  • Data: 2013-02-08 18:52:15
    Temat: Re: Jakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 18:14:45 UTC+1 użytkownik Andrzej Jarzabek napisał:

    > Wymyślenie zestawu typów i relacji między nimi, odpowiadające
    > problemowi. Przerabianie tego zestawu w miarę jak problem się zmienia.
    Moim zdaniem jest to kwestia szczęścia. Jeśli nie odgadniemy jak
    projekt w przyszłości będzie się rozwijał, to w każdym języku
    dogłębna (nie kłóćmy się o zmianę int na double - to niezauważalnie mały
    nakład pracy) refaktoryzacja staje się koszmarem.
    Przerabianie samochodu albo łodzi na amfibię zawsze jest trudniejszym
    zadaniem niż produkcja amfibii od zera.

    Znowu muszę zapytać jak zdarta płyta: jaki jest przykład takiej refaktoryzacji
    która będzie trudna w C++, a łatwa w Pythonie, Rubym i reszcie. Mnie się
    wydaje to bardzo pomocne gdy kompilator C++ krzyczy już w trakcie
    kompilacji że się typy nie zgadzają.

    Zdrowia!