    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakiej mocy lamp używacie?
    Date: Fri, 05 Apr 2013 13:44:34 +0200

    W dniu 2013-04-05 11:57, quent pisze:

    > Przede wszystkim zależy jakie obiekty fotografujesz.

    Na wstępie wyjaśnię, że głównie hobbystycznie traktuję to zajęcie ale na
    poważnie. Zdarza mi się coraz częściej realizować różne,
    nieprzewidywalne tematycznie zlecenia. Wolałbym się nie ograniczać do
    jednego kierunku. Załóżmy, że preferencją na dziś dla mnie będzie
    fotografia osób (portret, cała sylwetka, aranżacje jakiś scen itp). W
    planach mam także fotografię aut osobowych w warunkach studyjnych.

    Dodam też, że dysponuję kilkoma lampami systemowymi, co w wielu
    przypadkach pozwala mi na uzupełnienie / zastąpienie lampy studyjnej.
    Ponadto w plenerze nie zamierzam stosować innych rozwiązań niż lampy
    systemowe.

    > Ja w zasadzie wyłącznie niewielkie, do celów reklamowych... z rzadka
    > postacie a jeśli już to raczej portrety niż całe sylwetki.
    > Dla mnie moje 250Ws wystarczają, jednak w studio w którym robi się sesje
    > np. modelkom używając sporych rozmiarów softboksów z różnymi
    > modyfikatorami to nawet 1000Ws czasem jest mało.

    Chodzi o duży softbox + większa odległość niż wspomniane 2m światła od
    modela?

    Marek