  • Data: 2011-02-27 04:40:40
    Temat: Re: Jakie to jest prestiżowe auto ?
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JAM <j...@y...com> napisał(a):

    > Neighborhood nie oznacza miasta. Nie wiem jak to sie dokladnie
    > tlumaczy na polski ale chodzi tu raczej o lokalna spolecznosc. W
    > miastach USA generalizujac to sie tlumaczy na dzielnice.

    zgadza się, "upraszczam" na pewną specyfikę miast :)

    > Dla roznych
    > spolecznosci inne samochody sa szpanerskie. Przykladowo dla gwizadorow
    > sportowych i muzyki popularnej szpanem moze byc odbajerowany Cadillac
    > Escalade koniecznie ze spinerami w choramch i skorach. Moze tez byc
    > Hummer H2 ale w pelnych chromach i na niskoprofilowych oponach. Dla
    > bywalcow Wall Street to bedzie zapewne Bentley albo nawet Rolls. Dla
    > mlodych bogatych krezusow internetowych to Ferrari, Lamborghini itp.

    Z ciekawości co jeszcze wchodzi w to "itp." :) ?

    > Lekarze lubia Mercedesy albo Porsche. W dzielnicach latynoskich
    > kroluja odpicowane w malych firmach stare krazowniki wyposazone w
    > hydrauliczne zawieszenia, chromy, super stero itp.

    > Wsrod bogatych
    > lewakow z Berkely to bedzie Tesla albo inna hybryda.

    To jest mocne ! :)
    Serio hybryda się kojarzy z lewakami ? eko - terrorystami itp.. ?
    kupując sobie Teslę to nie jest jak kupić Porsche, tylko coś
    jak by Toyotę Priusa ?

> [...]
    > odbajerowane EVO albo Subaru najlepiej z roznymi dodatkami w postaci
    > chromowanych koncowek rur wydechowych, podziurawionego tlumika itp.
    > Jest spora grupa fanow hot rodow, czyli garazowych przerobek lub
    > samorobek. Jest wiele malych firm specjalizujacych sie w produkcji
    > takich jednorazowych konstrukcji na zamowienie. Dla wiekoszci klasy
    > sredniej nie tyle liczy sie co to za samochod ale raczej czy jest
    > nowy.
    > Wiekszym szpanem jest miec najnowsze modele przecietnej marki
    > niz drozsze samochody ale juz kilkuletnie.

    To chyba PL jest bardzo podobne pod tym względem.

    > Dla zdecydowanej wiekszosci
    > Amerykanow samochod wogole nie jest symbolem statusu, tylko
    > urzadzeniem takim samym jak lodowka czy pralka i nie przywiazuja do
    > tego wagi wogole. Niekiedy sa to wrecz przypadki skrajne. Znany
    > miliarder - Ross Perot przez lata uzywal starego Buicka, takiego
    > samego jakim jezdzi zwykly listonosz czy robotnik i nie posiadal
    > innego samochodu wogole.

    Takich przypadków osobiście nie znam ;)
    ale zdarza się często tu że przyzwoicie zarabiający ludzie auta nie kupują,
    pomimo że w kilka mieś kupią nowe - autobus lepszy/rower lepszy :), może to i
    racja... :)

    Pozdrawiam!