-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot
Partner)
Date: Wed, 21 Apr 2010 12:36:40 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 55
Message-ID: <hqmkfs$fqq$1@inews.gazeta.pl>
References: <hqkadf$op1$1@inews.gazeta.pl> <hqkgk0$i2h$1@inews.gazeta.pl>
<h...@p...onet.pl> <hqktl5$75q$1@inews.gazeta.pl>
<h...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: akq2.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1271846204 16218 83.17.20.2 (21 Apr 2010 10:36:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Apr 2010 10:36:44 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: swiniak77
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2274279
[ ukryj nagłówki ]>>>> takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
>>>> żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej
>>>> niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,
>>>
>>> Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.
>>
>> ale na pewno znacznie?
>> skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie
>> mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z
>> przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%,
>
> Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-)
>
> Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja
> ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej
> jasności
> jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie
> na
> żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż świeciły
> wcześniej.
trzeba zbadać jakie jest rzeczywiste napięcie na instalacji/żarówkach i
jakie będzie po włożeniu diod/rezystancji,
> Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa
> na ilosc produkowanego przez nia swiatla.
wydaje Ci się, napięcie wpływa mniej na jasność niż na trwałość,
> Roznica tych 2 wolotow jest
> znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode...
> Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy
> z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze
> wyraznie.
bo pewnie masz napięcie z pracującym silnikiem na poziomie 14V a na
akumulatorze <12,5V,
> Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V
> swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe
> oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy
> sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec.
>
> A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V...
> To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza
> tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V.
> Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu
> 12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V.
> I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy
> 12V.
i dlatego robią je nominalnie na napięcie o 10% większe niż 12V,
brat
Następne wpisy z tego wątku
- 21.04.10 14:44 Wmak
- 23.04.10 05:11 Pszemol
- 23.04.10 05:05 Pszemol
- 23.04.10 05:01 Pszemol
- 27.04.10 15:55 MarcinJM
- 28.04.10 14:07 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe