  • 11. Data: 2013-04-05 21:24:35
    Temat: Re: Jakiej mocy lamp używacie?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-05 11:21, Marek pisze:
    > Moje pytanie brzmi: jak sobie radzicie?

    Używamy 400iso.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdyby zebrać wszystkie łzy świata i wysłać do Somalii, wyrosłaby tam
    puszcza/

  • 12. Data: 2013-04-05 21:25:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-05 17:12, Marek Dyjor pisze:

    > no to do takiej zabawy sobei kupiłeś za słąbe lampki :)

    Dlatego badawczo kupiłem dwie pierwsze. A i tak sugerowano mi nawet
    300Ws - jak pisałem. Gdzie pytam podając konkretne zastosowanie - taką
    odpowiedź dostaję więc sam eksperymentuję, obserwuję akie tego efekty. W
    książkach też widzę, że poniżej 500Ws nikt nie schodzi. Pomyślałem
    sobie, że nawet jeśli za słabe będą, to wykorzystam je zawsze do snootów
    lub na tło więc nie zmarnują się.

    > jeszcze napsiz jakei duże te softy :)

    Zastosowałem 60x90 a także 45x120.

    Marek

  • 13. Data: 2013-04-06 00:57:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-05 21:24, Janko Muzykant pisze:

    > Używamy 400iso.

    Czy nie obserwujesz przy ISO 400 zaszumienia cieni lub utraty dynamiki
    koloru lub też wpływu innych źródeł światła? Odczuwam opór przed
    zejściem poniżej 200.

    Przy większych czułościach zauważyłem, że wyłażą nieoczekiwane
    niespodzianki. Np. kiedyś używałem wbudowanej lampy w trybie wireless do
    sterowania systemowymi. Okazało się, że przy ISO 400 była ona na tyle
    jasna, że psuła całą scenę.

    Marek

  • 14. Data: 2013-04-06 11:54:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 00:57, Marek pisze:

    > Czy nie obserwujesz przy ISO 400 zaszumienia cieni lub utraty dynamiki
    > koloru lub też wpływu innych źródeł światła? Odczuwam opór przed
    > zejściem poniżej 200.

    Doświetl cienie, to Ci nie będą szumieć. Studio to środowisko, w którym
    możesz sobie zrobić 5EV, a to dziś łyknie każdy aparat na 400iso.

> [...]
    > niespodzianki. Np. kiedyś używałem wbudowanej lampy w trybie wireless do
    > sterowania systemowymi. Okazało się, że przy ISO 400 była ona na tyle

    Błąd w założeniach, nie powinno się transmitować sygnałów w
    paśmie/przestrzeni użytecznej. Skieruj to w bok, w górę, zmniejsz moc,
    załóż filtr bliski podczerwieni...

    --
    pozdrawia Adam
    /istotną konsekwencją istnienia czasu jest destrukcja/

  • 15. Data: 2013-04-06 15:52:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-06 11:54, Janko Muzykant pisze:

    > Błąd w założeniach, nie powinno się transmitować sygnałów w
    > paśmie/przestrzeni użytecznej. Skieruj to w bok, w górę, zmniejsz moc,
    > załóż filtr bliski podczerwieni...

    W bok nie odwrócę wbudowanej lampy. Rewelacyjny pomysł z filtrem
    podczerwonym! :-) Czasem gdy stosuję lampy systemowe, szkoda mi
    angażować jedną z nich tylko po to aby robiła za wyzwalacz dla innych.
    Drogie rozwiązanie. Dlatego tak kombinuję. Dzięki za kolejną cenną radę.

    Marek

  • 16. Data: 2013-04-06 16:55:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 15:52, Marek pisze:
    > W bok nie odwrócę wbudowanej lampy.

    Możesz przyczepić lusterko (białą kartkę)

    > Rewelacyjny pomysł z filtrem
    > podczerwonym! :-)

    Będzie rewelacyjny jak zadziała, a nie musi. Poza tym to promieniowanie
    częściowo może być rejestrowane, w każdym razie w warunkach, kiedy
    światło tej lampy jako pilota i nośnika informacji przeszkadza.

    > Czasem gdy stosuję lampy systemowe, szkoda mi
    > angażować jedną z nich tylko po to aby robiła za wyzwalacz dla innych.
    > Drogie rozwiązanie. Dlatego tak kombinuję. Dzięki za kolejną cenną radę.

    Tanio będzie kupić małą lampę i wymienić kondensator z pokładowych
    kilkuset uF do kilku. Choć jak już tak zacznie się kombinować, to chyba
    po prostu warto kupić wyzwalacz :)

    --
    pozdrawia Adam
    /w życiu zdarza się, że od ucznia ważniejszy jest dzienniczek ucznia/

  • 17. Data: 2013-04-06 18:14:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Póki co to tylko przemyślenia i bardziej chodzi o lepsze
    > zaprezentowanie auta niż stojące na podwórku. W jakim celu aż tak
    > duże moce? Czy kilka dużych softboxów i mocnych lamp nie wystarczy?
    > Chodzi o zdjęcie dookoła, jakieś detale (felga np) plus kabina.

    fotografia samochodów jest uważana za jedną z bardziej trudnych dziedzin
    fotografii, ze względu na wielkość modela/ki oraz właściwości jego
    powierzchni.

  • 18. Data: 2013-04-06 18:42:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 18:14, Marek Dyjor pisze:
    > fotografia samochodów jest uważana za jedną z bardziej trudnych dziedzin
    > fotografii, ze względu na wielkość modela/ki oraz właściwości jego
    > powierzchni.

    I ciężko kopniakiem przestawić, gdy trzeba.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/

  • 19. Data: 2013-04-06 18:54:18
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-04-06 18:42, Janko Muzykant pisze:

    > I ciężko kopniakiem przestawić, gdy trzeba.

    Mam pewne wątpliwości, czy zamówiłbym u Ciebie portret..

  • 20. Data: 2013-04-06 19:12:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 18:54, trolling tone pisze:

    > Mam pewne wątpliwości, czy zamówiłbym u Ciebie portret..

    Nie robię portretów, jęczą przy przestawianiu :)

    --
    pozdrawia Adam
    /prostacyzm ale jak wzruszopędny!/