  • 31. Data: 2016-03-31 11:06:32
    Temat: Re: Jakość opon a kraj produkcji
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-30 o 16:24, Redi pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy w czasie postępującej globalizacji kraj produkcji opon ma znaczenie,
    > tj. przekłada się na ich jakość? Ja bazując na własnym doświadczeniu mam
    > mieszane odczucia w tym temacie... Dyrektorzy wielkich koncernów
    > twierdzą, że kraj produkcji nie ma znaczenia, gdyż w każdym z krajów
    > obowiązują te same, wysokie standardy. Tymczasem czytając po różnych
    > forach motoryzacyjnych można odnieść wrażenie, że niestety ale nie do
    > końca tak jest. Jakie są wasze wrażenia, czy zwracacie na to uwagę
    > podczas zakupu opon?

    Oprócz kraju produkcji znaczenie ma także docelowy rynek. W pewnym
    uproszczeniu: na kraje "ciepłe" jest inna mieszanka niż na kraje "zimne".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2016-03-31 12:30:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-03-31 o 08:28, J.F. pisze:
    >Sprzedawca ma to do tego, że kupuje 2gi gatunek i sprzedaje jako
    >pierwszy. W w/w przypadku opony były "w gratisie", niewymienione na
    >fakturze, a problem objawił się prawie rok po kupnie auta, bo dopiero
    >wtedy zostały założone.

    Czyli trudno powiedziec o sprzedawcy ze "sprzedaje" :-)
    I trudno powiedziec, czy Pirelli sprzedalo "drugi gatunek" czy
    "uciazliwy odpad".

    Nie spotkalem sie jeszcze z "drugim gatunkiem" wsrod opon, tzn
    oficjalnie nie.
    Odpady w produkcji na pewno powstaja - ale cementownia chyba nie jest
    wybredna - wszystko wezmie :-)
    Swego czasu widzialem np tor kartingowy sumiennie oblozony oponami - i
    to nowki sztuki byly.
    Ale kazda przecieta.

    Takie "nieco gorsze" tez na pewno powstaja ... no, w paru firmach
    produkujacych dla budownictwa to juz slyszalem "nie mamy problemu -
    Castorama wszystko wezmie".

    >Nie chciało mi się walczyć. Jeżdżę głownie po mieście, zwłaszcza
    >zimą, a
    >bicie opon było uciążliwe tylko przy większych prędkościach. Po
    >paru(nastu) tysiącach km opony się w miarę wyrównały.

    Ja to mialem w sierrze. Nie wiedziec czemu lubila wibrowac oponami.
    Felgi dosc proste, opony nowe i wywazone przy zakladaniu, a przy
    wiekszej predkosci bija.
    Jade na dowazanie - przechodzi. Na pol roku. Akurat czas zmieniac...

    J.

  • 33. Data: 2016-03-31 16:06:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 31 Mar 2016 07:45:02 +0200, w
    <c9mxfa6ggrt2$.gykf3jzkhgyy$.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > P.S. Pirelli F1 ... made in Turkey ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=J2-ToHXNwrM

    Widać po efektach ;)
    https://youtu.be/1mI2F2WkGTs?t=17

  • 34. Data: 2016-03-31 16:24:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 31.03.2016 07:02, J.F. wrote:

    > Slyszales kiedys, aby ksiadz katolicki bogactwo krytykowal ?
    > Moze tam raz na rok wspomni o tym wielbladzie, ale zaraz potem
    > przeczyta przypowiesc i trzech talentach (srebra).

    Akurat przypowieść o trzech talentach, to nie o bogactwie, a o tym, że
    bogactwo niespecjalnie zależy od pracy. Słaby wzorzec;)

    > Choc to opowiesc zydowska, i prawde mowiac nie bardzo ja rozumiem :-)

    Powiedziałbym, że uniwersalna - i do komunistów pasuje i do kapitalistów
    (tych co płaca, nie tych co robią;)

    Shrek.

  • 35. Data: 2016-03-31 17:30:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30.03.2016 o 19:38, PiteR pisze:

    > Przecież lenistwo to indywidualna cecha człowieka niezależna od kraju
    > urodzenia. A wyższa kultura pracy i większe poczucie obowiązku to
    > właśnie większa kompetencja.

    Niekoniecznie, a wręcz brak związku.
    W mojej branży najwyższej klasy fachowiec, czyli taki o najwyższych
    kompetencjach, wcale nie musi być najbardziej pracowity.

  • 36. Data: 2016-03-31 17:40:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 31.03.2016 07:45, J.F. wrote:

    > Hm, filmow z produkcji jest sporo i robota wyglada na reczna
    > https://youtu.be/raBVyM4aJ5M?t=243
    >
    > Aczkolwiek - w tle malo ludzi. Produkcja specjalna, a reszta leci na
    > automatach ?

    Wszystkiego nie widziałem, ale generalnie ludzie się w oczy nie rzucali
    - raczej było zaskoczenie, że tak mało. Choć z dugiej strony trochę ich
    zatrudniają - najwięcej było w biurowcu;) W Polsce.

    Shrek.

  • 37. Data: 2016-03-31 18:45:30
    Temat: Re: Jakość opon a kraj produkcji [OT]
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2016-03-31 o 09:33, J.F. pisze:

    > Sprawdzic czy nie w kwaterunku.
    > A kwaterunek mowi, ze i tak nie placa, wiec szkoda dla nich dobrego
    > lokalu.

    W kwaterunku, poza kwaterunkiem, na dziko...

    > Mieszkalem kiedys pod slowackimi Tatrami u Roma. Wille/pensjonat
    > wybudowal przyzwoity, podobny jak nasi Gorale, z tylu budowal drugi.
    > Co tydzien jezdzil do Bratyslawy do roboty, 350km.
    >
    > I nie byl jedyny - pelno podobnych w Nowej Lesnej.
    >
    > A Slowacja pewien problem z Romami miala, do incydentow dochodzilo -
    > widac ci "typowi" tez sa.

    Tak, są wyjątki.
    Ale mi chodziło o tych żyjących w homogenicznych skupiskach.

    > P.S. Mozna tez poszukac "cyganski krol" i zobaczyc jak mieszka :-)

    Równie dobrze można przyrównać króla Kambodży do poziomu życia Kambodżan
    (tak ich się nazywa?).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański