-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: "re" <r...@r...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
Date: Thu, 10 Mar 2016 14:58:13 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 46
Message-ID: <nbruh2$dgl$1@mx1.internetia.pl>
References: <5...@g...com>
<b...@g...com>
<56d6ea41$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<56dbcd87$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<nbi46r$r7q$1@mx1.internetia.pl>
<6...@g...com>
<nbia6c$g3p$1@mx1.internetia.pl>
<5...@g...com>
<56ddd217$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
<nbpnc0$jag$1@mx1.internetia.pl>
<56e15deb$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1457618275 13845 78.10.177.126 (10 Mar 2016 13:57:55 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Mar 2016 13:57:55 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
In-Reply-To: <56e15deb$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2578299
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F."
>>Tak a propos - wymiana opony PAX - czyli system prezydencki :-)
>>https://www.youtube.com/watch?v=rFhwCRkgynQ
>>Zobaczcie 4:40 - smarowanie opony na wypadek przebicia - bo wtedy mamy
>>duzy poslizg miedzy zewnetrzna opona, a wewnetrznym pierscieniem
>>nosnym.
>>I na moj gust cos podobnego bedzie przy jezdzie na zwyklym flaku -
>>tylko ze felga sie styka na dwoch brzegach, to latwiej oponie uciec..
>---
>Nie sądzę. Opona jest nabita na feldze i gdyby mogła się na niej kręcić to
>długo by nie wytrzymała. Normalne ugięcie opony jest rzędu 2cm co już daje
>12cm obwodu.
Normalne ugiecie opony jej obwodu nie zmienia.
---
Ale promień obrotu koła zmienia :-)
Po 1 obrocie felgi
opona tez wykonuje 1 obrot i przetacza sie o 1 swoj obwod, a auto o
tylez przesuwa.
---
Jeśli okrągła opona ma jakiś obwód i mając ten obwód ugnie się pod ciężarem
auta o 2cm (ugina się czy może jest z drewna i wcale nie ugina się?) to przy
tak pomniejszonym promieniu opona nie przewinie się cała co da się
skompensować tylko:
1. uślizgiem o 12cm (delta obwodu=2 * Pi * delta r) po powierzchni po której
samochód jedzie
2. uślizgiem o powiedzmy 10cm (jw ale r felgi) po mocowaniu opony na feldze
3. zmniejszeniem obwodu o te 12cm (jw)
I to jest na wstępie kiedy powietrza jest tyle ile należy.
Problem sie robi, gdy powietrze sie spusci i jakies wewnetrzne kolo o
mniejszej srednicy docisnie od srodka bieznik opony do asfaltu.
Wtedy obwody bieznika i tego kola sa inne i cos sie musi trzec.
Tym wewnetrznym kolem moze byc pierscien w PAX, moze byc tez krawedz
felgi.
Ale z krawedzi felgi to opona latwo zjedzie.
---
Więc ?
Następne wpisy z tego wątku
- 10.03.16 15:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-18 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=