  • Data: 2011-02-26 23:55:25
    Temat: Re: Jakie to jest prestiżowe auto ?
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To powiedzmy co w:
    >
    > -San Francisco
    >
    > -Los Angeles

    Neighborhood nie oznacza miasta. Nie wiem jak to sie dokladnie
    tlumaczy na polski ale chodzi tu raczej o lokalna spolecznosc. W
    miastach USA generalizujac to sie tlumaczy na dzielnice. Dla roznych
    spolecznosci inne samochody sa szpanerskie. Przykladowo dla gwizadorow
    sportowych i muzyki popularnej szpanem moze byc odbajerowany Cadillac
    Escalade koniecznie ze spinerami w choramch i skorach. Moze tez byc
    Hummer H2 ale w pelnych chromach i na niskoprofilowych oponach. Dla
    bywalcow Wall Street to bedzie zapewne Bentley albo nawet Rolls. Dla
    mlodych bogatych krezusow internetowych to Ferrari, Lamborghini itp.
    Lekarze lubia Mercedesy albo Porsche. W dzielnicach latynoskich
    kroluja odpicowane w malych firmach stare krazowniki wyposazone w
    hydrauliczne zawieszenia, chromy, super stero itp. Wsrod bogatych
    lewakow z Berkely to bedzie Tesla albo inna hybryda. Dla bogatych
    faremrow z zachodu to bedzie super wyposazony pick-up. Dla zlotej
    mlodziezy z wybrzezy USA koniecznie musie byc jakis boy racer - czyli
    odbajerowane EVO albo Subaru najlepiej z roznymi dodatkami w postaci
    chromowanych koncowek rur wydechowych, podziurawionego tlumika itp.
    Jest spora grupa fanow hot rodow, czyli garazowych przerobek lub
    samorobek. Jest wiele malych firm specjalizujacych sie w produkcji
    takich jednorazowych konstrukcji na zamowienie. Dla wiekoszci klasy
    sredniej nie tyle liczy sie co to za samochod ale raczej czy jest
    nowy. Wiekszym szpanem jest miec najnowsze modele przecietnej marki
    niz drozsze samochody ale juz kilkuletnie. Dla zdecydowanej wiekszosci
    Amerykanow samochod wogole nie jest symbolem statusu, tylko
    urzadzeniem takim samym jak lodowka czy pralka i nie przywiazuja do
    tego wagi wogole. Niekiedy sa to wrecz przypadki skrajne. Znany
    miliarder - Ross Perot przez lata uzywal starego Buicka, takiego
    samego jakim jezdzi zwykly listonosz czy robotnik i nie posiadal
    innego samochodu wogole.

    JAM