eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie kable rozruchowe?Re: Jakie kable rozruchowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all
    .nl!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer01.a
    ms4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
    POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 2 Nov 2021 23:43:50 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.2.1
    Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <61795cc9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <slc037$fps$1@dont-email.me>
    <617a7e1b$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7ebe$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7fea$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a877a$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <617e3e2b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <61813151$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <61817b16$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <61819fd2$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a258$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b2c7$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b7bc$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <6181b7bc$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 133
    Message-ID: <6181bf26$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1635893030 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 509 83.142.196.21:51017
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6488
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2698720
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.11.2021 o 23:11, LordBluzg(R) pisze:

    >> Uważaj na nisko latające kwantyfikatory. Accord 1,8 odpalał bez
    >> problemu na marketowych nawet jak na swoim nawet nie zakręcił.
    >
    > Noto musiał mieć tak zasiarczony akumulator, że mu titało cokolwiek i
    > nawet podanie 230V nie robiło na nim wrażenia :)

    Jak widać zwykłe 14,4 zrobiło bo jeżdził jeszcze pół roku. Potem poszedł
    razem z autem.

    > Ja bym taki aku wyjebał i nie wyjechał w ogóle z domu.

    I pewnie tak bym zrobił, ale to był drugi samochód już do żyda.

    >> Jak nie ma jak ma? Jakby było jak piszesz, to by po podłączeniu dawcy
    >> ześwirował tak samo regulator dawcy.
    >
    > Nonie. Akumulator wtedy zachowuje się jak hamulec dla wzrostu napięcia.

    No i? Regulator ma dalej napięcie odniesienia - między masą a tym co
    dostaje z altka na wyjściu. Aku w kwestii napięci go zupełnie nie
    interesuje.

    > Jesli jest zjebany regulator to nie licz że na 100% zawsze jedzie pod
    > 30V. Może to robić "pikami" i tak jest najczęściej :)

    Jak masz zjebany to jest zjebany. Wtedy ciężko mówić, że zjebałeś
    zjebany reg:P

    >> Mi udało się raz. Więcej nie miałem potrzeby sprawdzać:P
    >
    > Noto masz jeszcze 2x na próby :D

    Czyli na jakieś 20 lat:P

    >>> Przerabiałem.
    >>
    >> I co - popaliłeś? Jak dla mnie taka sama miejska legęda jak zrywanie
    >> paska przy odpalaniu na pych.
    >
    > Popaliłem aż dymiło :D 30lat praktyki :D

    Z czego się dymiło? Jak z rega to wcześniej był zjebany a nie pospuleś
    go podłączeniem aku.

    > Upss ja jestem doktorantem w dziedzinie...chociaż mówią do mnie
    > "psorze", może dlatego że kocham psy :)

    To by wyjaśniało:P

    >> Bo ponieważ? Regulator alternatora trzyma 14,4 wolta z tego co
    >> pamiętam i w dupie ma akumulator.
    >
    > OK, jeśli jest sprawny w 100%.

    No więc dochodzimy do sedna. Jak się zjebie to znaczy że był zjebany:P

    >> Co najwyżej jak podłączysz to napięcie siądzie bo altek nie wydoli
    >> prądowo.
    >
    > Wydoli.

    No to napisałem, że raczej wydoli. Teoretycznie jakbyś chciał pociągnąć
    znacznie więcej niż wydajnośc, to coś musi kleknąć i będzie to napięcie.

    "Z akumulatorem na jajach jeszcze nikt nie kłamał"

    To też nie ma uzasadnienia w elektrotechnice. Chyba chodzi bardziej o
    wagę akusa:P Ale wtedy właśnie ludzie kłamią - zwłaszcza ci co nie mają
    nic do powiedzenia:P

    a obroty
    > <2k/rpm już dajo radę pokonać 13,9V nawet przy 100% wydojonym aku. 30A
    > robi swoje :)

    30 amperów to tyle co nic dla rozładoanego do cna akumulatora - potrafią
    powyżej setki ciągnąć jak mają z czego. A i dwie setki nie byłyby niczym
    nadzwyczajnym.

    >> Ale raczej nie spadnie tak żeby na świce nie stykło, więc nie zgasnie
    >> i naładuje do normalnego napięcia w minutę jeśli aku żyje (nie mylić z
    >> naładuje do normalnej pojemności w minutę). Jakby było jak piszesz to
    >> odłącznie kabli od razu po odpaleniu powodoałoby "wyjebanie w kosmos"
    >> instalacji biorcy.
    >
    > Link do popsutego reglera dostałeś....

    No i? Doszliśmy już do wniosku że jak się zjebie to znaczy że pewnie był
    zjebany wcześniej:P

    >> Legenda mówi, że długotrwałe kręcenie starych motocykli bez aku może
    >> spieprzyć regulator - ale tam jest inny z reg niż w samochodowych
    >> alternatorach. A i w to nie wierzę specjalnie bo naładowany aku nie
    >> zmienia bilansu energetycznego na tyle żeby ubytek energii na jedno
    >> odpalenie coś zmieniał.
    >
    > ? No to chyba legenda bo nie ma poparcia nawet w teorii.

    Dlatego piszę, że w nią nie wierzę. Teoria (bo moim zdaniem nie
    hipoteza) jest taka, że jak w regu stratnym nie masz obciażenia prądem
    ładowania aku to się przegrzeje i w końcu spali. Wada tej teorii jest
    taka, że naładowany akumulator nie stanowi znaczącego obciązenia.

    >> Paraktyka jebie twoją teorię:P Jak masz wystarczająco mocnego dawce
    >> nie nie do końca chujowe kable to odpalasz od razu i nic się nie dzieje.
    >
    > Nono, spróbuj na aku 100A/h lub wyżyj, kiedy ma 9V.

    Praktyka jest taka, że jest 60Ah przy takiej pojemności w benzynie.
    Działa - prawdzałem.

    > Pierwsze 50A przez
    > 10 min wpierdala sam aku a Twój altek łącznie z Twoim aku przez
    > krokodylki dowala 20A :D potem się robio czerwone. 10 min i stygno, jak
    > wspomniałem wcześniej :)

    Przecież krokodylki odłaczasz od razu - właśnie po to żeby się nie
    grzały bez sensu.

    >> Pozwole sobie zgłosić zdanie odrębne. Co nie znaczy że popieram
    >> abecadło bo jego teoria jest z dupy wzięda i tu się zgadzamy.
    >>
    > Nochyba masz mniejsze doświadczenie ode mnie :D Różne UFO widziałem a
    > nawet kierowałem i mam fotkę z Szarakiem na Proximie ale nie udostępniam
    > publicznie bo NASA się buldoczy :D

    A to spoko. Dojechałeś do restauracji na końcu wszechświata? Zawsze
    chciałem zobaczyć ale chyba aku nie styknie:P


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: