  • Data: 2012-10-22 09:17:15
    Temat: Re: Jazda automatem
    Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-10-19 19:28, Maciek wrote:

    > Po raz pierwszy od dawna jezdzilem dzis autem automatem i nie powiem, zebym
    > mial z tym jakis problem - siadasz i jedziesz, ale pewne sprawy z zakresu
    > *sprawnego* zmuszania samochodu do takiego a nie innego wyboru przelozenia
    > nadal nie sa dla mnie calkiem jasne.
    >
    > 1) z tego co pamietam, to przy jezdzie ze stala predkoscia zdjecie nogi z
    > gazu i ponowne przycisniecie powinno spowodowac zmiane biegu na wyzszy -
    > niestety nie powoduje (ale przez te lata moglo mi sie cos pochrzanic)

    co to wg ciebie wyższy bieg?

    Jeździłem i dalej jeżdżę automatami (hyundai, passat, peugeot, obecnie
    golf i voyager) i w żadnym nie ma takiego efektu, jak mówisz. Jeśli
    odpuscisz gaz to samochód jedzie dalej ze stała prędkoscia (w
    przyblizeniu, bo zwalnia ale bardzo powowli) bo działa sprzęgło
    jednokierunkowe w skrzyni. Coś jak wolnobieg w rowerze.

    > 2) dzialanie kickdownu jest oczywiste, ale jak np. zmusic auto, ktore
    > jedzie powoli, zeby bez zwalniania i bez gwaltownych skokow do przodu
    > zredukowalo przelozenie, np. kiedy wjezdzamy pod ostra gorke? Kickdown
    > raczej odpada, raczej...

    Normalnie, na dwa sposoby. Albo jeśli będziesz jechał coraz wolniej to
    skrzynia sama zacznie redukować biegi, albo zmieniając na niższe
    przełozenia (w golfie to 4-3-2 lub ręcznie +-, w voyagerze 3-2-L)

    > Pacjent to misiek vito CDI.

    Nie mam pojecia, jaki tam jest wybierak.