamków sekund. Wydzwoniłbyś tak samo, ewentualnie
    jeszcze zawadzając tego na lewym pasie.

    Shrek

  • 22. Data: 2017-09-28 20:12:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Aż z ciekawości obejrzałem jeszcze raz. Dałbym w hebel jak tylko
    >tylko bym się zorientował ze wjeżdza przede mnie.

    Bos baba, bezpiecznie bylo :-)

    > Zanim bym depnął do końca i rzeczywiście samochód zaczałby hamować,
    > to facet byłby w całości przede mną.

    Bez hamowania i tak byl.

    >I jakby tam został to by starczyło. Ale nie został, tylko zatrzymał
    >się w miejscu a na lewym był inny samochód. Nie było szans tego
    >uniknąć.

    Moze i bylo. Mozna bylo te 2 sekundy wczesniej hamowac. Mozna bylo
    dostrzec koparke, przewidziec dzwonek i hamowac ostro.
    Mozna wreszcie bylo spojrzec w lusterko i uciec w lewo.

    Oczywiscie tak sie pisze z domowego zacisza ... ale mozna bylo od
    poczatku jechac szybciej i lewym pasem, to by zadne koparki nie byly
    grozne :-P

    J.

  • 23. Data: 2017-09-28 20:18:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 28 Sep 2017 12:56:25 +0200, J.F.

    >To jest odstęp dla hamowania awaryjnego, a nie jak auto wcześniej
    >dęba
    >staje waląc w przeszkodę. W ogóle próba jakiegokolwiek zrzucenia winy
    >na
    >auto z rejestratorem, bo "mógł przewidzieć", "powinien wcześniej
    >hamować"
    >to jakaś abstrakcja.

    Kwestia warunkow.
    Tu akurat bylo IMO na tyle malo czasu na reakcje, ze pewnie 80-90% by
    skonczylo tak samo.

    Ale dodaj pare metrow i sie zaczyna "mozna bylo przewidziec i
    uniknac" - albo hamowac profilaktycznie, bo odstep za maly ..

    >Aczkolwiek już jednemu w "drogówce" w podobnej sytuacji mandat
    >władowali, i
    >głuptas się zgodził na przyjęcie -- niewykluczone, że był w szoku a
    >potem
    >sobie pluł w brodę, bo jego winy nie było żadnej.

    A sytuacja ? Bo tu bylo nieustapienie pierwszenstwa przy zmianie pasa,
    ale moglo sie wszystko rozegrac na prawym pasie :-)

    J.

  • 24. Data: 2017-09-28 20:23:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik xxx

    https://www.allianz-autowelt.de/bussgeld/abstandsmes
    sung/
    ---
    Sznur pojazdów na lewym a pieprzenie o bezpieczeństwie.

  • 25. Data: 2017-09-28 20:44:24
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Mozna bylo
    > dostrzec koparke, przewidziec dzwonek i hamowac ostro.

    Ja bym nie wyrobił.
    Z prostego powodu: 190 cm wzrostu i prawą stronę zasłania mi lusterko.

    Kiedyś był film jak auto z autostr

  • 26. Data: 2017-09-28 20:49:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 20:44:25 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Ja bym nie wyrobił.
    > Z prostego powodu: 190 cm wzrostu i prawą stronę zasłania mi lusterko.
    >
    > Kiedyś był film jak auto na autostradzie chciało od razu przejachać
    dwa pasy i efekt był identyczny.
    Tylko że uderzyło w przód ciężarówki.
    I od tego filmu już nie jeżdzę jak nie wiem co jest przede mną.

  • 27. Data: 2017-09-28 21:18:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > nie wiem co chciał, ale nagrywający wcisnął hamulec kilka sekund za późno.

    Poczekaj, poczekaj, Tobie też tak odpiszemy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2017-09-28 21:25:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2017 o 20:12, J.F. pisze:

    > Moze i bylo. Mozna bylo te 2 sekundy wczesniej hamowac. Mozna bylo
    > dostrzec koparke, przewidziec dzwonek i hamowac ostro.

    Można było z domu nie wychodzić.

    > Mozna wreszcie bylo spojrzec w lusterko

    I co byś w tym lusterku zobaczył?

    > i uciec w lewo

    ... pod jadący tam samochód.

    Shrek

  • 29. Data: 2017-09-28 21:28:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-28 o 19:23, Myjk pisze:
    > Thu, 28 Sep 2017 05:48:17 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Różnice to ty wydłubałeś rozbierając sytuację z nagrania na czynniki
    > pierwsze licząc półsekundy i dodając, że każdy kierowca ma szklaną kulę i
    > przewiduje wszystko na min. 5 sek. w przód. Tymczasem wszystko jest jasne,
    > świadkowie dokładnie sytuację opisali i nagrywającemu kierującemu nie ma
    > czego zarzucić.

    No jak nic nie można zarzucić. Kierowca Nissana zezna, że jechał sobie
    spokojnie i kiedy postanowił zaparkować przy koparce
    to wtedy ten z kamerą wjechał mi w tyłek.
    I nagranie dokładnie to pokazuje :-)

    PS
    Co do rozbierania czasów na sekundy:
    kiedyś miałem poślizg niekontrolowany i pamiętam dokładnie wszystkie myśli,
    które przebiegły mi przez głowę i wszystkie czynności, które wykonałem i
    te których nie wykonałem i analizy co się stanie jak coś jeszcze innego
    zrobię, a czego lepiej nie robić i wydawać by się mogło, że trwało
    wieczność, ale to były wg świadków tylko 3 sekundy.

  • 30. Data: 2017-09-28 21:52:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** spider pisze tak:

    > Czasem tak się kończy:
    > http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/10,88291,224328
    50,tak-doszlo-d
    > o-wypadku-na-trasie-siekierkowskiej-zapis-wideorejes
    tratora.html

    > No chyba że gość się chciał schować na środkowy przed
    > zapierdalaczem z tyłu, ale trochę manewr mu nie wyszedł.

    Na co patrzył kierowca nissana hehe? :)
    Jak on to zrobił że nie widział koparki?

    --
    Piter

    Mind the gap