    From: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Date: Fri, 16 Dec 2016 18:08:35 +0100

    Ile kosztowała (brutto)?
    Może być podobne zjawisko, jak przy atramentówkach, których sprzedaż wydaje się być
    dofinansowywana z przyszłych zysków sprzedaży tuszy.
    Były np. jakieś minolty czy samsungi po 350-400 zł (kolorowe), taniej chyba wyrzucić
    i kupić nową, niż zamawiać oryginalne tonery.

    BTW parę razy na ruski miesiąc potrzebuję wydruk kolorowy (oczywiście, gdyby wydruki
    kolorowe były w cenie cz.b., to potrzebowałbym codziennie).
    Po punktach usługowych nie mam czasu ani ochoty biegać (do najbliższego jest kawałek
    i nie pracuje całą dobę).
    Po negatywnych doświadczeniach z drukarkami tuszowymi (wszystko wcześniej czy później
    ciekło czy zasychało) także szukałem laserówki.
    Włączasz po dniu / miesiącu / roku i drukuje jak wczoraj.
    I chyba nie znalazłem drukarki (laser kolor), o której nie byłoby negatywnych opinii
    w internecie, zawsze wybór między dżumą, a cholerą.
    Najbardziej polecane (np. tu) jako rzekomo i tanie i niezawodne mają wielkość małego
    fiata, wiek gimnazjalnego dziecka i obejrzeć sobie możesz parę fotek na olx, a
    postawić możesz zamiast pralki lub lodówki (lub dobudować osobne pomieszczenie).
    Z Oki 562 (wybrana z uwagi na potrzebne mi funkcje faksu i dostępne na amazon.de
    zamienniki tonerów) nie trafiłem jeśli chodzi o jakość druku zdjęć, szczęśliwie nie w
    tym celu kupowałem, pracuje głównie jako faks lub kolorowe ksero.
    Poczekaj może, aż na amazonie lub eBay'u pojawią się zamienniki tonerów do Twojej
    363, choć jeżeli drukarka nie ma opcji tonerów jumbo (5-10 tys. kopii), to tak czy
    inaczej tanio nie będzie.

    -----