  • 41. Data: 2010-04-08 22:34:34
    Temat: Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 07/04/2010 23:18, Sebastian Biały wrote:

    > Kicad przestraszył mnie już nie raz "intuicyjnoscią rozumianą inaczej".
    > Co prawda mogę wylać kubel pomyj na Eagle, ale jest mu najbliżej do
    > zdrowo rozsądkowego podejścia przy projektowaniu i obsludze GUI. Kicad
    > śmierdzi innowacjami w GUI z lat 60-tych.

    Ladnie podsumowane.

    > Protela za malo używalem, ale
    > też mu było daleko od wspóczesnych rozwiązań GUI.

    Bo uzywales Protela 10-cio letniego. Zacznij uzywac Altium Designer (tak
    sie teraz Protel nazywa) to skasujesz/zedytujesz tego posta ;-)

    > Ale ja robiłem wtedy coś innego :P Tu własnie jest zysk.

    Taa... a potem drapanie w glowe czemu cos nie dziala, albo czemu sie
    psuje po roku.

    --
    Jerry1111

  • 42. Data: 2010-04-08 23:05:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:

    > Ladnie podsumowane.

    Niestety mam skrzywienie zawodowe ;) Ciężko mi dogodzić. Nie moge pojąć
    dlaczego programy CAD muszą być aż tak toporne i wzorować się na
    rozwiązaniach lata świetlne za współczesnymi. KiCAD jest wlasnie
    kierowany do amatorów (a więc głównie ludzi młodych) i mógłby zerwać z
    tą tradycją, nikogo nie zaboli że pod dziwaczną kombinacją klawiszy
    czegos już nie ma. Z jakiś powodow jednak trzyma się uparcie gumy do
    żucia łączącej pojedyncze programiki udając "zintegrowanego inaczej".
    Ciężko mi znaleźć względy merytoryczne, autor z reszta czesciowo się
    przyznawal przecież, że to był jakiś taki projekcik na którym uczył się
    programwać ... Może jak większośc programów OS nie był nigdy projektowany.

    > Bo uzywales Protela 10-cio letniego. Zacznij uzywac Altium Designer (tak
    > sie teraz Protel nazywa) to skasujesz/zedytujesz tego posta ;-)

    10 lat temu programy byly całkiem intuicyjne. Za wyjątkiem okolic CADów
    ;) OK, ostatniego protela widziałem gdzieś kolo 2004, ale mi się dalej
    nie podobał, choć może pracowal w jakims trybie zgodności ze starymi
    wersjami. Mówisz jakiego Altiuma spróbować żeby zobaczyć coś normalnego?

    > Taa... a potem drapanie w glowe czemu cos nie dziala, albo czemu sie
    > psuje po roku.

    Chyba się nie do końca rozumiemy. Płytkę "produkcyjną" poroutuje
    ręcznie. Do prototypów wole autorouter, bo na tym etapie na którym to
    mam musze weryfikować działanie schematu ideowego (koncepcyjnie) a nie
    wlaczyć z zakłuceniami w radiu sasiada czy jakością scieżek na
    przestrzeni 10 lat. W dodatku schemat zmieniał się kilkukrotnie, w tym
    byl etap jednowarstwowego prototypu robionego ręcznie. Sam widzisz że
    prototyp ktory pokazalem ma same elementy DIP po to aby można było do
    niego latwiej wprowadzać zmiany kawałkiem druta badź wymieniać elementy
    na inne. Docelowo zmienia sie na smd. Docelowo to nawet procesor może
    sie zmienić jesli okaże sie, że software sie nie zmieści. Bedzie jeszcze
    pare etapów pośrednich i tam autorouter mi pomoże. A docelowo poswięce
    tydzień i zrobie perfekt wersje finalną.

  • 43. Data: 2010-04-09 05:10:45
    Temat: Re: [OT] Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Sciagnij demo ORCAD'a i zobaczysz jak dziala specctra.

  • 44. Data: 2010-04-09 06:59:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    [... narzekanie na KiCADa ...]

    > Doskonale sobie zdaje sprawę, że ten styl pracy jest typowy dla tego
    > typu programów, jednak strasznie mnie on męczy swoją nieintuicyjnoscią.
    > Eagle jest swiatełkiem w tunelu mimo swojego parcia w stronę
    > niewygodnego GUI jednocześnie ładnie integruje się (w sensie update
    > realtime) z PCB i bardzo mi sie to podoba.

    Jasne. A jak Ci się podoba cena jednego i drugiego? Bo ja chętnie
    używałbym Eagle czy Altium tylko portfel wyje z przerażenia jak tylko
    wejdę na ich strony :(

    Klnę i używam KiCADa. Na szczęście nie używam autorouterów. Ba, w
    ogóle płytki maluję "z palca". Ale ja mam banalne projekciki do
    zrobienia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2010-04-09 07:00:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jerry1111,

    Friday, April 9, 2010, 12:34:34 AM, you wrote:

    [...]

    > Bo uzywales Protela 10-cio letniego. Zacznij uzywac Altium Designer (tak
    > sie teraz Protel nazywa) to skasujesz/zedytujesz tego posta ;-)

    Ja chcę! Ja chcę! Mnie wybierz! Ale Ty płacisz - ok?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2010-04-09 07:15:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Jasne. A jak Ci się podoba cena jednego i drugiego?

    Eagle jest znośna nawet dla pół-amatora. O drugim nie ma co wspominać.

  • 47. Data: 2010-04-09 07:21:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Friday, April 9, 2010, 9:15:25 AM, you wrote:

    > Eagle jest znośna nawet dla pół-amatora. O drugim nie ma co wspominać.

    Znaczy?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2010-04-09 07:41:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Znaczy?

    Zaje się ze za prostą wersję nadającą się do czegokolwiek Eagle
    zapłacisz około 4-5 tyś (acz aktualnych cen nie znam). To jest jeszcze w
    zasiegu przeciętnego zjadacza chleba. Sam się nad tym zastanawiam...

  • 49. Data: 2010-04-09 07:47:12
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    BOFH excuse 13:
    we're waiting for Sebastian Biały to fix that problem :
    > Zaje się ze za prostą wersję nadającą się do czegokolwiek Eagle
    > zapłacisz około 4-5 tyś (acz aktualnych cen nie znam). To jest jeszcze w
    > zasiegu przeciętnego zjadacza chleba. Sam się nad tym zastanawiam...

    Wygląda na to, że chcą EUR500 za wersję standard i EUR1000 za pro (layout
    plus schematic). Autorouter dodaje następne EUR250/EUR500 do ceny...

    < http://www.cadsoft.de/prices.htm.de >

    Sławek
    --
    ________ Q: How many tech writers does it take to change a lightbulb?
    _/ __/ __/ A: None: "The user can work it out."

  • 50. Data: 2010-04-09 08:28:30
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Zaje się ze za prostą wersję nadającą się do czegokolwiek Eagle
    > zapłacisz około 4-5 tyś (acz aktualnych cen nie znam). To jest jeszcze w
    > zasiegu przeciętnego zjadacza chleba. Sam się nad tym zastanawiam...

    Jako półamator zamierzasz wydać 6 kpln za produkt który bardzo niewiele
    może? W dodatku ma kiepawy autorouter a ty chcesz żeby robił za Ciebie
    wszystko włącznie z rozmieszczeniem elementów. I wykonujesz 3 płytki
    rocznie. Jakbym miał 6 kpln do wydania to pewnie kupiłbym sobie jakiś
    analizator widma do badania EMC a płytki projektowałbym dalej Kicadem
    albo Tinycadem + FReepcb gdyby mi tamten nie odpowiadał. Mają
    porównywalną funkcjonalność do Eagle. A kwestia interfejsu to
    grymaszenie. Jak mam coś zrobić przy pomocy specjalistycznego
    oprogramowania jak Movitools, Codesys, Unity, Step7, Wincc, czy Vijeo to
    nie marudzę tylko uczę się obsługi.

    MD