  • Data: 2013-02-06 18:43:45
    Temat: Re: Jakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 6 lutego 2013 18:10:54 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:
    > I co to są proces_a i proces_b? Do czego służą? Bo o "uchwycie procesu"
    > pierwszy raz słyszę w kontekście Perla.
    Tak jak pisałem: "otwieramy proces do czytania i pisania". Uchwyt to
    zupełnie cokolwiek i pozyskane jakkolwiek, byleby umożliwiało
    identyfikację procesów w powyższym celu.

    > Wiesz, jak się zaczyna od interakcji z systemem operacyjnym zamiast
    > pracy z podstawowymi typami i konstrukcjami, to nie można się potem
    > dziwić, że się szuka przez kilka godzin.
    Moim zdaniem to proste zadanie. Gdy czegoś nie wiem o QT to wpisuję
    w google i wielokrotnie kopiuję gotowca do swojego programu, nawet
    bez przeczytania. Tutaj mi się nie udało.

    > Jakiś przykład javowego kontenera (haszmapy, treemapy, arraylisty),
    > który potrafi trzymać inty?
    Nadal nie kumam, co nie tak z tymi kontenerami? Jaka to cecha
    tych kontenerów powoduje, ze w innych językach są lepsze, a w Java i C++
    są gorsze?

    > O widzisz, cieszę się, że rozumiesz, co mam na myśli mówiąc "syndrom
    > sezonowanego Pascalowca". To rozumiesz też, że twoje "można objąć
    > klamrami albo napisać osobną funkcję" skojarzyło mi się z syndromem
    > starego Pascalowca (nawet jeśli nie zobaczysz dlaczego akurat mi się tak
    > skojarzyło).
    Porównanie jest na wyrost. Z rozpoznawaniem typu w trakcie wykonania jeszcze
    wiąże się narzut. Jeśli uznam w C/C++ że chcę mieć taki mechanizm, to
    sobie napiszę. W PHP nie mogę z niego zrezygnować. Naprawdę nie porównywał
    bym.