-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all
.nl!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer01.a
ms4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 2 Nov 2021 23:43:50 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.2.1
Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <61795cc9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <slc037$fps$1@dont-email.me>
<617a7e1b$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
<617a7ebe$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<617a7fea$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<617a877a$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<617e3e2b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<61813151$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<61817b16$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
<61819fd2$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<6181a258$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
<6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<6181b2c7$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
<6181b7bc$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
From: Shrek <...@w...pl>
In-Reply-To: <6181b7bc$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 133
Message-ID: <6181bf26$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1635893030 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 509 83.142.196.21:51017
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6488
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2698720
[ ukryj nagłówki ]W dniu 02.11.2021 o 23:11, LordBluzg(R) pisze:
>> Uważaj na nisko latające kwantyfikatory. Accord 1,8 odpalał bez
>> problemu na marketowych nawet jak na swoim nawet nie zakręcił.
>
> Noto musiał mieć tak zasiarczony akumulator, że mu titało cokolwiek i
> nawet podanie 230V nie robiło na nim wrażenia :)
Jak widać zwykłe 14,4 zrobiło bo jeżdził jeszcze pół roku. Potem poszedł
razem z autem.
> Ja bym taki aku wyjebał i nie wyjechał w ogóle z domu.
I pewnie tak bym zrobił, ale to był drugi samochód już do żyda.
>> Jak nie ma jak ma? Jakby było jak piszesz, to by po podłączeniu dawcy
>> ześwirował tak samo regulator dawcy.
>
> Nonie. Akumulator wtedy zachowuje się jak hamulec dla wzrostu napięcia.
No i? Regulator ma dalej napięcie odniesienia - między masą a tym co
dostaje z altka na wyjściu. Aku w kwestii napięci go zupełnie nie
interesuje.
> Jesli jest zjebany regulator to nie licz że na 100% zawsze jedzie pod
> 30V. Może to robić "pikami" i tak jest najczęściej :)
Jak masz zjebany to jest zjebany. Wtedy ciężko mówić, że zjebałeś
zjebany reg:P
>> Mi udało się raz. Więcej nie miałem potrzeby sprawdzać:P
>
> Noto masz jeszcze 2x na próby :D
Czyli na jakieś 20 lat:P
>>> Przerabiałem.
>>
>> I co - popaliłeś? Jak dla mnie taka sama miejska legęda jak zrywanie
>> paska przy odpalaniu na pych.
>
> Popaliłem aż dymiło :D 30lat praktyki :D
Z czego się dymiło? Jak z rega to wcześniej był zjebany a nie pospuleś
go podłączeniem aku.
> Upss ja jestem doktorantem w dziedzinie...chociaż mówią do mnie
> "psorze", może dlatego że kocham psy :)
To by wyjaśniało:P
>> Bo ponieważ? Regulator alternatora trzyma 14,4 wolta z tego co
>> pamiętam i w dupie ma akumulator.
>
> OK, jeśli jest sprawny w 100%.
No więc dochodzimy do sedna. Jak się zjebie to znaczy że był zjebany:P
>> Co najwyżej jak podłączysz to napięcie siądzie bo altek nie wydoli
>> prądowo.
>
> Wydoli.
No to napisałem, że raczej wydoli. Teoretycznie jakbyś chciał pociągnąć
znacznie więcej niż wydajnośc, to coś musi kleknąć i będzie to napięcie.
"Z akumulatorem na jajach jeszcze nikt nie kłamał"
To też nie ma uzasadnienia w elektrotechnice. Chyba chodzi bardziej o
wagę akusa:P Ale wtedy właśnie ludzie kłamią - zwłaszcza ci co nie mają
nic do powiedzenia:P
a obroty
> <2k/rpm już dajo radę pokonać 13,9V nawet przy 100% wydojonym aku. 30A
> robi swoje :)
30 amperów to tyle co nic dla rozładoanego do cna akumulatora - potrafią
powyżej setki ciągnąć jak mają z czego. A i dwie setki nie byłyby niczym
nadzwyczajnym.
>> Ale raczej nie spadnie tak żeby na świce nie stykło, więc nie zgasnie
>> i naładuje do normalnego napięcia w minutę jeśli aku żyje (nie mylić z
>> naładuje do normalnej pojemności w minutę). Jakby było jak piszesz to
>> odłącznie kabli od razu po odpaleniu powodoałoby "wyjebanie w kosmos"
>> instalacji biorcy.
>
> Link do popsutego reglera dostałeś....
No i? Doszliśmy już do wniosku że jak się zjebie to znaczy że pewnie był
zjebany wcześniej:P
>> Legenda mówi, że długotrwałe kręcenie starych motocykli bez aku może
>> spieprzyć regulator - ale tam jest inny z reg niż w samochodowych
>> alternatorach. A i w to nie wierzę specjalnie bo naładowany aku nie
>> zmienia bilansu energetycznego na tyle żeby ubytek energii na jedno
>> odpalenie coś zmieniał.
>
> ? No to chyba legenda bo nie ma poparcia nawet w teorii.
Dlatego piszę, że w nią nie wierzę. Teoria (bo moim zdaniem nie
hipoteza) jest taka, że jak w regu stratnym nie masz obciażenia prądem
ładowania aku to się przegrzeje i w końcu spali. Wada tej teorii jest
taka, że naładowany akumulator nie stanowi znaczącego obciązenia.
>> Paraktyka jebie twoją teorię:P Jak masz wystarczająco mocnego dawce
>> nie nie do końca chujowe kable to odpalasz od razu i nic się nie dzieje.
>
> Nono, spróbuj na aku 100A/h lub wyżyj, kiedy ma 9V.
Praktyka jest taka, że jest 60Ah przy takiej pojemności w benzynie.
Działa - prawdzałem.
> Pierwsze 50A przez
> 10 min wpierdala sam aku a Twój altek łącznie z Twoim aku przez
> krokodylki dowala 20A :D potem się robio czerwone. 10 min i stygno, jak
> wspomniałem wcześniej :)
Przecież krokodylki odłaczasz od razu - właśnie po to żeby się nie
grzały bez sensu.
>> Pozwole sobie zgłosić zdanie odrębne. Co nie znaczy że popieram
>> abecadło bo jego teoria jest z dupy wzięda i tu się zgadzamy.
>>
> Nochyba masz mniejsze doświadczenie ode mnie :D Różne UFO widziałem a
> nawet kierowałem i mam fotkę z Szarakiem na Proximie ale nie udostępniam
> publicznie bo NASA się buldoczy :D
A to spoko. Dojechałeś do restauracji na końcu wszechświata? Zawsze
chciałem zobaczyć ale chyba aku nie styknie:P
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.21 23:50 LordBluzg(R)
- 02.11.21 23:51 Shrek
- 02.11.21 23:57 Shrek
- 03.11.21 00:10 LordBluzg(R)
- 03.11.21 00:19 Shrek
- 03.11.21 00:28 LordBluzg(R)
- 03.11.21 01:08 LordBluzg(R)
- 03.11.21 01:51 LordBluzg(R)
- 03.11.21 06:22 Shrek
- 03.11.21 07:25 Shrek
- 03.11.21 07:45 Jacek
- 03.11.21 09:32 LordBluzg(R)
- 03.11.21 13:57 ąćęłńóśźż
- 03.11.21 13:59 ąćęłńóśźż
- 03.11.21 18:38 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera