    From: Arni <a...@N...spam>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
    Date: Thu, 14 May 2009 19:38:31 +0200

    gildor pisze:

    > ej no, pisałem wyraźnie. jak zaczęli wyprzedzanie (nie koniecznie za
    > linią), to co mają zrobić jak ten się przesunął? wywalić mu w kufer?

    opieram sie na zeznaniach Vira, mozemy załozyc ze pisze prawde? (musimy
    inaczej nie ma po co dyskutowac :)

    cytuje:
    "Jechałem lewym pasem przy ciągłej linii,..."
    "Z daleka w lusterku widziałem jadące za mną dwa enduraki. Specjalnie
    dużo wcześniej włączyłem lewy kierunek..."

    czyli nie wykonał manewru w ostatniej chwili, widział motocykle i
    przewidując ze mogą chciec wyprzedzac wczesniej zjechal do linii,
    zgadzamy sie?

    > ja nie pisałem, że zgodnie. pisałem też o mandacie.
    > PoRD mówi o zakazie najeżdżania na ciągłą, a nie rzucaniu na nią cienia.

    no to moze ustalmy czy jazda "przy linii" zostawie jakiekolwiek miejsce
    dla motocykla? wg mnie w perspektywie skretu w lewo nie zostawia.

    jesli by wczesniej wyprzedzali to by oznaczalo ze zepchnął ich z pasa. A
    tu wyglada ze jak ich widzial w lusterku to byli z tyłu i to nie na
    zderzaku, dlatego podjal takie kroki jak zblizenie sie do linii
    srodkowej. Moze niech sam napisze?

    > ale co z tego? jeśli kierunku nie było a on chciał skręcić i zjechał do
    > lewej gdy tamci byli w trakcie wyprzedzania, to _nie_mógł_ nawet zjechać
    > do lewej, więc spowodował, że wbili by mu się w kufer, lub ratując się,
    > przekroczyli ciągłą.

    jesli by byli w trakcie manewru. Ale czy byli ?

    > mogło tak być? niestety, bez świadków nie do udowodnienia. choć to czy
    > kierunek auto miało czy nie da się sprawdzić na podstawie badań żarówki,
    > podobno.

    da sie. jelsi zarowka sie przepali to widac czy była w tym czasie pod
    napięciem. Jesli sie nie przepali to nic sie nie udowodni.

    > i Twoje kąty uderzenia dadzą jedynie tyle, że opiszą sytuację
    > technicznie, a nie z punktu widzenia PoRD

    z punktu widzenia PORD tez. Bo trafiony w drzwi wiadomo ze wykonał
    manewr kiedy motocyklista go wyprzedzał.
    Trafiony w kufer to juz zalezy na którym pasie doszlo do zdarzenia. ITD
    itp, policjanci tez kombinują.
    Ja kiedys trafiłem faceta skrecajacego z prawego pasa w lewo, ja bylem
    na lewym. I tan chciał mi wmówic, ze on juz przejechał a ja na niego
    najechałem. tylko ze miał przeorany cały lewy bok.
    Bylem mlody i policjant byl nieufny a tamten mnie oskarzał. Policjant
    posłuchał, zobaczył na slady i powiedział: tu nie ma o czym rozmawiac. I
    gostek dostał mandat.

    > no, czyli mandat. też o tym pisałem. ale jak Vir stał i się nie ruszał,
    > to nie ma wypadku, więc nie ma też żadnych kątów. chyba, że mówisz o
    > wjebaniu się w kuferek.

    jakby stał, ale poruszał sie, wolno bo wolno ale sie poruszał.

    > czyli, że lepiej w bok niż w kufer? no nie wiem. ja bym jednak w prawo
    > jechał.

    moze jechali obok siebie i dla jednoego nie starczyło juz miejsca?
    Niech sie sprawca wypowie :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"