  • 1. Data: 2011-03-18 18:26:37
    Temat: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: yarcioo <y...@w...pl>

    Witam!
    Możne ktoś podpowie coś, choćby w ogólnym zarysie.
    Mam biznes polegający na sprzedaży produktów głównie finansowych i
    ubezpieczeniowych w systemie wielopoziomowego marketingu. W tej chwili
    aktywnych jest około 1000 sprzedawców na różnych poziomach. Chcę
    powiększyć biznes poprzez poszerzenie oferty produktowej oraz pozyskanie
    wielokrotnie większej liczby sprzedawców.
    Chcę aby całość obsługi przejął system IT - aplikacja w systemie
    on-line, która będzie realizować wszelkie funkcje tego biznesu, m. in.:
    - rejestrację i ewidencję sprzedawców ich poziomu w strukturze zależną
    od wyników sprzedaży,
    - rejestrację i ewidencję klientów, wykupionych produktów oraz wszelkie
    dane i/w powiązaniu ze sprzedawcami,
    - naliczanie prowizji sprzedawcom, automatyczne przenoszenie między
    poziomami w strukturze w zależności od wyników sprzedaży
    - generowanie wszelkich dokumentów dla klientów, umów, powiadomień itp,
    - dostęp do ustalonych informacji z poziomu kont sprzedawców i klientów,
    wyników sprzedaży, wyników finansowych produktów,stanów kont itp.
    - prowadzenie kampanii marketingowych poprzez mailing, itp,
    - prowadzenie wideokonferencji-szkoleń dla sprzedawców i dla klientów
    - analizy i raporty automatyczne i definiowane dla poziomów dyrektorskich
    - obsługa płatności on-line dla klientów

    System ma być narzędziem moim, menedżerów i sprzedawców do prowadzenia
    tego biznesu oraz narzędziem do korzystania z niego przez klientów.
    W tym biznesie klient może zostać również sprzedawcą i budować swoją
    gałąź w strukturze z czego będzie miał naliczane prowizje i finansowanie
    nabytych produktów.
    System musi więc mieć uwzględniać możliwość przyrostu wykładniczego
    ilości danych.

    W związku z tym moje 3 podstawowe pytania:
    1. Czy konieczne będzie uruchamianie serwerowni? Jakiej?
    Czy lepiej wydzierżawić serwer, dedykowany, wirtualny?
    Jakie koszty się z tym wiążą? Jakie łącza trzeba opłacić?
    2. Z jakich narzędzi skorzystać?
    NetFramework, WinSrv2008, SQLSrv2008?
    PHP, MySQL?
    3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów
    będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?

    Pozdrawiam,
    Yarcioo

  • 2. Data: 2011-03-18 18:32:00
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-03-18 19:26, yarcioo pisze:
> [...]
    > 3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów
    > będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?

    Dolicz do budzetu dobrego lekarza.

  • 3. Data: 2011-03-18 19:17:48
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 18 Mar, 19:26, yarcioo <y...@w...pl> wrote:
> [...]
    > nabytych produkt w.
    > System musi wi c mie uwzgl dnia mo liwo przyrostu wyk adniczego
    > ilo ci danych.
    >
    > W zwi zku z tym moje 3 podstawowe pytania:
    > 1. Czy konieczne b dzie uruchamianie serwerowni? Jakiej?
    >         Czy lepiej wydzier awi serwer, dedykowany, wirtualny?
    >         Jakie koszty si z tym wi ? Jakie cza trzeba op aci ?
    > 2. Z jakich narz dzi skorzysta ?
    >         NetFramework, WinSrv2008, SQLSrv2008?
    >         PHP, MySQL?
    > 3. Ile to mo e kosztowa zak adaj c, e docelowo aktywnych klient w
    > b dzie 2 miliony, a sprzedawc w 100 tys.?

    Po 10zł od głowy, zakładam że każdy będzie miał zysk z tego
    systemu chociaż powyżej równowartości 10zł, to wychodzi 20mln.
    Biorę tą robotę :)

  • 4. Data: 2011-03-18 19:43:07
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 18 Mar 2011 19:26:37 +0100, yarcioo <y...@w...pl> wrote:

    >3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów
    >będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?
    >
    >Pozdrawiam,
    >Yarcioo

    To 'schematy piramidalne" sa w Polsce legalne? W USA Madoff juz
    siedzi...

    A.L.

  • 5. Data: 2011-03-18 20:32:23
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwišzania, jakie koszty?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-03-18 20:43, A.L. pisze:

    > To 'schematy piramidalne" sa w Polsce legalne? W USA Madoff juz
    > siedzi...

    Przecież wszelkiego rodzaju Amway'e to z usa przyszły.

    Pytacz nie mówi o piramidzie finansowej, ale o takiej
    strukturze sprzedaży, co w obu krajach jest legalne.

    To, że zarabia góra a pracują za półdarmo doły
    też zabronione nie jest;)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 6. Data: 2011-03-22 21:50:45
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]

    > PHP, MySQL?

    > 3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów

    > będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?

    Proponuję skontaktować się ze sprzedawcami jednego z gotowych systemów
    prowizyjnych (np. http://tinyurl.com/5sd5l5v ). To powinno dać jakiś pogląd na
    koszty i architekturę rozwiązania.

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2011-03-23 06:37:56
    Od: lolo <n...@n...com>

    > Proponuję skontaktować się ze sprzedawcami jednego z gotowych systemów
    > prowizyjnych (np. http://tinyurl.com/5sd5l5v ). To powinno dać jakiś pogląd na
    > koszty i architekturę rozwiązania.

    wiadomo, że nie chodzi o czapkę gruszek, ale IMHO taki gotowiec nijak
    się ma do oczekiwanych funkcjonalności a ich ew. dobudowywanie to będzie
    budowa karkołomnych protez za chorendalne koszta

    na pewno też nie zdecydowałbym się na zamknięty system a raczej otwarty,
    modyfikowalny (choćby zmiana bazy na wydajniejszą), umożliwiający w
    prosty sposób dobudowywanie nowych kanałów dostępu (android/iphone),
    płatności itp.

    początkowe 1000 sprzedawców to nie kosmos, wystarczy nawet serwer
    wirtualny, potem może być potrzebna dzierżawa fizycznego -
    utrzymanie/nadzór/backupy/łącze itp. jest dużo tańsze w serwerowniach
    niż stawianie maszyn u siebie - maszyna u siebie może mieć sens później
    przy wideokonferencjach, ale to i tak powinno działać osobno (choć spod
    jednego interfejsu)

  • 8. Data: 2011-03-23 07:46:45
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-23 07:37, lolo pisze:

    > wiadomo, że nie chodzi o czapkę gruszek, ale IMHO taki gotowiec nijak
    > się ma do oczekiwanych funkcjonalności a ich ew. dobudowywanie to będzie
    > budowa karkołomnych protez za chorendalne koszta
    Niekoniecznie, a czasem ocierasz się o bzdurę.

    > na pewno też nie zdecydowałbym się na zamknięty system a raczej otwarty,
    > modyfikowalny (choćby zmiana bazy na wydajniejszą),
    Wg Ciebie modyfikacja to jest "wymiana bazy na wydajniejszą"?
    Ooo...
    Żadna zmiana bazy danych z jakiejkolwiek na jakąkolwiek bez dokladnej
    weryfikacji zapytań i projektu - nic nie da.
    Oczywiście, nie mówię to o bazach klasy MySQL, Firbird czy podobnej
    klasy; PotgreSQL nie jestem pewien - nie znalazłem rzetelnych testów TPC-C.

    > umożliwiający w
    > prosty sposób dobudowywanie nowych kanałów dostępu (android/iphone),
    > płatności itp.
    Acha.
    A taki zamknięty system, który całą logikę posiada dostępna za pomocą WS
    i jest sterowany Workflow - czego tam nie można zrobić?

    Nowy klient na dowolną platformę przy dostępie via WS - to jest pikuś.

> [...]
    > niż stawianie maszyn u siebie - maszyna u siebie może mieć sens później
    > przy wideokonferencjach, ale to i tak powinno działać osobno (choć spod
    A dlaczego dedykowana maszyna do wideokonferencji?

    --
    wloochacz

  • 9. Data: 2011-03-23 09:44:41
    Od: lolo <n...@n...com>

    > Niekoniecznie, a czasem ocierasz się o bzdurę.

    wiem, że takie systemy można mocno przekonfigurować, mają jakieś API
    itd. ale jeśli klient rozważa zakładanie serwerowni to może się pokusić
    o dedykowane rozwiązanie skrojone na miarę i przyszłe możliwości a nie
    jakiś gotowiec, który ktoś napisał mocno tak sobie i np. radośnie
    twierdzi, że receptą na sporą komunikację pomiędzy końcówkami jest
    upgrade sieci na gigabit

    > Wg Ciebie modyfikacja to jest "wymiana bazy na wydajniejszą"?

    to oczywiście gruba zmiana, ale możliwa w oparciu o warstwy abstrakcji

    > Żadna zmiana bazy danych z jakiejkolwiek na jakąkolwiek bez dokladnej
    > weryfikacji zapytań i projektu - nic nie da.

    z abstrakcją można, co więcej może ona załatwić również proste
    optymalizacje i zabezpieczenia

    > Oczywiście, nie mówię to o bazach klasy MySQL, Firbird czy podobnej
    > klasy; PotgreSQL nie jestem pewien - nie znalazłem rzetelnych testów TPC-C.

    a ja owszem mówię, bo nie trzeba do tego zadania
    super-mega-profesjonalnej bazy

    nie jestem też zwolennikiem upychania części logiki w bazie ani tym
    bardziej trzymania w niej zasobów binarnych, od bazy oczekuję co
    najwyżej transakcyjności

> [...]
    > i jest sterowany Workflow - czego tam nie można zrobić?
    >
    > Nowy klient na dowolną platformę przy dostępie via WS - to jest pikuś.

    klient owszem, ale mogą się pojawić zadania czy potrzeby wykorzystania
    mechanizmów serwerowych lokalnych i zdalnych (np. reakcje systemu na
    wgranie pliku ftp'em/maila/sms/komendy głosowe itp., wykonywanych z
    założenia w zaufanym środowisku) w których przepychanie przez WS to
    niepotrzebna komplikacja

    > A dlaczego dedykowana maszyna do wideokonferencji?

    różnie to bywa, niektóre platformy wymagają specyficznego softu
    abstrahując od kwestii lokalizacyjnych - typu główny serwer gdzieś w
    świecie - opóźnienia/szkoda ruchu międzynarodowego na takie akcje?

  • 10. Data: 2011-03-23 12:23:37
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-03-22 22:50, r...@p...onet.pl pisze:

    > Proponuję skontaktować się ze sprzedawcami jednego z gotowych systemów
    > prowizyjnych (np. http://tinyurl.com/5sd5l5v ). To powinno dać jakiś pogląd na
    > koszty i architekturę rozwiązania.

    Phiii, co to jest wobec SPODZIEWANYCH zysków....

    ew. tu sa chetni zrobienia tego za udzialy w przyszlych profitach:
    https://www.zlecenia.przez.net/