  • 51. Data: 2010-04-09 08:38:23
    Temat: Re: [OT] Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Friday, April 9, 2010, 9:41:27 AM, you wrote:

    > Zaje się ze za prostą wersję nadającą się do czegokolwiek Eagle
    > zapłacisz około 4-5 tyś (acz aktualnych cen nie znam). To jest jeszcze w
    > zasiegu przeciętnego zjadacza chleba. Sam się nad tym zastanawiam...

    Znaczy jestem biedakiem, dla którego obecnie te 4-5 tysięcy to odległy
    kosmos. Dla mnie pozostaje tylko darmowy KiCAD :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2010-04-09 08:40:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sławomir,

    Friday, April 9, 2010, 9:47:12 AM, you wrote:

    > Wygląda na to, że chcą €500 za wersję standard i €1000 za pro (layout
    > plus schematic). Autorouter dodaje następne €250/€500 do ceny...
    > < http://www.cadsoft.de/prices.htm.de >

    Wersja standard daje ograniczenie do żałośnie małej płytki 160x100.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 53. Data: 2010-04-09 12:07:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl> wrote in message
    > Sciagnij demo ORCAD'a i zobaczysz jak dziala specctra.

    Nigdy nie używałem tego autoroutera - gdzie on jest w menu?
    Jak się za to zabrać? Do tej pory używałem OrCAD Layout Plus...

  • 54. Data: 2010-04-09 12:14:06
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Pszemol pisze:
    > "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl> wrote in message
    >
    > Nigdy nie używałem tego autoroutera - gdzie on jest w menu?
    > Jak się za to zabrać? Do tej pory używałem OrCAD Layout Plus...

    http://www.cadence.com/products/orcad/Pages/download
    s.aspx

    nazywa sie toto specctra po zainstalowaniu.

    Wspolpracuje tez z Altium Designerem demo tez mozna pobrac z ichniej strony.
    W kazdym badz razie jak ktos zauwazyl wczesniej tworzenie regul w pliku
    .do zajmie wiecej czasu niz narysowanie prostej plytki. A i rysowania
    skomplikowanej nie powierzyl bym zadnemu autorouterowi.

  • 55. Data: 2010-04-09 15:35:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mario wrote:
    > Jako półamator zamierzasz wydać 6 kpln za produkt który bardzo niewiele
    > może?

    Jesli w ciągu miesiąca zarobi na siebie to dlaczego nie? To że nie robie
    poważnie elektroniki nie oznacza że mogłbym znaleźć zlecenie aby na
    niego zarobić.

    > W dodatku ma kiepawy autorouter a ty chcesz żeby robił za Ciebie
    > wszystko włącznie z rozmieszczeniem elementów.

    Gdzie ja chce zeby Eagle to miał? Pogdybalem sobie co mógłby miec
    autorouter ogólnie w kontekscie autorouterow. I już.

  • 56. Data: 2010-04-09 20:50:54
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Jesli w ciągu miesiąca zarobi na siebie to dlaczego nie? To że nie robie
    > poważnie elektroniki nie oznacza że mogłbym znaleźć zlecenie aby na
    > niego zarobić.

    Dziwne podejście. Za 6kpln jest wiele przydatnych programów (i dających
    zarobić), które nie mają darmowych odpowiedników. Wydawać tyle forsy bo
    ma miły UI?

    MD

  • 57. Data: 2010-04-10 11:55:05
    Od: pk <p...@p...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Znaczy jestem biedakiem, dla którego obecnie te 4-5 tysięcy to odległy
    > kosmos. Dla mnie pozostaje tylko darmowy KiCAD :(

    Witam.

    W firmie przymierzali się do zakupu programiku Diptrace i nie wyglądał
    tak źle. Od kumpla , który się tym zajmował wiem, że dosyć szybko
    opowiadają i poprawiają bug-i. Jest wersja freeware do zastosowań
    niekomercyjnych, ale sama cena też jest, moim zdaniem, rozsądna:
    http://diptrace.com/order.php
    Ma też jakiś autorouter, ale nie używałem. UI dosyć intuicyjny.

    Pozdrawiam,
    -Paweł

  • 58. Data: 2010-04-10 17:59:12
    Temat: Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Swoją drogą - jaki program posiada mozliwie najsensowniejszy autorouter do
    > projektów jak widac na tej płytce ? Eagle jest jakis głupawy mocno,
    Dla potrzeb własnych sprawdzałem wszystkie programy CAD jakie wpadły mi na
    dysk :) Jest jeden jak marzenie. P-CAD 2004. Z moim bardzo ubogim (wtedy)
    doświadczeniem płytka była gotowa w jeden wieczór :) Jest bardzo intuicyjny
    i wygodny. Ma autorouter, ustawia elementy i ścieżki. Podajesz mu
    ograniczenia i idziesz po piwo. Po powrocie, ta twoja płytka była by gotowa
    :) P-CAD 2006 już nie ma autoroutera, można doinstalować spektrę. Niestety
    P-CAD zginął śmiercią tragiczną przejęty przez Protela :(
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 59. Data: 2010-04-10 21:20:05
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 09/04/2010 08:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Jerry1111,
    >
    > Friday, April 9, 2010, 12:34:34 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja chcę! Ja chcę! Mnie wybierz! Ale Ty płacisz - ok?

    Mozesz se za darmo 30-dniowa wersje sciagnac :P

    A na serio - ceny spadly, ostatnio cena byla podobna do Orcada (tfu!,
    nienawidze), czyli kosztuje mniej niz miesieczna pensja elektronika.
    Poltora roku temu byl troche drogi, cos ?8k.

    ATSD to istnieja jeszcze jakies _profesjonalne_ programy do sch/pcb?
    Wiem ze Mentor cos mial (ale nigdy nie widzialem), P-Cad kupiony przez
    Altium... Nawet nie wiem czy jest inny sensowny wybor (bo rzeczy typu
    Eagle czy Kicad to wybaczcie, ale tylko do hobby sie nadaja).

    --
    Jerry1111

  • 60. Data: 2010-04-10 21:24:43
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 09/04/2010 00:05, Sebastian Biały wrote:
    > Niestety mam skrzywienie zawodowe ;) Ciężko mi dogodzić. Nie moge pojąć
    > dlaczego programy CAD muszą być aż tak toporne i wzorować się na
    > rozwiązaniach lata świetlne za współczesnymi.

    Kiedys tak bylo. Uwierz mi - teraz jest o _niebo_ (albo i 2) lepiej,
    tylko musisz wlaczyc uzywanie DX przez Altium.

    > 10 lat temu programy byly całkiem intuicyjne. Za wyjątkiem okolic CADów
    > ;) OK, ostatniego protela widziałem gdzieś kolo 2004, ale mi się dalej
    > nie podobał, choć może pracowal w jakims trybie zgodności ze starymi
    > wersjami. Mówisz jakiego Altiuma spróbować żeby zobaczyć coś normalnego?

    Ostatniego. Summer09 sie chyba wersja nazywa. Demo mozesz sie sciagnac
    za darmo.
    Czasy Protela 2004 (czy jak on sie tam nazywal) to byla pomylka, duzo
    gorsza od Protela 99. Natomiast teraz pozbyli sie juz tych glupich
    bazodanowych plikow ktore szly w gigabajty i porobili duuuuuuzo
    uzyteczych rzeczy.

    > Chyba się nie do końca rozumiemy.

    Ano nie do konca - cos mi zjadlo smileya, wiec sorki.

    ;-)

    --
    Jerry1111