    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 6 Feb 2013 13:04:17 -0800 (PST)
    <s...@j...net>
    <1...@g...com>
    <3...@b...softax.pl>
    <b...@g...com>
    <k...@b...softax.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@j...net>
    <b...@g...com>
    <s...@j...net>
    <1...@g...com>
    <s...@j...net>
    Subject: Re: Jakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu środa, 6 lutego 2013 20:40:53 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:

    > Ej, nie wprowadzaj pseudoterminów na własną rękę. To powoduje, że twoja
    > wypowiedź przestaje być zrozumiała, zwłaszcza dla osoby orientującej się
    > w temacie, o którym ty się dopiero uczysz.
    Ej, osoba nie znająca zagadnienia zrozumiałaby lepiej?

    > Czyli nie "uchwyt procesu", tylko uchwyt pliku (filehandle), który jest
    > potokiem albo gniazdem do innego procesu.
    > Potrzebna ci była referencja do filehandle.
    Generalnie ten programik zrobiłem, nie mogłem tylko przekazać tych
    uchwytów jako parametry funkcji i musiałem przekopiować dwa razy
    ten sam kod.

    > Jak rozumiem, głównie dlatego że nie znalazłeś gotowca. Wniosek moim
    > zdaniem jest jeden: nie wiedziałeś o co pytać. Przepraszam, ale bez
    > znajomości podstawowej terminologii raczej ci się nie uda nauczyć
    > czegokolwiek.
    Nie chciałem się dowiedzieć wielkiej rzeczy, a tylko jak przekazać
    owe uchwyty jako argumenty do funkcji. Ty musiałeś skończyć specjalne
    studia żeby umieć o to pytać?

    > Bo nie ma kontenera na zmienne typu int. Trzeba upakowywać te inty
    > dodatkowo -- specjalnie, inaczej niż dowolne obiekty -- w klasę Integer.
    > I dlaczego właściwie wrzucasz do jednego wora kontenery javowe, które
    > w rzeczywistości składują Objecty (generyki to tylko taki cukier
    > składniowy) z kontenerami biblioteki standardowej C++? Mówiliśmy o tym,
    > że w Javie typy prymitywne są wyjątkiem w języku, który to wyjątek jest
    > uciążliwy.
    Nadal nie rozumiem o jaką uciążliwość chodzi. Wolno działa? Długo się
    kompiluje? Sprzyja powstawaniu jakiś błędów? Niewygodnie kod się
    wklepuje? Komplikują kod, a może projekt? Rozwlekły kod? Gdy programowałem
    w Javie, to było dla mnie całkiem przyjemne zajęcie, przyjemniejsze niż
    w C++. Gdy miałem długą przerwę i nagle musiałem wklepać w Javie średniej wielkości
    program, to pomimo braków w wiedzy jakoś poradziłem sobie. Nigdy nic
    szczególnie uciążliwego w związku z typami podstawowymi nic mnie nie
    spotkało ze strony Javy. Było wręcz przeciwnie, czułem jakby Java nie
    pozwalała mi skręcić w złą uliczkę.

    > A RTTI już absolutnie nie ma nic wspólnego z tym, że skojarzyłeś mi się
    > ze starym, sezonowanym Pascalowcem. Non sequitur, można by rzec.
    Niektóre języki mają bardziej rozwlekłą składnię niż inne. W tych
    rozwlekłych, trzeba więcej napisać - nie powinno to nikogo
    specjalnie dziwić, ani wywoływać skojarzeń z Pascalem, gdzie się
    rzeźbiło ręcznie GUI, bo nie było ani biblioteki, ani Internetu żeby
    jej poszukać.

    Typowanie dynamiczne zapewnia bardziej zwartą składnię z jednej strony, a
    okupione jest... w końcu nie wiem czym. Większą podatnością na błędy?
    Czy odwrotnie, większą odpornością na nie? W PHP nie trzeba podawać
    typu zmiennej i można ją wykorzystać do przechowania danych innego
    typu. Czy ja w PHP robiłem więcej błędów czy mniej niż w innych językach?
    Nie wiem... chyba podobnie. Trudno powiedzieć, bo inne projekty realizowałem w
    innych językach. Trudno porównywać. Pythona, Rubiego i całej reszty nie
    sam znam, a z tej dyskusji jak na razie (chyba) nic nie wynikło. Kłócimy
    się tylko o to, czy wygodne jest słowo def i rzutowanie na Integera - a
    to raczej odpowiedzi nie przyniesie.