  • Data: 2010-07-26 09:53:51
    Temat: Re: Jakie jest kryterium "kieszonkowosci"
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:pan.2010.07.26.09.29.21@rudak.org...

    > Owszem, ale dlaczego zatem Nikon D90 jest tylko troszkę mniejszy od F90,
    > za to już EOS 50 jest porównywalny wielkością (tu więcej, tam mniej) do
    > EOS 50D? -- skoro o klatce 24x36 mogą tylko pomarzyć?

    Jak kupiłem F100 takie pytania mnie nurtowały... gdy zestawiłem jego
    wielkość z Mamyią 645S.

    Może była to kwestia z jednej strony technologii (silnik, zasilanie,
    pancerna obudowa), może marketingowa (duże nie może być tanie), a może
    oczekiwania użytkowników, którzy chcieli "mieć za co trzymać".
    F90 pewnie zrobiono większym, żeby przypominał modele "bardziej
    profesjonalne", a może zaczerpnięto inspiracje...
    Tak czy inaczej, ile razy biorę do ręki mój stary FE2 nie mogę się nadziwić,
    że jest tak mały (i posiada tak wspaniały wizjer). A i tak przy moich
    poprzednich minoltach był "byczy".

    Z drugiej strony - D300 jest tylko o pryzmat mniejszy od D700 :).

    Z innej beczki - zgłaszam niniejszym patent obiektywu z interfejsem radiowym
    i przetwornikiem w tylnej zaślepce. Korpus może być zaimplementowany jako
    software w komórce, zegarku, albo MP-3ce.

    EVIL jest zbyt duży.