eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie opinie o Zafirze B?Re: Jakie opinie o Zafirze B?
  • Data: 2012-10-22 11:10:19
    Temat: Re: Jakie opinie o Zafirze B?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2012-10-19 23:57, *Karol Y* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Witam,
    >
    > Aktualne auto mi się właśnie posypało i szukam czegoś. Od jakiegoś czasu
    > się na to przygotowywałem i planowałem coś tańszego, ale znajomy pokazał
    > mi swoją Zafirę B z 2007r 1.9 CDTI 150KM z DPF.
    >
    > I generalnie auto bardzo mi się spodobało. Ale zupełnie nie wiem jak z
    > kosztami eksploatacji tego. Zobaczyłem z komputera, że spalanie po
    > mieście 10,5-11,5l / na trasie 6,0-7,0l; Trochę sporo na miasto, ale...

    Dyskusja trochę zdryfowała, postaram się ją naprowadzić na tory jak
    tylko dopytam kumpla co jeździ Zafirą B jak ją ocenia z punktu widzenia
    właściciela.
    Ja jeździłem mało ale podoba mi się w niej ilość miejsca - z tyłu więcej
    niż u mnie :)
    W środku dosyć cicho. Silnik 120 KM 1.9 CDTI w miarę sobie radził z tym
    autem - w mieście to chyba nawet lepiej niż w Vectrze jaką wtedy
    jeździłem (z takim samym silnikiem).
    W 150 KM wersji potrafi polecieć koło dwumasowe, ale reszta osprzętu
    powinna się raczej okazać mało awaryjna. Czasem zgłupieje jakiś moduł na
    szynie CAN - to już trochę kosztuje.
    W swojej Vectrze miałem podobne spalanie (okolice 10 l/100 km)jak
    jeździłem "ostro" po mieście, jak chciałem pojeździć ekonomicznie (ale
    nie całkiem zgodnie z książką) to spokojnie w okolicach 8 dało się zmieścić.

    >
    > Z tego co jest w nim do zdobienia, to czujnik temperatury spalania przed
    > albo za DPF ~700zł + wygląda na to, że ładowanie może już zaczynać kuleć
    > - nie znam ewentualnych kosztów naprawy. No i ten egzemplarz jest z DPF.

    Też miałem walnięty czujnik temperatury spalin - szczerze mówiąc nie
    wiem jakie było jego zadanie, ale czasem wysyłał wartości poza zakresem
    i zapalała mi się od tego lampka - nie przechodził w stan awaryjny ani
    nic takiego. Wymieniłem w ASO na gwarancji jeśli dobrze pamiętam.
    Co do DPF to nawet nie zauważysz jego istnienia jeśli jeździsz w trasy.
    Ja niestety bardzo dużo jeżdżę po mieście i zdarzało się, że wypalanie
    włączyło mi się prawie pod domem - czasem ciężko to zauważyć, ale
    doskonale to widać jak staniesz na światłach - spalanie około 5 l/h i
    niespecjalnie równa praca silnika - w czasie jazdy tego nie czuć. Jak to
    widziałem to robiłem rundkę dookoła osiedla i było z głowy.
    Wypalanie u mnie (przy takiej niekorzystnej dla DPF jeździe) włączało mi
    się co 500-600 km. Jeśli wypalanie Ci się trafi w trasie to nie powinno
    być żadnego problemu z poziomem oleju.
    Teraz w Insigni wypalanie jest jeszcze trudniejsze do zauważenia - być
    może jest lepsze oprogramowanie, bo na mieście złapało mnie może ze dwa
    razy - zwykle jakoś niezauważalnie dzieje się to w trasie.
    >
    > Jakie są typowe awarie w tych samochodach, ile wytrzymują silniki?
    > Jeżeli faktycznie poza tym co wymieniłem zadbany (zrobię przegląd gdybym
    > się przymierzał), to wart jest tych 27-28 tys? Auto ma przejechane 105 tys.

    Moim zdanie warto - dodatkowym plusem jest wytrzymałe zawieszenie w
    spadku po Astrze :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: