  • 11. Data: 2010-01-25 12:33:37
    Temat: Re: Jakie nastawy Canona 1000D zeby sfotografowac obraz z projektora?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    b...@n...pl napisał(a):
    > A nie możesz tego wyciąć na komputerze z materiału, który wyświetlasz?

    Żartujesz?
    Przecież kolega chce reprodukować obraz z konkretnego rzutnika, na
    konkretnym ekranie, w konkretnym pomieszczeniu i porównać efekt przed i
    po adaptacji pomieszczenia.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2010-01-25 13:01:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    topek napisał(a):
> [...]
    > Chce sprawdzic o ile poprawi sie jakosc obrazu z projektora w jasnych
    > scenach (kontrast) gdy sufit i sciany pokryje czarnym materialem zeby
    > zniwelowac odbicia swiatla, ktore pogarszaja kontrast.
    >
    > W sumie to powinny byc nastawy w okolicach fotek nocnych, ale moze ktos
    > to przerabial i wie jakie ustawic:
    > ISO
    > Balans Bieli
    > Przeszlone
    > CZas otwarcia
    > Nie wiem jakie jeszcze inne parametry :)
    >
    > No i czy robic takie fotki na M(anual) czy na jakims AV czy cos innego :)

    Jeśli chcesz porównywac efekt przed i po adaptacji, to musisz mieć
    stabilne (powtarzalne) warunki "pomiaru" i to dla obu zdjęć (przed i po
    adaptacji). Ustawiasz na rzutniku (odtwarzaczu) stopklatkę, oczywiście
    ten sam obraz dla obu zdjęć. Warto wygrzać rzutnik aby dawał tą samą
    jasność i barwy przy obu pomiarach. Zdjęcia robisz zdecydowanie w trybie
    Manual, balans bieli zafiksowany (na taki, który daje najwierniejsze
    kolory, na początek spróbuj na "słoneczko"). Ustawiasz aparat na
    statywie, przysłona f/8, ISO najmniejsze, balans bieli zafiksowany. Czas
    ekspozycji dobierasz tak, żeby zdjęcie było jak najjaśniejsze, ale bez
    przepaleń w najjaśniejszych punktach obrazu (utrata koloru lub jego
    przekłamanie). Pewnie się okaże, że aby nie przepalić zdjęcia w jasnych
    częściach będziesz musiał ograniczyć ekspozycję na tyle, że najgłębsze
    cienie wyjdą czarne. Trudno.

    --
    Mirek

  • 13. Data: 2010-01-25 14:30:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nie ostrzy ci, bo nie może złapać ostrości. Widocznie rzutowany obraz
    jest za ciemny i daje za małe kontrasty dla tych czujników. Powieś na
    ścianie jakiś kontrastowy obiekty, zapal światło, ustaw ostrość (chyba
    masz możliwość ustawienia ostrości w trybie detekcji kontrastu), potem
    przełącz w tryb MF, zdejmij obiekt, zgaś światło i rób tak, żeby warunki
    były powtarzalne, czyli tak jak napisał John Smith w ostatnim poście.

    Paweł W.

  • 14. Data: 2010-01-25 15:59:49
    Od: osiek <o...@g...pl>

    John Smith pisze:

> [...]
    > przekłamanie). Pewnie się okaże, że aby nie przepalić zdjęcia w jasnych
    > częściach będziesz musiał ograniczyć ekspozycję na tyle, że najgłębsze

    i jeszcze jedno po zmianie zrobić zdjęcie z TYMI SAMYMI nastawami co
    pierwsze. Po zmianie (zaciemnieniu pomieszczenia) aparat stwierdzi ze
    jest ciemniej i będzie miał rację i będzie chiał zrobić poprawne zdjęcie
    i wydłuży czas/otworzy przesłonę bardziej co w efekcie da
    nieporownywalne zdjęcie a o to nie chodzi wątkotwórcy.

    pozdrawiam

    PS tak się zastanawiam na co Ci zdjęcia przed i po? chcesz się chwalić
    przed znajomymi? do tego celu można obrobić zdjęcia odpowiednio.
    Porównać? Zdjęcia które nie będą oddawać tego co Ty widzisz tylko aparat...

  • 15. Data: 2010-01-25 16:25:47
    Od: John Smith <u...@e...net>

    osiek napisał(a):

    > i jeszcze jedno po zmianie zrobić zdjęcie z TYMI SAMYMI nastawami co
    > pierwsze.

    Myślałem, że jasno to napisałem już w pierwszym zdaniu, ale teraz jak
    jeszcze raz przeczytałem, to widzę że myśl się rozmyła. Dzięki za
    uzupełnienie. :-)

    > PS tak się zastanawiam na co Ci zdjęcia przed i po? chcesz się chwalić
    > przed znajomymi?

    Może przed klientami?

    > do tego celu można obrobić zdjęcia odpowiednio.
    > Porównać? Zdjęcia które nie będą oddawać tego co Ty widzisz tylko aparat...

    A jak zrobić zdjęcie, które lepiej oddaje to, co Ty widzisz? :-)

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2010-01-25 20:53:56
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    osiek pisze:
    > John Smith pisze:

    > i jeszcze jedno po zmianie zrobić zdjęcie z TYMI SAMYMI nastawami co
    > pierwsze.
    Celna uwaga.
    Wniosek taki, ze wszystko musi byc na manualu i na sztywno.
    Zadne auto.

    > PS tak się zastanawiam na co Ci zdjęcia przed i po? chcesz się chwalić
    > przed znajomymi?
    Bron panie boze.
    Pomysl chwile, po co to znajomym do szczescia jaki byl obraz przed a
    jaki po?

    Ze wzgledow spolecznikowskich to robie :)
    "Dla ludzi..." :)
    A powaznie, to dla siebie przede wszystkim.
    Chce sobie jakosc obrazu poprawic zaciemniajac sciany.
    Zeby ewentualnie innych zachecic, podsunac pomysl i pokazac czy, a jesli
    tak to ile, daje zaciemnienie scian.

    Gdyby Cie interesowalo to watek na p.r.kino-domowe:
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
    .rec.kino-domowe&tid=1086099&MID=%3Chikdsi%24dj4%241
    %40inews.gazeta.pl%3E

    > Zdjęcia które nie będą oddawać tego co Ty widzisz tylko aparat...
    Oczywiscie, ze nie ale poglad dadza.

    Tutaj sa przyzwoicie zrobione fotki z projekcji.
    http://picasaweb.google.pl/feelgoodinc.pl/BenqW500#

    Mozna ze EXIFU wziac takie dane:
    Aparat fotograficzny: Canon
    Model: Canon PowerShot S5 IS
    ISO: 80
    Ekspozycja: 1/4 s
    Przesłona: 2.7
    Ogniskowa: 6mm
    Użyta lampa błyskowa: Nie

    z fotki:
    http://picasaweb.google.pl/feelgoodinc.pl/BenqW500#5
    282340664536323362

    Albo tu kilka fotek obrazu z projektora:
    http://img87.imageshack.us/img87/867/14jq9.jpg
    http://img176.imageshack.us/img176/4936/61005372oy3.
    jpg
    http://img29.imageshack.us/img29/3047/67349883.jpg
    http://img38.imageshack.us/img38/9325/46777870.jpg

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    "Nie lubisz ty bratku swojej repliki,
    gdy patrzysz na mnie w oczach masz kurwiki"

  • 17. Data: 2010-01-25 20:57:27
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    John Smith pisze:

    > Żartujesz?
    > Przecież kolega chce reprodukować obraz z konkretnego rzutnika, na
    > konkretnym ekranie, w konkretnym pomieszczeniu i porównać efekt przed i
    > po adaptacji pomieszczenia.

    Dokladnie :)

  • 18. Data: 2010-01-26 16:55:22
    Od: osiek <o...@g...pl>

    topek pisze:

> [...]
    > http://picasaweb.google.pl/feelgoodinc.pl/BenqW500#5
    282340664536323362

    > Albo tu kilka fotek obrazu z projektora:

    odpowiem Tobie ale i przy okazji Johnemu Smithowi w jednym poście:

    temat nie jest mi obcy aczkowliek nie bardzo bliski.

    Jeśli zrobisz zdjęcie w dokładnie tych samych warunkach, z tymi samymi
    nastawami a jedyną zmienną będzie zaciemnienie pokoju otrzymasz dwa
    różne zdjęcia które coś Ci pokażą. Ale oglądając film z projektora
    oglądasz ileśtam klatek/min (nie wiem ile ma ten benek -25?) więc mózg
    ludzki trochę inaczej odbiera niż to co na zdjęciu zobaczysz
    przetworzone przez aparat. W filmie masz wrażenie ciągłe na zdjęciu
    utrwalenie chwili. Można zrobić zdjęcie podczas projekcji ale wg mnie to
    tak jak nagrywać płytę analogową na CD i cieszyć się z brzmienia czarnej
    płyty słuchając CD...

  • 19. Data: 2010-01-26 17:24:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    osiek napisał(a):
> [...]
    > utrwalenie chwili. Można zrobić zdjęcie podczas projekcji ale wg mnie to
    > tak jak nagrywać płytę analogową na CD i cieszyć się z brzmienia czarnej

    W sensie bezwzględnego wrażenia to oczywiście nie przeniesiesz go ani
    pojedynczym zdjęciem, ani nawet najlepiej nagranym filmem. Choćby
    dlatego, że potem to zdjęcie z filmu czy film z filmu też musisz
    wyświetlić w jakichś konkretnych warunkach. Jak to mówią: życia nie
    zbekapujesz. :-)

    Chociaż jakbyś podszedł do zagadnienia bardziej fotometrycznie, mierząc
    bezwzględną jasność i kolor każdego elementu w obrazie dookoła i
    odtworzył całe środowisko na dużym wyświetlaczu, najlepiej dookólnym to
    będzie to jakieś przybliżenie. Jeśli nie popełnisz błędów i posłużysz
    się precyzyjną aparaturą to możesz się zbliżyć do oryginału
    wystarczająco blisko.

    W praktyce niestety nie ma na to szans, pozostaje robienie zdjęć
    porównawczych, które dają całkiem dobry pogląd o ZMIANIE wrażenia
    wizualnego, czyli w tym wypadku o efekcie przeprowadzonej adaptacji
    pomieszczenia.

    --
    Mirek