  • 41. Data: 2011-11-01 12:25:40
    Temat: Re: Jakość elementów rozrządu.
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2011 15:46:12 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Jak się stosuje plastikowe koła pasowe rozrządu (jak np. we fiacie), to
    >nie ma co się dziwić że nie wytrzyma tyle ile powinien.

    U mnie są też plastikowe koła rozrządu i jakoś wytrzymuje toto 120
    tys. km.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 42. Data: 2011-11-01 12:28:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-11-2011 12:25, jerzu pisze:

    > U mnie są też plastikowe koła rozrządu i jakoś wytrzymuje toto 120
    > tys. km.

    Farciarz.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 43. Data: 2011-11-01 12:34:38
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Nov 2011 12:28:18 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Farciarz.

    Nie wiem, nie znam się, ale podejrzewam, że coraz więcej producentów
    stosuje tworzywa sztuczne (poliamid) do tego celu. To samo jest z
    kołami pasowymi, są wykonane z tworzywa. I szybciej trafił szlag
    łożyska, niż same koła.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 44. Data: 2011-11-01 12:34:43
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "jerzu"

    > Jedna firma, której nazwa zaczyna się na "R", a kończy na "t" zaleca
    > wymainę oleju w silniku diesla 2.5 dCi co 40 tys. km. A filtr
    > powietrza co 80 tys.

    Jedna z firm na Opel zaleca wymianę oleju co 50 tys. :) Rzeczywiste
    przebiegi są mniejsze, ponieważ komputer oblicza pozostały dystans z
    uwzględnieniem typu jazdy. Średnio wychodzi tak co 30-40tys. Wymieniam
    w/g tych wkazań i silnik jak się wydaje jest w doskonałej kondycji przy
    przebiegu prawie 200tys.

  • 45. Data: 2011-11-01 12:36:16
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-10-31 11:28, Iglo pisze:
    > Iglo<f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    >
    > Sorki, jeszcze raz.
    > Zastanawia mnie fakt, co wpływa na różnicę w ilości kilometrów przejechanych
    > między wymianami rozrządu w różnych pojazdach, pamiętam jak miałem DU Tico,
    > tam było grubo poniżej 100tyś km, teraz standardem jest 100- 120 tyś, a nowe
    > auta nawet 150tyś. Czy chodzi o jakość paska czy coś innego? Bo teoretycznie
    > zakładając "nowoczesny" pasek do starego tico to powinien pochodzić dłużej,
    > znaczy wyjeździć większy przebieg bez ryzyka zerwania. Czy może coś innego
    > wpływa na taki a nie inny czas między wymianami?

    Ale opowiedz o tym paski w Tico ;)

  • 46. Data: 2011-11-01 12:37:10
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

> [...]
    > znaczy wyjeździć większy przebieg bez ryzyka zerwania. Czy może coś innego
    > wpływa na taki a nie inny czas między wymianami?

    Ale wieź, opowiedz o tym pasku w tico ;)

  • 47. Data: 2011-11-01 13:05:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-11-2011 12:34, jerzu pisze:
    > Nie wiem, nie znam się, ale podejrzewam, że coraz więcej producentów

    Wiesz co, w kilku markach orientuje się ale ZTCP tylko grupa fiata ma
    takie cuda. Rok temu holowałem Bravo kumpla, przedwcześnie strzelił mu
    rozrząd - rozsypała się właśnie ta rolka.

    > stosuje tworzywa sztuczne (poliamid) do tego celu. To samo jest z
    > kołami pasowymi, są wykonane z tworzywa. I szybciej trafił szlag
    > łożyska, niż same koła.

    Rozwiązania kierowane ekonomią nigdy nie będą lepsze IMHO.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 48. Data: 2011-11-01 13:28:12
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Policzalne to jest wszystko(no prawie), czy się to koledze podoba czy nie.
    > Grzecznie zapytam - jaka wielkość determinuje policzalność? Czy potrafi
    > kolega dotknąć "kilometr"?

    ale policzalność i niepoliczalność to taki termin językowy
    nie należy szukać uzasadnienia fizycznego. (tzn. można się starać w celu
    uchwycenia jakiejś reguły).

  • 49. Data: 2011-11-01 13:31:52
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Rozwiązania kierowane ekonomią nigdy nie będą lepsze IMHO.

    Trudno polemizować, skoro na rynku innych rozwiązań praktycznie brak, i
    raczej ich nie będzie.

  • 50. Data: 2011-11-01 14:12:46
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-01 12:21, jerzu pisze:

    > Niektórzy wracają do łańcucha.

    Kolejne auto, które odbieram za parę tygodni również będzie
    miało łańcuch.

    Jak już odbiorę to się pochwale :D