eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło › Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Date: Thu, 10 Mar 2016 14:58:13 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 46
    Message-ID: <nbruh2$dgl$1@mx1.internetia.pl>
    References: <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    <56d6ea41$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <56dbcd87$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <nbi46r$r7q$1@mx1.internetia.pl>
    <6...@g...com>
    <nbia6c$g3p$1@mx1.internetia.pl>
    <5...@g...com>
    <56ddd217$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbpnc0$jag$1@mx1.internetia.pl>
    <56e15deb$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1457618275 13845 78.10.177.126 (10 Mar 2016 13:57:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Mar 2016 13:57:55 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <56e15deb$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2578299
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "J.F."

    >>Tak a propos - wymiana opony PAX - czyli system prezydencki :-)
    >>https://www.youtube.com/watch?v=rFhwCRkgynQ
    >>Zobaczcie 4:40 - smarowanie opony na wypadek przebicia - bo wtedy mamy
    >>duzy poslizg miedzy zewnetrzna opona, a wewnetrznym pierscieniem
    >>nosnym.
    >>I na moj gust cos podobnego bedzie przy jezdzie na zwyklym flaku -
    >>tylko ze felga sie styka na dwoch brzegach, to latwiej oponie uciec..
    >---
    >Nie sądzę. Opona jest nabita na feldze i gdyby mogła się na niej kręcić to
    >długo by nie wytrzymała. Normalne ugięcie opony jest rzędu 2cm co już daje
    >12cm obwodu.

    Normalne ugiecie opony jej obwodu nie zmienia.
    ---
    Ale promień obrotu koła zmienia :-)

    Po 1 obrocie felgi
    opona tez wykonuje 1 obrot i przetacza sie o 1 swoj obwod, a auto o
    tylez przesuwa.
    ---
    Jeśli okrągła opona ma jakiś obwód i mając ten obwód ugnie się pod ciężarem
    auta o 2cm (ugina się czy może jest z drewna i wcale nie ugina się?) to przy
    tak pomniejszonym promieniu opona nie przewinie się cała co da się
    skompensować tylko:
    1. uślizgiem o 12cm (delta obwodu=2 * Pi * delta r) po powierzchni po której
    samochód jedzie
    2. uślizgiem o powiedzmy 10cm (jw ale r felgi) po mocowaniu opony na feldze
    3. zmniejszeniem obwodu o te 12cm (jw)

    I to jest na wstępie kiedy powietrza jest tyle ile należy.


    Problem sie robi, gdy powietrze sie spusci i jakies wewnetrzne kolo o
    mniejszej srednicy docisnie od srodka bieznik opony do asfaltu.
    Wtedy obwody bieznika i tego kola sa inne i cos sie musi trzec.

    Tym wewnetrznym kolem moze byc pierscien w PAX, moze byc tez krawedz
    felgi.
    Ale z krawedzi felgi to opona latwo zjedzie.
    ---
    Więc ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.03.16 15:44 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: