  • 61. Data: 2010-04-10 21:27:47
    Temat: Re: [OT] Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 09/04/2010 16:35, Sebastian Biały wrote:

    > Gdzie ja chce zeby Eagle to miał? Pogdybalem sobie co mógłby miec
    > autorouter ogólnie w kontekscie autorouterow. I już.

    Specctra to jest gridless autorouter. Algorytmy bazuja na ksztaltach a
    nie sztywnej siatce grida (znaczy jak chcesz to mozesz grida wlaczyc,
    ale po co utrudniac sobie zycie?). I to jest jego glowna zaleta.

    --
    Jerry1111

  • 62. Data: 2010-04-10 21:45:25
    Temat: Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-10 23:20, Jerry1111 pisze:

    > Mozesz se za darmo 30-dniowa wersje sciagnac :P
    >
    > A na serio - ceny spadly, ostatnio cena byla podobna do Orcada (tfu!,
    > nienawidze), czyli kosztuje mniej niz miesieczna pensja elektronika.
    > Poltora roku temu byl troche drogi, cos ?8k.

    Jeśli piszesz o polskich elektronikach to chyba by musiał kosztować 2
    razy mniej niż Eagle.
    Według cennika w
    http://www.altium.com/index.cfm?03CC4A65-7E95-D748-0
    AD7-16EDFB1812AE
    wersja z możliwością edycji pcb Custom Board
    Implementation kosztuje 4995$ - to jakieś 14 kpln. Nie jest to
    przeciętna pensja elektronika w RP.

    > ATSD to istnieja jeszcze jakies _profesjonalne_ programy do sch/pcb?
    > Wiem ze Mentor cos mial (ale nigdy nie widzialem), P-Cad kupiony przez
    > Altium... Nawet nie wiem czy jest inny sensowny wybor (bo rzeczy typu
    > Eagle czy Kicad to wybaczcie, ale tylko do hobby sie nadaja).

    Zależy co jest przeciwieństwem hobby czyli profi. Moim zdaniem zawodowe
    robienie płytek na zlecenie. Jak dla mnie to programy typu Eagle, Edwin,
    Kicad, freepcb czy Easytrax to coś w sam raz dla małej firmy która
    potrzebuje zaprojektować na potrzeby własnej produkcji kilka płytek
    rocznie. Tak samo jak do pisania programów nadaje się gcc z nakładkami w
    rodzaju WinArm czy Eclipse zamiast komercyjnych programów

    MD

  • 63. Data: 2010-04-10 21:50:51
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-04-10 23:20, Jerry1111 pisze:

    > A na serio - ceny spadly, ostatnio cena byla podobna do Orcada (tfu!,
    > nienawidze), czyli kosztuje mniej niz miesieczna pensja elektronika.

    spadły?
    do mniej więcej marca pojedyncza licencja komercyjna kosztowała jakieś
    12kPLN netto, obecnie bodajże 16kPLN netto..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 64. Data: 2010-04-10 22:00:07
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:

> [...]
    > Altium... Nawet nie wiem czy jest inny sensowny wybor (bo rzeczy typu
    > Eagle czy Kicad to wybaczcie, ale tylko do hobby sie nadaja).

    Allegro/Cadence...
    --
    Marek Lewandowski

  • 65. Data: 2010-04-11 11:08:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-10 23:45, Mario pisze:

> [...]
    AD7-16EDFB1812AE
    > wersja z możliwością edycji pcb Custom Board
    > Implementation kosztuje 4995$ - to jakieś 14 kpln. Nie jest to

    A co kogo w Altiumie interesuje przeciętna polska pensja?
    5000 USD to w Stanach podobne pieniądze jak w Polsce 5000 PLN (w
    stosunku do średniej pensji). Czyli plus minus miesięczna pensja w
    elektronice/IT.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 66. Data: 2010-04-11 11:51:40
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-11 13:08, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > 5000 USD to w Stanach podobne pieniądze jak w Polsce 5000 PLN (w
    > stosunku do średniej pensji). Czyli plus minus miesięczna pensja w

    Jerry pisze na polskiej grupie składającej się w znacznym stopniu z
    elektroników pracujących w Polsce. Sebastian najprawdopodobniej działa w
    Polsce bo się zastanawia czy zamawiac w gamie czy w prototypy.pl. Roman
    płacze że dla niego 6kpln na Eagle to za dużo a Altium to niewyobrażalny
    wydatek. Więc skoro Jerry pisze o miesięcznej pensji elektronika to
    domyślnie należałoby przyjąć że w Polsce. To że on rzucił kwotę w ? a ja
    w $ nie ma tu znaczenia. Chętnie bym podał w pln gdyby Evatronik podawał
    ceny.

    MD

  • 67. Data: 2010-04-11 22:10:11
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 11/04/2010 12:51, Mario wrote:

> [...]
    > domyślnie należałoby przyjąć że w Polsce. To że on rzucił kwotę w ? a ja
    > w $ nie ma tu znaczenia. Chętnie bym podał w pln gdyby Evatronik podawał

    Sorki - nie napisalem ze nie chodzi o UK.
    A co do cen Altium to jedengo kupilismy za ?3k, czyli kolo 12kPLN (jak
    juz ktos napisal). Wychodzi circa 2 pensje znajomego elektronika w
    Polsce - wiec sie da.

    --
    Jerry1111

  • 68. Data: 2010-04-11 22:46:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 00:10, Jerry1111 pisze:

    > Sorki - nie napisalem ze nie chodzi o UK.
    > A co do cen Altium to jedengo kupilismy za ?3k, czyli kolo 12kPLN (jak
    > juz ktos napisal). Wychodzi circa 2 pensje znajomego elektronika w
    > Polsce - wiec sie da.

    No mi wychodzi 14kpln (5k$). To z jednej strony 3 razy tyle co Eagle a z
    drugiej jednak sporo pieniędzy dla firmy sporadycznie robiącej płytki.
    No i nie wiadomo po ile polski dystrybutor Evatronix to sprzedaje.
    Podaje jedynie promocję 8200 za przejście z innego komercyjnego CADa.

    MD

  • 69. Data: 2010-04-12 07:10:42
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Czemu Mario pisze coś takiego :

> [...]
    > No i nie wiadomo po ile polski dystrybutor Evatronix to sprzedaje.
    > Podaje jedynie promocję 8200 za przejście z innego komercyjnego CADa.

    < http://www.evatronix.com.pl/adw09/buying.html >

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Czuję się jak wycieraczka. Czy to już miłość ? -- Długi Ed

  • 70. Data: 2010-04-12 08:35:10
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 09:10, Sławomir Szczyrba pisze:

    > < http://www.evatronix.com.pl/adw09/buying.html>
    >
    > Sławek

    Dzięki. 16kpln + VAT. A ten link Jak kupić to taki malutki jakby się go
    wstydzili. Nie mogłem go wcześniej znaleźć.

    MD