eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda automatemRe: Jazda automatem
  • Data: 2012-10-22 20:53:46
    Temat: Re: Jazda automatem
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-10-22 11:22, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:k63289$9rj$1@usenet.news.interia.pl...
    >> Przy klasycznych automatach ze sprzęgłem hydrokinetycznym silnik jest
    >> dopędzany przez to sprzęgło, więc obroty spadają, ale jeśli z
    >> konfiguracji aktualnego przełożenia i prędkości wypada duża różnica,
    >> to silnik zatrzymuje się na wyższych obrotach niż obroty jałowe.
    >
    > Śmigam automatami MB z hydrokinetycznym sprzęgłem i tam wolnobiegu nie
    > ma. Z góry normalnie hamuje silnikiem, jak chcę aby mocniej to ręcznie
    > blokuje 3 czy 2 bieg.
    >
    Aktualnie mam w swojej "stajni" Subaru Legacy I i Pajero II.
    Obydwa w trybie "D" lekko dopędzają silnik. Hamują silnikiem dopiero w "3".
    Nie pamiętam dokładnie - dawno to było, ale albo Range Rover Classic
    albo jakiś stary Talbot, jeszcze z gaźnikowym silnikiem - całkowicie
    otwierały selenoid i silnik nawet przy dużej prędkości jazdy mruczał
    sobie spokojnie na jałowych.

    W ciągu kilku ostatnich lat jeździłem różnymi autami, począwszy od małej
    niezniszczalnej Toyotki Starlet, do różnych Disco i Land Cruiserów, i
    chyba wszystkie nowsze pojazdy przy wybieraku ustawionym na "D" lekko
    dopędzają silnik, zaś hamują silnikiem dopiero na niższych wybierakach
    ("4", "3", "2" - w zależności od skrzyni w konkretnym pojeździe). Nie
    pamiętam, abym spotkał auto ze skrzynią całkowicie rozpinającą napęd.
    Częściej spotyka się chyba skrzynię z dodatkowym sprzęgłem zamykającym
    napęd na najwyższym biegu, aby nie było poślizgu w hydrokinetyce. Mają
    tak m.in. skrzynie Aisin w Pajero 2 i skrzynie (nie pamiętam, jakie,
    może ZF) w LR Disco 1.


    >> Przy CVT może nastąpić rozłączenie silnika przez sprzęgło
    >> elektromagnetyczne.
    >>
    >> Przy DSG też może się silnik rozłączać.
    >
    > Takich cudów techniki nie dosiadałem i nie znam.
    >
    >

    Zdarzyło mi się parę razy jechać jakimiś Audi i BMW, ale niestety, nie
    zwracałem dokładnie uwagi. Zresztą nowe 7-biegowe DSG mogą być dość
    delikatne i nie szarpią jak niektóre starsze (Passat? nie pamiętam).
    Ale jechałem z reguły po mieście, w korkach, więc nie bardzo było jak
    wypróbować właściwiści pojazdu.
    Pamiętam tylko jakieś kilkuletnie Audi z DSG, że bardzo powoli reagowało
    na kick-down. Podobnie długo reagują amerykańskie wersje Foresterów II,
    ale te mają skrzynię hydrauliczną.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: