-
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Jakie opinie o Zafirze B?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
References: <k5sibq$h6a$1@node2.news.atman.pl>
<5081cfe8$0$1220$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5082b303$0$1316$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<50835078$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sun, 21 Oct 2012 19:54:22 +0200
Message-ID: <e8zhzcn8pf39$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: 83.24.237.206
X-Trace: news.home.net.pl 1350842061 83.24.237.206 (21 Oct 2012 19:54:21 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 69
X-Authenticated-User: m...@e...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
l
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2469441
[ ukryj nagłówki ]21 Oct 2012 01:31:36 GMT, t?
> Tylko jakoś w innych działa to zwykle znacznie lepiej.
Jeśli masz na myśli rozwiązania z grupy PUG, to owszem. Działa lepiej, tzn.
przepalanie idzie sprawniej, co za tym, trwa krócej. Gorzej jest tylko po
wyczerpaniu czasu eksploatacyjnego, gdy trzeba filtr wygrzebać i oczyścić,
na koniec uzupełnić "katalityk". Z tym, że to w tym momencie taka sama
część eksploatacyjna jak każda inna, np. klocki hamulcowe, tarcze, olej,
paliwo, etc. Niektórych to boli, bo muszą za to dodatkowo zapłacić. A czemu
oni mają płacić, a ci co mają stare gruchoty nie muszą? Jawna
niesprawiedliwość i spisek "ekofaszystów"! <foch!>
> Jak w Maździe -- nei wiem.
Jest tak samo jak w Oplu. Filtr pasywny bez wspomagania wypalania tlenkiem
ceru. Nie może być żadnych ubytków w mocy podczas wypalania, jak pisałeś,
bo proces wypalania, będąc akcją wtórną, nie ma wpływu na wtrysk główny,
tj. napędowy. Jeśli coś zamula, to nic prostszego: szukać przyczyny w
silniku, osprzęcie lub sterowniku. Nie w samym DPFie. Jeździłem Oplem z
DPFem i nie potwierdzam Twojego zdania o zamulaniu, czyli Twój był
najwidoczniej popsuty. :P W Mazdzie też nie ma ubytków mocy podczas
wypalania.
> Jest jakiś obowiązek kupowania nowych aut?
Czy ja postawiłem twierdzenie, że wszyscy kupujący diesle z rynku wtórnego,
mają montować w nich DPF? Nie. Życzyłbym sobie natomiast, żeby, jeśli już
DPF jest na pokładzie, go nie demontowali.
> Jak ktoś kupuje używane, to nikt się nie oburza.
Ja się oburzam, za każdym razem jak jadę za takim kopcącym trupem, np. z
wyrżniętym DPFem -- bo użytkownik jest ignorantem i zamiast naprawić sobie
silnik/osprzęt, to wycina DPF. Co więcej, po kastracji nie naprawia już
głównego problemu tj. silnika, bo mu już kasy nie starcza albo nie ma
motywacji do kolejnych kroków. Najważniejsze, że już nie ma tego strasznego
DPFu który unieruchamia auto i problemu z kontrolkami na desce. Że kopci?
Trochę. Co z tego? Przecież oni tego nie widzą, a tym bardziej nie wąchają.
> A jak ktoś wywala DPF z nowego, które po tej
> operacji i tak jest dużo bardziej "ekologiczne"
> od kilkulatka, to nagle pojawiają się dziwne komentarze.
To nie jest żaden argument. Należy dążyć do tego, aby kopcące trupy
wyeliminować. Nie zrobi się tego, wycinając DPFy z nowszych aut. To IMHO
cofanie się w rozwoju i, choć grupa niewłaściwa, będę to piętnować. :P
Jeśli DPF sprawia problemy, to jego wycięcie nie jest rozwiązaniem
problemu.
> Nie wspomnę już o tym, że ten cały DPF to ułomne,
> niedopracowane i irytujące rozwiązanie.
Przejechałem na tym "ułomnym", "niedopracowanym" i "irytującym" rozwiązaniu
ponad 100 tkm, co więcej głównie po Wawie, i jakoś nie odczułem w ogóle
jego obecności (choć swego czasu mocno się skupiałem na prawach jakie
rządzą tym elementem). Okazało się, jak to zwykle bywa, że problemem jest
przede wszystkim ułomny użytkownik i stąd kłopoty.
> A tak w ogóle, jeśli jesteś taki ekologiczny, to nie powinieneś jeździć
> dieslem. Zdecydowanie najbardziej ekologiczny jest nowoczesny silnik
> benzynowy.
Co wy z tą "ekologią", pogibało was doszczętnie? Jak ktoś się decyduje na
diesla z DPFem, to niech go utrzyma w fabrycznym stanie, a nie cofa się do
lat 90. Ten element nie jest problematyczny, dopóki silnik jest zadbany.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.12 20:01 Myjk
- 22.10.12 09:53 Kamil 'Model
- 22.10.12 10:39 Jakub Witkowski
- 22.10.12 11:10 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie