  • 21. Data: 2016-03-31 06:56:26
    Temat: Re: Jakość opon a kraj produkcji [OT]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2016 23:18:19 +0200, PiteR napisał(a):
    > Nie wierzę ze wszyscy Romowie są wewnątrz jednakowo leniwi i mają jedno
    > duże lenistwo. Jeśli już to mają dwa rodzaje, jedno do pracy zarobkowej
    > a drugie do czynności wokół siebie np chce mi się jeść ale nie wstanę z
    > wyra bo się lenię. A to drugie to indywidualna cecha człowieka.

    Kwestia wychowania - jak ci w domu mowia, ze od podawania jedzenia
    jest baba ...
    Plus pare innych zwyczajow i mamy problem.

    A jak ktory nie jest leniwy, to juz nie jest Rom :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-03-31 07:02:35
    Temat: Re: Jakość opon a kraj produkcji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2016 22:05:22 +0200, Shrek napisał(a):
    > Ogólnie ludzie z kręgów protestanckich są bardziej chyba pracowici od
    > katolickich, bo tam bogactwo wynikające z pracy jest traktowane
    > pozytywnie, a u "nas" ucho igielne i bogaty...

    Slyszales kiedys, aby ksiadz katolicki bogactwo krytykowal ?
    Moze tam raz na rok wspomni o tym wielbladzie, ale zaraz potem
    przeczyta przypowiesc i trzech talentach (srebra).
    Choc to opowiesc zydowska, i prawde mowiac nie bardzo ja rozumiem :-)

    J.

  • 23. Data: 2016-03-31 07:06:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2016 21:30:13 +0200, ToMasz napisał(a):

    > nie masz racji. bo ci zarobkowi emigranci którzy pracują u niemców,
    > pojechali tam, bo w ich krajach nie tyle że mało zarabiali, co dużo z
    > tego co wypracowali zabierali/dostawali ci którym się pracować nie chciało.

    Ale kulture pracy wlasna przyniesli, i zderza sie z kultura kierownika
    :-)

  • 24. Data: 2016-03-31 07:11:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2016 19:32:31 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Jasne.
    > Również tacy się zdarzają i wydajność w oczywisty sposób zaniżą.
    > Co nie znaczy, że jednak nie ma innych, którzy ją zawyżą.

    Wydajnosc ? Tradycyjny Niemiec zbyt wydajny nie byl, za to solidny
    byl. Z nowymi moze byc roznie.

    I jak myslisz - jak im kaza rowno kord ukladac, to ktory bedzie sie
    staral ukladac rowno, a ktory wyrobic 150% normy ?

    > Aż tak źle w tych fabrykach niemaszkom nie płacą, żeby nikt się nie
    > skusił, nie każdy zarabia minimum.

    Roznie bywa.
    Ale sam fakt, ze wiekszosc to obcokrajowcy, sugeruje ze Niemcy maja
    lepsze zajecia :-)

    J.

  • 25. Data: 2016-03-31 07:45:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2016 19:46:23 +0200, Shrek napisał(a):

    > A ja widziałem na żywo linie do produkcji opon i z ludzi to było głównie
    > kilku tych co sprzątali z sadzy na etapie produkcji mieszanki. Reszta
    > robi się prawie automatycznie. Dane ze sterowania procesu są
    > archiwizowane i do sprawdzenia, przekroczenia parametrów włączają alarmy
    > i nie są one ignorowane.
    > Także bez przesady - ludzie przy oponach to głównie wózki widłowe w
    > transporcie półproduktów i magazynie wyróbów gotowych.

    Hm, filmow z produkcji jest sporo i robota wyglada na reczna
    https://youtu.be/raBVyM4aJ5M?t=243

    Aczkolwiek - w tle malo ludzi. Produkcja specjalna, a reszta leci na
    automatach ?
    No chyba ze ta roznica - made in Germany zrobione przez maszyny, a
    made in Poland zrobione przez ludzi ...

    P.S. Pirelli F1 ... made in Turkey ?
    https://www.youtube.com/watch?v=J2-ToHXNwrM

    J.

  • 26. Data: 2016-03-31 08:19:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-03-30 o 16:24, Redi pisze:
    > Czy w czasie postępującej globalizacji kraj produkcji opon ma znaczenie,
    > tj. przekłada się na ich jakość? Ja bazując na własnym doświadczeniu mam
    > mieszane odczucia w tym temacie... Dyrektorzy wielkich koncernów
    > twierdzą, że kraj produkcji nie ma znaczenia, gdyż w każdym z krajów
    > obowiązują te same, wysokie standardy. Tymczasem czytając po różnych
    > forach motoryzacyjnych można odnieść wrażenie, że niestety ale nie do
    > końca tak jest. Jakie są wasze wrażenia, czy zwracacie na to uwagę
    > podczas zakupu opon?

    Miałem zimówki Pirelli bodajże "made in UK". Były koślawe. Wszystkie 4,
    jakby z krzywej formy. Podejrzewam drugi (trzeci?) gatunek. Nie tylko
    producent i miejsce produkcji mają znaczenie, ale i uczciwość sprzedawcy.

    Btw ostatnio widziałem jakieś "polskie" opony (chyba Kormorany) z
    napisem "made in Romania". Nie kupiłbym :)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2016-03-31 08:28:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 08:19:17 +0200, Miroo napisał(a):
    > Miałem zimówki Pirelli bodajże "made in UK". Były koślawe. Wszystkie 4,
    > jakby z krzywej formy. Podejrzewam drugi (trzeci?) gatunek. Nie tylko
    > producent i miejsce produkcji mają znaczenie, ale i uczciwość sprzedawcy.

    Ale co sprzedawca ma do tego ?
    Chyba, ze reklamacji nie chcial uznac :-)

    > Btw ostatnio widziałem jakieś "polskie" opony (chyba Kormorany) z
    > napisem "made in Romania". Nie kupiłbym :)

    Dębice Furio byly made in England, made in Turkey ...

    J.

  • 28. Data: 2016-03-31 08:33:11
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2016-03-30 o 23:18, PiteR pisze:

> [...]
    > a drugie do czynności wokół siebie np chce mi się jeść ale nie wstanę z
    > wyra bo się lenię. A to drugie to indywidualna cecha człowieka.

    Wszyscy, to może nie. Ale czy widziałeś, jak oni mieszkają, żyją, jeśli
    w jednym miejscu jest ich więcej? Można to nazwać różnicami kulturowymi,
    że oni mają w dupie: czy im się leje na łeb w domu, czy mają jakikolwiek
    kibel (choćby w obejściu), czy się umyją, czy uczciwie korzystają z
    mediów itp. Tylko że według naszego kanonu kulturowego należy to do
    obowiązków, więc śmiem nazwać to lenistwem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 29. Data: 2016-03-31 09:33:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 08:33:11 +0200, LEPEK napisał(a):

    > Wszyscy, to może nie. Ale czy widziałeś, jak oni mieszkają, żyją, jeśli
    > w jednym miejscu jest ich więcej? Można to nazwać różnicami kulturowymi,
    > że oni mają w dupie: czy im się leje na łeb w domu,

    Sprawdzic czy nie w kwaterunku.
    A kwaterunek mowi, ze i tak nie placa, wiec szkoda dla nich dobrego
    lokalu.

    > czy mają jakikolwiek
    > kibel (choćby w obejściu), czy się umyją, czy uczciwie korzystają z
    > mediów itp.

    Mieszkalem kiedys pod slowackimi Tatrami u Roma. Wille/pensjonat
    wybudowal przyzwoity, podobny jak nasi Gorale, z tylu budowal drugi.
    Co tydzien jezdzil do Bratyslawy do roboty, 350km.

    I nie byl jedyny - pelno podobnych w Nowej Lesnej.

    A Slowacja pewien problem z Romami miala, do incydentow dochodzilo -
    widac ci "typowi" tez sa.

    P.S. Mozna tez poszukac "cyganski krol" i zobaczyc jak mieszka :-)

    J.

  • 30. Data: 2016-03-31 11:02:43
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-03-31 o 08:28, J.F. pisze:

    > Ale co sprzedawca ma do tego ?
    > Chyba, ze reklamacji nie chcial uznac :-)

    Sprzedawca ma to do tego, że kupuje 2gi gatunek i sprzedaje jako
    pierwszy. W w/w przypadku opony były "w gratisie", niewymienione na
    fakturze, a problem objawił się prawie rok po kupnie auta, bo dopiero
    wtedy zostały założone.
    Nie chciało mi się walczyć. Jeżdżę głownie po mieście, zwłaszcza zimą, a
    bicie opon było uciążliwe tylko przy większych prędkościach. Po
    paru(nastu) tysiącach km opony się w miarę wyrównały.