  • 1. Data: 2011-03-20 20:44:55
    Temat: Jakie krzesło dla programisty?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Obecnie siedzę sobie na zwykłym krześle. Jednak zauważyłem, że ma to
    negatywny wpływ na mój kręgosłup. Dlatego zastanawiam się nad zakupem
    wygodniejszego fotela. Używałem już jakiegoś polskiego fotela na
    kułkach, ale zrezygnowałem z niego bo kolidował on z wysuwaną
    klawiaturą, wiec chyba potrzebowałbym czegoś z regulowaną wysokością
    podłokietników. Myślę, że trzymanie boczne (jak w fotelach
    samochodowych) też było by pożądane. Co byście polecili?

    pozdrawia
    Szyk

  • 2. Data: 2011-03-20 20:55:06
    Temat: Re: Jakie krzesło dla programisty?
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 20/03/2011 20:44, Szyk wrote:
> [...]
    > negatywny wpływ na mój kręgosłup. Dlatego zastanawiam się nad zakupem
    > wygodniejszego fotela. Używałem już jakiegoś polskiego fotela na

    szukaj czegoś podobnego do
    http://www.officechairsuk.com/shop-by-brand/herman-m
    iller/create-your-own-herman-miller-celle-chair.html
    , a konkretnie (profil)
    http://www.officechairsuk.com/catalog/product/galler
    y/image/3734/id/8323/ .
    Używam podobnych foteli od lat jest OK - wcześniej po miesiącach
    siedzenia na zwykłym fotelu z IKEA bolały mnie plecy.

    B.

  • 3. Data: 2011-03-20 21:48:26
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 20 Mar, 21:44, Szyk <s...@o...pl> wrote:

    > Obecnie siedzę sobie na zwykłym krześle. Jednak zauważyłem, że ma to
    > negatywny wpływ na mój kręgosłup.

    To, albo nie to.

    > kolidował on z wysuwaną
    > klawiaturą,

    A może właśnie od tego kręgosłup boli? Szufladę odkręc i wyrzuć a
    klawiaturę połóż po ludzku na blacie stołu.

    > Co byście polecili?

    Uczciwą wizytę u okulisty.

    Uwaga: ani przez moment się nie nabijam. Krzesło możesz mieć nawet z
    promu kosmicznego, ale jeśli te dwie rzeczy powyżej masz źle, to plecy
    i tak załatwisz.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 4. Data: 2011-03-20 22:35:20
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-20 22:48, Maciej Sobczak pisze:

> [...]
    >
    > Uwaga: ani przez moment się nie nabijam. Krzesło możesz mieć nawet z
    > promu kosmicznego, ale jeśli te dwie rzeczy powyżej masz źle, to plecy
    A zgadzam się z Kolegą - nie wiem co za geniusz wymyślił te wysuwane
    szuflady na klawiaturę...
    Tylko, żeby położyć sobie klawikord na blacie, to trzeba mieć biurko a
    nie "biurko".
    Osobiście od lat używam biurek w kształcie L z wcięciem - imo. min
    rozmiary to 140x100x60 lub większe.
    Naprawdę dla mnie najlepsze okazało się biurko 180x160x60, w końcu
    wszystkie papierzyska i książki się mieszczą i mam je pod ręką :)

    No i fotel - nie może być za miękki, przynajmniej moja d..a tak woli ;-)
    A fotel polecam taki:
    http://www.e-krzeslo.pl/artus-steel-04-chrome-z-mech
    anizmem-multiblock/
    6 rok mi służy...

    --
    wloochacz

  • 5. Data: 2011-03-21 06:28:23
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Sun, 20 Mar 2011 23:35:20 +0100, wloochacz
    <w...@n...gmail.spameromnie.com> wrote:

    >No i fotel - nie może być za miękki, przynajmniej moja d..a tak woli ;-)
> [...]

    Jak dobrze widze nie mozna wysunac siedziska?

    Nomen-omen i ja jestem przed zakupem fotela, ale bede kupowal
    Ergohuman Ergomax, nie wiem jak z trwaloscia, ale z tego co widze, to
    taki fotel ergonomiczny dla ludzi, a nie krezusow. W kazdym razie
    regulacja jest chyba wszystkiego.

    milego dnia, hej

    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 6. Data: 2011-03-21 07:39:56
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    > To, albo nie to.

    > A może właśnie od tego kręgosłup boli? Szufladę odkręc i wyrzuć a
    > klawiaturę połóż po ludzku na blacie stołu.

    Wysuwane szuflady to wymysł jakiegoś pomysłowego Dobromira, który
    uważał, że komputer to będzie tylko dodatek do grzebania w papierach
    i klawiaturę będzie się wyciągać trzy razy dziennie.

    > Uczciwą wizytę u okulisty.
    >
    > Uwaga: ani przez moment się nie nabijam. Krzesło możesz mieć nawet z
    > promu kosmicznego, ale jeśli te dwie rzeczy powyżej masz źle, to plecy
    > i tak załatwisz.

    Może być jeszcze kwestia regulacji wysokości monitora - to głównie
    wpływa na ból karku. Dla mnie 'normy BHP" (górna krawędź monitora na
    wysokości oczu) w kilka godzin powodują ból karku - wolę mieć nieco
    wyżej i operować oczami nieco w górę i w dół "położenia neutralnego".

    Jeszcze jedna uwaga praktyczna z okolic ergonomii i zdrowia - nie
    podpierajcie się na łokciach 8-) Łatwo przycisnąć nerw łokciowy
    (charakterystyczne mrowienie po zewnętrznej stronie przedramienia
    i dłoni). Przy dłuższym kontynuowaniu można sobie poważną krzywdę
    zrobić.

    A na kręgosłup w ogóle - ćwiczyć mięśnie grzbietu. Pływanie, specjalne
    ćwiczenia - wystarczy kilka(naście) minut dziennie w sumie.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 7. Data: 2011-03-21 09:54:37
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > A fotel polecam taki:
    > http://www.e-krzeslo.pl/artus-steel-04-chrome-z-mech
    anizmem-multiblock/
    > 6 rok mi służy...

    No właśnie taki sam fotel miałem tyle że z niebieską tkaniną. Ale go nie
    zaakceptowałem, bo przeszkadzają mi te wielkie podłokietniki.

  • 8. Data: 2011-03-21 09:57:05
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > A może właśnie od tego kręgosłup boli? Szufladę odkręc i wyrzuć a
    > klawiaturę połóż po ludzku na blacie stołu.

    Ja jestem bardzo zadowolony z tej wysuwanej klawiatury (w dodatku ergo).
    Uważam że w dzieki temu ręce są w wygodnym położeniu podczas pisania.
    Może dla tego, że mam też podparcie na nadgarstki?

  • 9. Data: 2011-03-21 10:14:42
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-03-21 10:57, Szyk pisze:

    > Ja jestem bardzo zadowolony z tej wysuwanej klawiatury (w dodatku ergo).
    > Uważam że w dzieki temu ręce są w wygodnym położeniu podczas pisania.
    > Może dla tego, że mam też podparcie na nadgarstki?

    Chyba nie o tym samym mówimy w takim razie. "Klasyczna" wysuwana
    klawiatura, to badziew poniżej wysokości blatu, gdzie na podparcie
    nadgarstków nie ma miejsca. W najlepszym razie jest niestabilne.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 10. Data: 2011-03-21 10:40:09
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    A co byście powiedzieli na coś takiego:

    http://www.sitag.pl/pl/produkty/serie/sitag_world/si
    tag_world_w113010.html#pic=2

    Bo to krzesło chyba jest najbardziej interesujące z dostępnych.

    albo:

    http://www.centrumkrzesel.pl/opis.php?item=Obrazy/bi
    uro/Fotel_Futura_10_d.jpg&itemno=0&type=92&PHPSESSID
    =f71ae179391d4de687ea1c0963da4651