-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5b46e3fc$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5b4906fc$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<5b4924c0$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5b4d1712$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5b4d2162$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5b4e0391$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<pilkkt$f37$2@node1.news.atman.pl>
<5b4e5fea$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
<pio5gv$7rt$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<5b4fb312$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<5b4fc33e$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5b4fce06$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Thu, 19 Jul 2018 02:06:37 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 43
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1531958797 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 607 82.143.187.50:53602
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3641
X-Received-Body-CRC: 2638211022
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636136
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 19 Jul 2018 01:31:44 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-19 o 00:55, Zenek Kapelinder pisze:
>> Lzesz jak stara pomarszczona indianka
>> Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
>> urządzeniami do ładowania stałym
>> napięciem i prądem ograniczonym do 10%
>
> Jeszcze raz. Jak chcesz ograniczać prąd do 10% znamionowej pojemności
> akumulatora w czasie jego ładowania, skoro masz stałe napięcie np:30V na
Ale nie 30V, tylko 14.4-15V - to z pierwszej instrukcji
> prostowniku a akumulatory o różnej pojemności?
Akumulator sam sobie dobierze.
nie bedzie to dokladnie C/10, ale tez go nie zabije.
Tzn 15V przez dluzszy czas to juz zabije.
> Można, owszem...stosując
> (prostacko) zwykłą żarówkę o określonej mocy lub zespół żarówek które
> mają zmienną rezystancję w zależności od rozżarzenia włókna (czyli
> przepływu prądu) i można je dobierać w zależności jaki prąd ma być
> stabilizowany. Tak osiągniesz stabilizację prądową ale polecam jakiś
> timer, który Ci to wyłączy po 10 godzinach :)
A w samochodzie gdzie masz ogranicznik i timer ?
Nie jest potrzebny :-)
> Możesz też użyć wyłącznika/włącznika/przerywacza który w innym wątku
> proponowałeś. Nie neguję. Co prawda nie wiem do końca czy on robi
> częściowe zwarcie obwodu, powodując spadek napięcia czy przerwę. Sądząc
> z tego że się grzeje do ok 50C to raczej prawie zwarcie ale to
> nieistotne, Najważniejsze że akumulator nie dostaje stałego prądu a
> popychasz go impulsami. Co prawda to po pewnym czasie zacznie gazować
> ale to mniej szkodliwe niż ładowanie 10% prądem pojemności znamionowej
> (nalepka) powyżej 10 godzin :)
Dlatego piszemu o napieciu.
Nie poplynie prad 10% i szkodliwosc sie znacznie zmniejszy.
A w rozwiazaniu Zenka regulator bedzie kontrolowal napiecie i powyzej
ok 14V nie pusci pradu.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.07.18 02:08 Zenek Kapelinder
- 19.07.18 02:08 J.F.
- 19.07.18 02:08 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:12 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:21 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:29 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:53 J.F.
- 19.07.18 02:57 J.F.
- 19.07.18 03:09 LordBluzg(R)
- 19.07.18 03:16 LordBluzg(R)
- 19.07.18 03:58 J.F.
- 19.07.18 04:16 J.F.
- 19.07.18 10:25 WS
- 21.07.18 13:58 Mateusz Bogusz
- 21.07.18 16:15 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security