eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie opinie o Zafirze B?Re: Jakie opinie o Zafirze B?
  • From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Jakie opinie o Zafirze B?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    References: <k5sibq$h6a$1@node2.news.atman.pl>
    <5081cfe8$0$1220$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5082b303$0$1316$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <50835078$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 21 Oct 2012 19:54:22 +0200
    Message-ID: <e8zhzcn8pf39$.dlg@myjk.org>
    NNTP-Posting-Host: 83.24.237.206
    X-Trace: news.home.net.pl 1350842061 83.24.237.206 (21 Oct 2012 19:54:21 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 69
    X-Authenticated-User: m...@e...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
    l
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2469441
    [ ukryj nagłówki ]

    21 Oct 2012 01:31:36 GMT, t?

    > Tylko jakoś w innych działa to zwykle znacznie lepiej.

    Jeśli masz na myśli rozwiązania z grupy PUG, to owszem. Działa lepiej, tzn.
    przepalanie idzie sprawniej, co za tym, trwa krócej. Gorzej jest tylko po
    wyczerpaniu czasu eksploatacyjnego, gdy trzeba filtr wygrzebać i oczyścić,
    na koniec uzupełnić "katalityk". Z tym, że to w tym momencie taka sama
    część eksploatacyjna jak każda inna, np. klocki hamulcowe, tarcze, olej,
    paliwo, etc. Niektórych to boli, bo muszą za to dodatkowo zapłacić. A czemu
    oni mają płacić, a ci co mają stare gruchoty nie muszą? Jawna
    niesprawiedliwość i spisek "ekofaszystów"! <foch!>

    > Jak w Maździe -- nei wiem.

    Jest tak samo jak w Oplu. Filtr pasywny bez wspomagania wypalania tlenkiem
    ceru. Nie może być żadnych ubytków w mocy podczas wypalania, jak pisałeś,
    bo proces wypalania, będąc akcją wtórną, nie ma wpływu na wtrysk główny,
    tj. napędowy. Jeśli coś zamula, to nic prostszego: szukać przyczyny w
    silniku, osprzęcie lub sterowniku. Nie w samym DPFie. Jeździłem Oplem z
    DPFem i nie potwierdzam Twojego zdania o zamulaniu, czyli Twój był
    najwidoczniej popsuty. :P W Mazdzie też nie ma ubytków mocy podczas
    wypalania.

    > Jest jakiś obowiązek kupowania nowych aut?

    Czy ja postawiłem twierdzenie, że wszyscy kupujący diesle z rynku wtórnego,
    mają montować w nich DPF? Nie. Życzyłbym sobie natomiast, żeby, jeśli już
    DPF jest na pokładzie, go nie demontowali.

    > Jak ktoś kupuje używane, to nikt się nie oburza.

    Ja się oburzam, za każdym razem jak jadę za takim kopcącym trupem, np. z
    wyrżniętym DPFem -- bo użytkownik jest ignorantem i zamiast naprawić sobie
    silnik/osprzęt, to wycina DPF. Co więcej, po kastracji nie naprawia już
    głównego problemu tj. silnika, bo mu już kasy nie starcza albo nie ma
    motywacji do kolejnych kroków. Najważniejsze, że już nie ma tego strasznego
    DPFu który unieruchamia auto i problemu z kontrolkami na desce. Że kopci?
    Trochę. Co z tego? Przecież oni tego nie widzą, a tym bardziej nie wąchają.

    > A jak ktoś wywala DPF z nowego, które po tej
    > operacji i tak jest dużo bardziej "ekologiczne"
    > od kilkulatka, to nagle pojawiają się dziwne komentarze.

    To nie jest żaden argument. Należy dążyć do tego, aby kopcące trupy
    wyeliminować. Nie zrobi się tego, wycinając DPFy z nowszych aut. To IMHO
    cofanie się w rozwoju i, choć grupa niewłaściwa, będę to piętnować. :P
    Jeśli DPF sprawia problemy, to jego wycięcie nie jest rozwiązaniem
    problemu.

    > Nie wspomnę już o tym, że ten cały DPF to ułomne,
    > niedopracowane i irytujące rozwiązanie.

    Przejechałem na tym "ułomnym", "niedopracowanym" i "irytującym" rozwiązaniu
    ponad 100 tkm, co więcej głównie po Wawie, i jakoś nie odczułem w ogóle
    jego obecności (choć swego czasu mocno się skupiałem na prawach jakie
    rządzą tym elementem). Okazało się, jak to zwykle bywa, że problemem jest
    przede wszystkim ułomny użytkownik i stąd kłopoty.

    > A tak w ogóle, jeśli jesteś taki ekologiczny, to nie powinieneś jeździć
    > dieslem. Zdecydowanie najbardziej ekologiczny jest nowoczesny silnik
    > benzynowy.

    Co wy z tą "ekologią", pogibało was doszczętnie? Jak ktoś się decyduje na
    diesla z DPFem, to niech go utrzyma w fabrycznym stanie, a nie cofa się do
    lat 90. Ten element nie jest problematyczny, dopóki silnik jest zadbany.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: