  • 41. Data: 2009-03-18 06:34:15
    Temat: Re: Jakie są teraz fajne kompakty?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kombajn Bizon pisze:

    > Czym fotografujesz w taka pogode?

    Czym tam akurat mam pod ręką. Ostatnio zwykle g9, bo mały, robi ładne
    5Mpx i pasuje do pokrowca od zenita. Nie noszę aparatu w plecaku, bo nie
    chciałoby mi się go co chwilę wyciągać i chować.
    Mróz sprzętom nie robi krzywdy wbrew pozorom, a na deszcz jest metoda -
    krótko go moczyć. Z zalewaniem obiektywu jest tylko problem, bo w
    sekundę czasem siada jakaś kropla. Dlatego kupiłem tutkę taką na filtry
    i zakładam uv. Można go szybko przetrzeć chusteczką, obiektyw jest
    odporniejszy na czyszczenie, bo woda włazi do kąta i czasem pojawia się
    w środku po drugiej stronie.
    Te aparaty służą raczej dwa - trzy lata, potem urywają się im klapki
    itp., dlatego nie szkoda jakoś, jakby miał paść przypadkiem, co się
    jednak na razie nie zdarzyło.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-03-18 06:39:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Agent pisze:
    > A jak się pomniejsza obrazy w Photoshopie w ten sprytniejszy sposób o
    > którym pisałeś w teście który powoduje że zdjecie jest czyste i gładkie?

    Nie da się tak jednoznacznie, bo zależy od treści zdjęcia, ale
    generalnie odszumiam chrominancję, ostrzę z małym promieniem zależnym od
    treści zdjęcia, rozmywam lensblurem z lekkim zaszumieniem, pomniejszam
    (najlepiej zewnętrznym irfanview - bspline, ale można uprościć i po
    prostu pomniejszyć w szopie), wyostrzam z minimalnym promieniem w modzie
    cienie, powtórnie wyostrzam już normalnie, lekko rozmywam lensblurem
    ''do smaku'' :)
    To są ostatnie etapy gmerania przy zdjęciach, wcześniej należy zrobić to
    wszystko co potrzeba z kolorem, dynamiką itd.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

  • 43. Data: 2009-03-18 06:40:16
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > I nie chwal się swoimi 30-to km spacerami po Beskidach bo to bajeczka
    > dla kogoś kto sie zna. 40 Km w dzień to juz nie przypadek.

    Zaimponowales mi, bede Ci mowil "moj bohaterze" dobrze? ;)

    > No to do zobaczenia na szlaku. Ale koło Jordanowa mnie nie spotkasz.

    Uff :)

  • 44. Data: 2009-03-18 07:00:51
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > To są ostatnie etapy gmerania przy zdjęciach, wcześniej należy zrobić to
    > wszystko co potrzeba z kolorem, dynamiką itd.

    Aha :). Ja też sobie nieraz pogmeram choć po 4-5 zdjęciach dalej mi się nie
    chce.W takim przypadku 14 MPx dalej nie są dla mnie zaletą. Robisz to z
    kazdym zdjęciem z osobna czy w batchu?

  • 45. Data: 2009-03-18 07:21:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Agent pisze:
    > Aha :). Ja też sobie nieraz pogmeram choć po 4-5 zdjęciach dalej mi się
    > nie chce.W takim przypadku 14 MPx dalej nie są dla mnie zaletą. Robisz
    > to z kazdym zdjęciem z osobna czy w batchu?

    Z własnych skrótów klawiaturowych. W sumie jedno zdjęcie to 2 minuty
    grzebania, a zdjęć z takiej wyprawy mam zwykle kilka, z rzadka więcej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 46. Data: 2009-03-18 07:22:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gil napisał(a):

    > A jakbyś nie miał GPS to juz ze swoim mózgiem i mapą nie trafisz?

    Kiedyś ludzie nazywali parowóz żelaznym koniem ;P Niektórzy woleli
    umierać niż postawić stopę w wagonie kolejowym. Bo ich umysł nie był w
    stanie przekroczyć granicy, którą wyznaczał koń i drabiniasty wóz ;)
    Zalecam rozwiązywanie krzyżowek ;P Na pewno nie zaszkodzi ;)

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 47. Data: 2009-03-18 07:23:00
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Czy są na rynku jakieś kompakty warte uwagi inne niż Panas LX3 i G9/G10?
    są Nikonasy i Canonasy

  • 48. Data: 2009-03-18 08:28:31
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Użytkownik "Gil" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Juz nie chce mi sie nic pisać ale jak widzę te ekstremalne sporty
    > przy -20 stp
    > w 15 godz po polskich górach to się usmiecham. Przecież wszędzie masz
    > 3-4 km
    > do chaty aby sie osuszyć.

    ale po co się osuszyć, skoro stracisz na to przynajmniej godzinę a za
    chwile i tak bedziesz mokry? :)
    startowałeś kiedyś w takim rajdzie?

    Raist

  • 49. Data: 2009-03-18 09:40:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 19:13:01 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

    > Nienawidzę GPS w aucie. Jeszcze jedno urządzenie co odbiera myślenie i
    > rozkazuje mi co mam robic. Nienawidzę nawet w miastach bo jade po znakach,
    > musze myśleć i jeszcze nie było nigdy tak, zebym nie dojechał do celu. Nie
    > zgubiłem sie bez GPS w Madrycie, Paryżu i paru innych małych miastach np. na
    > zadupiu w Czechach. Jak się gubisz w okoliczach Jordanowa to współczuje. Ale
    > niektórzy ludzie nie maja wyczucia mapy, kierunku.

    Wiesz... myśleć można o różnych rzeczach - ty wolisz o mapie, a ja wolę
    słuchać gps'a i rozmyślać sobie np. o wzorze na odległość hiperfokalną.
    Więc dla mnie gps w aucie to błogosławieństwo. I nie dlatego że nie mam
    wyczucia kierunku - mam je bardzo dobre, ale dlatego że szkoda mi czasu
    na studiowanie mapy. A że czasami gps poprowadzi w maliny bo mapa
    przestarzała - w sumie wolę beztrosko pojechać w maliny niż przez całą
    drogę wypatrywać drogowskazów.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 50. Data: 2009-03-18 10:22:04
    Temat: Re: [OT]Re: Jakie są teraz fajne kompakty?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Paweł W." napisal:
    > nic na nim nie widać. Musi być choćby minimalne podświetlenie od tyłu.
    > Ale też nie muszę się non stop w niego wpatrywać. ;)

    No to przytrzymaj mu wylacznik powyzej 2 sekund, to wylaczy ekran,
    ale bez wylaczania calego PDA. O ile nie wycieli tej funkcjonalnosci,
    ktora akurat mam w x50 :)

    Jedyny mankament tej grubszej baterii: nie pasuje mi do siluminowego
    futeralu. A do tego nylonowego fabrycznego jakos zaufania nie mam.
    Ale stworzenie sluzy juz 5 lat, dostalo druga folie i chyba jeszcze
    troche pociagnie :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek