-
Data: 2018-07-21 16:15:10
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 19 Jul 2018 00:40:21 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-18 o 21:47, Mateusz Bogusz pisze:
> Nie. Masz zaawansowany prostownik ze stałym napięciem 40V 50A i
> regulacją (ograniczeniem prądu). Ograniczenie prądowe, powoduje że
> akumulator nie dostaje większego prądu niż 10% jego pojemności a zakres
> 40V pozwala (bez ograniczenia) przy połączeniu bezpośrednim na przepływ
> prądu (przykładowo dla aku 50AH) na podanie mu 30A. Przy 10 godzinach
> ładowania, odparuje. Stąd zalecenia producenta że natężenie prądu nie
> powinno przekraczać 10% i układ sam to reguluje bo jest STABILIZATOREM.
> Widziałeś kiedyś stabilizator ręcznie kręcony co parę minut? :D
> Na dodatek, taka ładowarka sama się wyłączy po okresie ok 10h bo to w
> sumie zaawansowana maszynka :)
No w koncu nie rozumiem. Ustawiasz prad 5A czy 30A ?
Po cholere dawac zasilacz 40V do aku 12V ? Ale niech sobie bedzie.
30A z zegarem na 2h naladuje. Moze troche gorzej niz 5A w 10-12h.
Ale jak aku bedzie na poczatku naladowany, to zaszkodza chyba
podobnie.
Albo jak sie okaze, ze akumulator ma juz tylko 25Ah, i po polowie
czasu zaczyna gazowac.
Dlatego takie cwane ladowarki kontroluja tez napiecie.
>> Instrukcje typu 10-godzinnym prądem, powinny dotyczyć natężenia
>> maksymalnego uzyskiwanego w trakcie ładowania na początku.
>
> Niestety nie mogą, bo rezystancja wewnętrzna akumulatora jest inna i
> inny jest wtedy prąd ładowania.
> Zauważ, że mieszasz pojęcia, stosując odczyt prądu ładowania z obwodu o
> stabilizacji napięciowej (czyli swojego [sorry] prostego/prostackiego
> prostownika) a nie prądowej i z góry masz ustalone maksymalne napięcie
> zasilania z prostownika
I starczyloby. Tylko niestety te prostackie prostowniki maja szczytowe
napiecie wysokie, wiec na 14.5 czy 15V sie nie konczy.
Zostaw na dwa tygodnie i po akumulatorze.
> a zarazem jego prąd w najwyższej wartosci w
> zalezności od rozładowania akumulatora. Te dane NIGDY nie są
> wyznacznikiem bo się różnią za każdym razem. Im większe będzie miał
> napięcie prostownik tym większy prąd popłynie. To błąd pomysłu/umysłu :)
Tylko taki prostownik przy okazji nie jest 50A, a 5 czy 10.
I nawet jest to jest tylko napis na obudowie, to prad sie jednak
ograniczy. Moze nie do 5 a np do 12A, ale to akumulatora nie zabije.
Szczegolnie ze zaraz spadnie.
> Producent NIE może podać innych wartości niż wspomniane bo pomiar
> napięcia podczas ładowania akumulatora (w zależności od ładowarek
Ale przeciez podaje napiecia, sam cytowales.
> stałonapięciowych) jest na tyle różny, że jedna ładowarka będzie miała
> 1V więcej i odczyt napięcia będzie wyższy co całkowicie zmienia czas
> ładowania.
A to juz problem posiadacza takiej ladowarki. Ma miec dobra, a nie
taka skrzywiona o 1V.
W praktyce zreszta tez bez wiekszego znaczenia.
> Niektórzy producenci podają pomiar gęstości elektrolitu i
> tutaj trzeba się zaopatrzyć w aerometr.
A korki mozna wykrecic, czy nie ? :-)
> Wystarczy wyższe/niższe napięcie
> w sieci energetycznej czy różnice na akumulatorze.
To w koncu stabilizowane napiecie, czy nie ?
> Nikt przecież nie
> podłącza miernika amperogodzin jakie płyną do akumulatora i w sumie nie
> wiadomo ile dostał z obwodu,
No widzisz - to czemu sie upierasz, ze trzeba 10h ladowac ?
> gdzie jak tutaj wszyscy piszą, czas jest
> nieistotny a nawet bredzą że pozostawienie na parę dni akumulatora pod
> prądem 1A go nie uszkadza
Dlatego kryterium napieciowe lepsze. Tylko "zwykly prostownik" go nie
zapewnia.
> a później biadolą że im się pojemność zmniejszyła
Ale to po wielu latach w pojezdzie. Ktory ma w instalacji ~14V, a
pradu nie kontroluje wcale.
>albo elektrolit odparował, szczególnie przy bezobsługowych.
I elektrolitu nie trzeba dolewac, o ile jest tych 14v ...
> Gdzieś tam nabazgrałem linki do producentów akumulatorów to sobie
> poszukaj i poczytaj a w sumie to te wartości znajdziesz w każdym manulau
> od producenta akumulatora.
W czesci wydaje mi sie to dupochronem.
Cos trzeba napisac, to wpisuja C/10, i do tego nikt sie przyczepic nie
moze.
Swoja droga to zalecenie ma chyba ze 100 lat. Technologia plyt sie
zmienila, domieszki sie zmienilo, a ciagle C/10 najlepsze ?
A rozruchowego sie przeciez nie laduje wcale jak dobrze pojdzie.
Sam sie laduje z instalachi pojazdu, i to tylko uzupelniajac ubytki.
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=