  • 1. Data: 2011-03-23 13:35:59
    Temat: OpenGL - ramka wokół tekstury
    Od: l...@l...lon

    Witam,

    Taki drobny problem: jak wyświetlić ramkę wokół tekstury po OpenGL?
    Myślałem, że wystarczy dodać parametr border = 1 lub 2 i powiększyć dx i dy
    o 2 * border, ale ramki coś nie widać.

    Czy ktoś może podrzuić prawidłowy kod, żeby wyświetlić np. zieloną ramkę?

    Od razu powiem, że nie mogę zmieniać pikseli w samej teksturze (zresztą
    efekt jest kiepski - ramka zmienia odcinkami intensywność)

    Pozdrawiam,
    Marcin

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 2. Data: 2011-03-23 16:27:57
    Temat: Re: OpenGL - ramka wokół tekstury
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.03.2011 14:35, l...@l...lon pisze:
    > Witam,
    >
    > Taki drobny problem: jak wyświetlić ramkę wokół tekstury po OpenGL?
    Co chcesz dokładnie osiągnąć? Problem jest taki, że używasz chyba
    niewłaściwych narzędzi. Jeżeli potrzebujesz ramkę na dokładnie 1 piksel
    to zazwyczaj prościej ją zrobić np linią.

    > Myślałem, że wystarczy dodać parametr border = 1 lub 2 i powiększyć dx i dy
    > o 2 * border, ale ramki coś nie widać.
    Border normalnie służy w rozmywaniu tekstur.

    > Od razu powiem, że nie mogę zmieniać pikseli w samej teksturze (zresztą
    > efekt jest kiepski - ramka zmienia odcinkami intensywność)
    Ustaw jej skalowanie jako GL_NEAREST.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-03-25 07:41:54
    Od: l...@l...lon

    Dnia 23.03.2011 Michoo <m...@v...pl> napisał/a:
    > Co chcesz dokładnie osiągnąć? Problem jest taki, że używasz chyba
    > niewłaściwych narzędzi. Jeżeli potrzebujesz ramkę na dokładnie 1 piksel
    > to zazwyczaj prościej ją zrobić np linią.

    Chcę zrobić porządną ramkę, tzn. taką która zawsze będzie wyświetlana jako
    linia o grubości jednego piksela na ekranie, bez przerw, niezależnie od
    powiększenia tekstury czy jej orientacji.

    Linia - nie działa. Jeśli podam jej współrzędne takie jak współrzędne
    krawędzi tekstury, to miesza ją z teksturę i wygląda fatalnie - raz jest,
    raz nie ma, zmienia kolory, urywa się. Wiem, można dać - "trochę obok", ale
    ile tego "trochę"? To będzie zależało od powiększenia, rozdzielczości
    ekranu, itp. I chyba nie tędy droga.

    > Ustaw jej skalowanie jako GL_NEAREST.

    Próbowałem, wychodzi linia kropkowana, kiepsko.

  • 4. Data: 2011-03-25 23:40:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.03.2011 08:41, l...@l...lon pisze:

    > Chcę zrobić porządną ramkę, tzn. taką która zawsze będzie wyświetlana jako
    > linia o grubości jednego piksela na ekranie, bez przerw, niezależnie od
    > powiększenia tekstury czy jej orientacji.
    To Ci zostaje chyba tylko shader i sporo całkiem skomplikowanych obliczeń.

    > Linia - nie działa. Jeśli podam jej współrzędne takie jak współrzędne
    > krawędzi tekstury, to miesza ją z teksturę i wygląda fatalnie - raz jest,
    > raz nie ma,

    > zmienia kolory,
    Jakim cudem?

    >urywa się. Wiem, można dać - "trochę obok", ale
    > ile tego "trochę"? To będzie zależało od powiększenia, rozdzielczości
    > ekranu, itp. I chyba nie tędy droga.
    Oczywiście, że nie tędy droga - zawsze można zapłacić za to komuś kto
    potrafi w google wpisać "opengl polygon offset lines polygons" i dostać
    artykuł z opengl.org.

    Michoo