-
51. Data: 2018-07-18 02:01:08
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak twoj akumulator to mozesz ladowac 50 godzin.
-
52. Data: 2018-07-18 02:02:38
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-07-18 o 02:01, Zenek Kapelinder pisze:
> Jak twoj akumulator to mozesz ladowac 50 godzin.
>
Nie, twój :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
53. Data: 2018-07-18 03:29:29
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak moj to sie od niego odpierdol bo w przeciwienstwie do ciebie wiem jak ladowac
swoj akumulator.
-
54. Data: 2018-07-18 13:21:29
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b4e672e$0$678$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-07-17 o 20:32, Zenek Kapelinder pisze:
>> W kazdym samochodzie chuju osrany jest takie i bez problemu da
>> powyzej 50A. I jakos akumulatortowi to nie szkodzi chuju na kaczych
>> lapach.
>"Przeładować akumulator można również poprzez ładowanie akumulatora
>głęboko rozładowaniego w pojeździe (mimo sprawnej instalacji
>ładowania). Przykładowo: kierowca zostawił samochód z włączonymi
>światłami i rano okazało się, że akumulator jest tak mocno
>rozładowany, że nie zaświeciły się nawet kontrolki. Ponieważ
>koniecznie musiał wyjechać "w trasę", uruchomił silnik z drugiego
>akumulatora i pojechał... Po powrocie okazało się, że co prawda
>akumulator naładował się, ale instalacja ładowania zrobiła to tak
>szybko, że spowodowało to spłynięcie mas czynnych. Dobra rada:
>akumulator głęboko rozładowany ładuj z obcego źródła prądu
>(prostownika), z możliwością kontrolowania prądu ładowania."
http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_szkodzi_
akumulatorowi.html
A to z opini bieglego czy z uzasadnienia odrzucenia reklamacji Centry
?
Bo Zenek co do jednego ma racje - za kazdym uruchomieniem silnika,
alternator uzupelnia ladunek w akumulatorze i robi to bez zadnej
kontroli pradu.
Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik na wolnych
obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma
200A.
No ale akumulator jest tu prawie calkowicie naladowany, a nie prawie
calkowicie rozladowany
Podobnych sie pewnie znajdzie wiecej - bo tu chca pieniadze
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/03
7877539390033W
J.
-
55. Data: 2018-07-18 13:38:44
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-07-18 o 13:21, J.F. pisze:
[...]
> Bo Zenek co do jednego ma racje - za kazdym uruchomieniem silnika,
> alternator uzupelnia ladunek w akumulatorze i robi to bez zadnej
> kontroli pradu.
> Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik na wolnych
> obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A.
Te dane idzie obliczyć bez problemu a Ci, którzy mają wpięty
amperomierz, szeregowo z alternatorem, wiedzo :]
Wszystko zalezy od mocy alternatora, obrotów silnika i pojemności
akumulatora (możliwość "połknięcia" wiekszego, chwilowego prądu
ładowania) im większej pojemności akumulator, tym więcej przyjmie na klatę.
>
> No ale akumulator jest tu prawie calkowicie naladowany, a nie prawie
> calkowicie rozladowany
Gdzie to napisał Zenek? Napisał, że akumulatorowi nie szkodzi 50A :)
Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
Fajnie wybucha czasem :)
W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
56. Data: 2018-07-18 15:16:00
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b4f26e8$0$673$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-07-18 o 13:21, J.F. pisze:
[...]
>> Bo Zenek co do jednego ma racje - za kazdym uruchomieniem silnika,
>> alternator uzupelnia ladunek w akumulatorze i robi to bez zadnej
>> kontroli pradu.
>> Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik na
>> wolnych
> obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma
> 200A.
>Te dane idzie obliczyć bez problemu a Ci, którzy mają wpięty
To wylicz.
>amperomierz, szeregowo z alternatorem, wiedzo :]
Raczej z akumulatorem szeregowo.
Dawno nie widzialem, a dawno ... on raczej nie byl szybki :-)
>Wszystko zalezy od mocy alternatora, obrotów silnika i pojemności
>akumulatora (możliwość "połknięcia" wiekszego, chwilowego prądu
>ładowania) im większej pojemności akumulator, tym więcej przyjmie na
>klatę.
No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę
:-)
>> No ale akumulator jest tu prawie calkowicie naladowany, a nie
>> prawie calkowicie rozladowany
>Gdzie to napisał Zenek? Napisał, że akumulatorowi nie szkodzi 50A :)
I dobrze napisal.
Z naladowanym akumulatorem jakos tak to wyjdzie, a rozladowany
przyjmie to dluzej.
>Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
>Fajnie wybucha czasem :)
>W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie
>:)
To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?
Okresl sie.
J.
-
57. Data: 2018-07-18 17:34:36
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-07-18 o 15:16, J.F. pisze:
> [...]
>>> Bo Zenek co do jednego ma racje - za kazdym uruchomieniem silnika,
>>> alternator uzupelnia ladunek w akumulatorze i robi to bez zadnej
>>> kontroli pradu.
>>> Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik na wolnych
>> obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A.
>
>> Te dane idzie obliczyć bez problemu a Ci, którzy mają wpięty
>
> To wylicz.
Podaj rezystancję wewnętrzną dla akumulatora. Reszta jest znana.
Napięcie = 14V , moc alternatora 1500W (przykładowowo) co daje
1500W:14V=125A
Czyli mamy alternator o wydolności 125A rezystancję podstaw do wzoru
I=U/R i masz wynik.
>
>> amperomierz, szeregowo z alternatorem, wiedzo :]
>
> Raczej z akumulatorem szeregowo.
Nie, łosiu. Z alternatorem. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś podłączał
amperomierz szeregowo z akumulatorem bo rozrusznik jak pociągnie 300A to
albo ten amperomierz będzie miał zajebistą skalę albo się spali
zwyczajnie. Nikogo nie obchodzi specjalnie pomiar prądu z akumulatora a
pomiar prądu ŁADOWANIA akumulatora bo o tym rozmawiamy. Ciekawsi
podłączają alternator pod resztę samochodu i do amperomierza a
amperomierz szeregowo z akumulatorem, bocznikując w ten sposób obwód
rozrusznika, który wpięty jest bezpośrednio do akumulatora. Jak wepniesz
amperomierz jednym stykiem do całej instalacji, łącznie z rozrusznikiem
a drugi koniec do akumulatora to amperomierz zwyczajnie jebnie, taki
50A...inna sprawa że zwróć uwagę na najczęściej występującą skalę,
właśnie 50A...co całkowicie niszczy bzdurę, którą wydłubałeś wyżej:
cyt: "a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A." :)
> Dawno nie widzialem, a dawno ... on raczej nie byl szybki :-)
Wskazówkowy? Megaszybki.
https://2.allegroimg.com/s512/01c39b/8e9ec9a0409bb74
6295f0cf3e872
>
>> Wszystko zalezy od mocy alternatora, obrotów silnika i pojemności
>> akumulatora (możliwość "połknięcia" wiekszego, chwilowego prądu
>> ładowania) im większej pojemności akumulator, tym więcej przyjmie na
>> klatę.
>
> No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę :-)
A ty mu chcesz amperomierz szeregowo... :D
>
>>> No ale akumulator jest tu prawie calkowicie naladowany, a nie prawie
>>> calkowicie rozladowany
>> Gdzie to napisał Zenek? Napisał, że akumulatorowi nie szkodzi 50A :)
>
> I dobrze napisal.
> Z naladowanym akumulatorem jakos tak to wyjdzie, a rozladowany przyjmie
> to dluzej.
>
>> Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
>> Fajnie wybucha czasem :)
>
>> W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie :)
>
> To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?
> Okresl sie.
Chui wi w jakim stanie jest przy rozładowaniu. Cytat podałem i opis
zdarzenia też. Z a p o m n i a ł e ś :)...przypomnieć czy się cofniesz
sam parę postów?
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
58. Data: 2018-07-18 21:47:39
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
W dniu 17.07.2018 o 23:30, LordBluzg(R) pisze:
> Przeładowanie akumulatora następuje zazwyczaj podczas eksploatacji z
> napięciem ładowania w samochodzie wyższym niż 14,4V (wysterowuje ono
> prąd ładowania znacznie przekraczający dopuszczalne wartości).
> Uszkodzone regulatory napięcia mogą wysterowywać napięcie 15V....16V...i
> więcej. Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez
> wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne,
> pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora
> (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator).
Ale to jest usterka do której doprowadzają np. takie instrukcje jak
ładować prądem 10-godzinnym? Że przez 10h ładować stałym natężeniem?
Żeby tak zrobić, to trzeba sterować napięciem, a ~po przekroczeniu
połowy ładowania to napięcie trzeba będzie zwiększać powyżej nominalnego
i w konsekwencji się ogniwo uszkadza.
Instrukcje typu 10-godzinnym prądem, powinny dotyczyć natężenia
maksymalnego uzyskiwanego w trakcie ładowania na początku.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
59. Data: 2018-07-18 22:14:31
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Ladowanie pradem dziesiecio godzinnym nie dotyczy ladowania olowiowych akumulatorow
rozruchowych. Akumulator rozruchowy ma inne warunki pracy niz stacjonarny czy
trakcyjny. Normalnym stanem akumulatora rozruchowego jest jego niedoladowanie bo przy
14 woltach nie da sie naladowac akumulatora olowiowego do pelna. Ladujac
prostownikiem akumulator rozruchowy nalezy mu zapewnic warunki podobne jak ma w
samochodzie. Najistotniejsze jest nie przekraczanie napiecia przy ktorym nastapi
gazowanie. I to jest jedyna prawda objawiona. Amen.
-
60. Data: 2018-07-18 23:04:47
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 18 Jul 2018 17:34:36 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-18 o 15:16, J.F. pisze:
>> [...]
>>>> Bo Zenek co do jednego ma racje - za kazdym uruchomieniem silnika,
>>>> alternator uzupelnia ladunek w akumulatorze i robi to bez zadnej
>>>> kontroli pradu.
>>>> Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik na wolnych
>>> obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A.
>>
>>> Te dane idzie obliczyć bez problemu a Ci, którzy mają wpięty
>>
>> To wylicz.
>
> Podaj rezystancję wewnętrzną dla akumulatora. Reszta jest znana.
Moge Ci podac akumulator. TAB 75Ah.
I jeszcze jest "720A", oraz "Sealed +30%"
> Napięcie = 14V , moc alternatora 1500W (przykładowowo) co daje
> 1500W:14V=125A
> Czyli mamy alternator o wydolności 125A rezystancję podstaw do wzoru
> I=U/R i masz wynik.
Cos ci poradze - nie licz, jak nie umiesz.
>>> amperomierz, szeregowo z alternatorem, wiedzo :]
>> Raczej z akumulatorem szeregowo.
> Nie, łosiu. Z alternatorem. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś podłączał
> amperomierz szeregowo z akumulatorem bo rozrusznik jak pociągnie 300A to
> albo ten amperomierz będzie miał zajebistą skalę albo się spali
> zwyczajnie. Nikogo nie obchodzi specjalnie pomiar prądu z akumulatora a
> pomiar prądu ŁADOWANIA akumulatora bo o tym rozmawiamy. Ciekawsi
Dobrze mowisz, ale czemu ten amperomierz ma zero na srodku ?
> podłączają alternator pod resztę samochodu i do amperomierza a
> amperomierz szeregowo z akumulatorem, bocznikując w ten sposób obwód
> rozrusznika, który wpięty jest bezpośrednio do akumulatora. Jak wepniesz
> amperomierz jednym stykiem do całej instalacji, łącznie z rozrusznikiem
> a drugi koniec do akumulatora to amperomierz zwyczajnie jebnie, taki
> 50A...inna sprawa że zwróć uwagę na najczęściej występującą skalę,
Dobrze piszesz ... tylko ze do rozrusznika zawzyczaj prowadzi osobny
kabel, latwo go ominac.
> właśnie 50A...co całkowicie niszczy bzdurę, którą wydłubałeś wyżej:
> cyt: "a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A." :)
https://youtu.be/tKki89sq0XY?t=200
pan tu mowi 30-40A, ale zauwaz ze przez moment jest ze dwa razy
wiecej. Tak przez pol dzialki.
https://youtu.be/YxBl_JGXnkA?t=239
Tu oscyloskopu nie ma ale raz sie -60 pokazuje.
>> Dawno nie widzialem, a dawno ... on raczej nie byl szybki :-)
> Wskazówkowy? Megaszybki.
> https://2.allegroimg.com/s512/01c39b/8e9ec9a0409bb74
6295f0cf3e872
Powinien miec duze tlumienie, zeby nie trzasc na dziurach.
>>> Wszystko zalezy od mocy alternatora, obrotów silnika i pojemności
>>> akumulatora (możliwość "połknięcia" wiekszego, chwilowego prądu
>>> ładowania) im większej pojemności akumulator, tym więcej przyjmie na
>>> klatę.
>>
>> No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę :-)
> A ty mu chcesz amperomierz szeregowo... :D
W czasach gdy ich uzywano, alternator nie mogl dac 500A :-)
>>> Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
>>> Fajnie wybucha czasem :)
>>
>>> W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie :)
>>
>> To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?
>> Okresl sie.
>
> Chui wi w jakim stanie jest przy rozładowaniu. Cytat podałem i opis
> zdarzenia też. Z a p o m n i a ł e ś :)...przypomnieć czy się cofniesz
> sam parę postów?
Tak czy inaczej - nie wiesz o liczysz :-)
A akumulator nie wybuchnie w czasie minuty.
Chyba, ze mu odpowietrzenie zatkasz.
J.