  • 11. Data: 2011-06-16 19:48:04
    Temat: Re: Jakie body z systemem 4/3?
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-06-16 11:31, OMSON wrote:
    > Jakie body w standardzie systemu cztery trzecie możecie polecić? Posiadam
    > kilka obiektywów w tym systemie (m.in. Sigma MACRO 150mm 1:2.8 APO EX DG
    > HSM, Olympus Zuiko Digital ED 50mm 1:2.0 Makro) i starego Olympusa E500
    > combo... Chciałbym coś profesjonalnego. Budżet max 10k zł (ale im mniej
    > tym lepiej). Zależy mi na dobrej matrycy, wnoszącej jak najmniej szumów
    > własnych z dobrym odwzorowaniem kolorów (E500 ma z tym problemy niestety,
    > potrafi nieźle zaszumieć fotki przy czułościach pow. 320 ISO).

    System 4/3 jest realnie na wymarciu, cała para olka idzie teraz w m4/3
    który jest z tym kompatybilny, ale reklamuje się jako malutkie i zgrabne,
    a nie wielkie, wypaśne i profesjonalne, więc wchodząc w tę filozofie
    automatycznie niweczysz sobie wszelkie zalety. Innymi słowy nie masz
    wyboru pośród aparatów jakich szukasz.

    W 4/3 z w miarę nowych jest olympus E-3 i E-5. Pierwszy z nich ma już
    kilka lat, a i wtedy pod względem szumów miał sporo do nadrobienia wobec
    konkurencji. Drugi to tylko niewielki lifting pierwszego, realnie matryca
    jest ta sama, tyle że bez filtra AA, aparat poza tym ma niewielkie
    usprawnienia (np. deko lepszy LCD), niestety to wszystko za cenę
    pełnoklatkowego aparatu (referencyjna 6999zł!).

    Jeśli interesuje Ci zatrzymanie szkiełek to póki co zapomnij o tym by mieć
    profi korpus z rozsądną matrycą. Wiele osób ucieka z systemu więc można
    złapać dość tanio E-3 i to jedyna opcja by mieć chociaż namiastkę tego co
    dają profesjonalne korpusy, na E-5 bym nie liczył bo tylko teoretycznie
    jest dostępny za bajońską sumę, a realnie nie ma nic wiele do zaoferowania
    ponad E-3. Wiele bardziej opłacałoby się sprzedać swoje szkła, dołożyć $
    do wypisanej puli i wejść w coś innego (sugerowałbym nikona D7000 bądź
    pentaksa K-5). Przy takiej puli starczy na kilka niezłych obiektywów,
    nowy fajny korpus i jakieś akcesoria.

    Moim zdaniem nie ma sensu inwestować w umierający system, tam już nie
    będzie nic się działo. Nawet jak powstanie profesjonalny, wielki aparat
    m4/3 to i tak będzie przegrywał wielkością matrycy i szumami. No i
    przyjdzie na to czekać wieki.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 12. Data: 2011-06-16 20:11:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-16 11:31, OMSON pisze:
> [...]
    > (ale im mniej tym lepiej). Zależy mi na dobrej matrycy, wnoszącej jak
    > najmniej szumów własnych z dobrym odwzorowaniem kolorów

    Odwzorowanie kolorów to raw, zresztą cała reszta również. Między tym, co
    można np. nowym ACRem, a jakimkolwiek jpg z jakiejkolwiek puszki jest
    przepaść.
    To tak na marginesie. A co do sprzętu, niestety czas pożegnać system,
    kup D5100 (to, wraz z dużo droższym K5, najbardziej dynamiczny, ostry i
    małoszumiący korpus apsc), do tego odpowiednie szkła, pieniążków trochę
    na to masz.
    Chyba, że w ramach doświadczeń kup epl1 plus przejściówka. Za półtora
    tysiąca dostaniesz nieporównywalnie lepsze zdjęcia o przyzwoitej
    dynamice (identyczne jak z E5), niestety z tymi szkłami wolny jak
    diabli. Ale nie sądzę, żebyś ich używał do reporterki więc szybkość nie
    będzie problemem.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdyby zebrać wszystkie łzy świata i wysłać do Somalii, wyrosłaby tam

  • 13. Data: 2011-06-20 09:07:49
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > będzie nic się działo. Nawet jak powstanie profesjonalny, wielki aparat
    > m4/3 to i tak będzie przegrywał wielkością matrycy i szumami. No i

    Dziękuję za wyczerpujące info. Ja nie jestem "na czasie" już od paru lat
    - nie wiedziałem, że tak się sprawy mają po prostu... Niczego nie
    sprzedam, bo to wyposażenie pracodawcy, a to akurat budżetówka (straszny
    kocioł biurokracyjny także...). Po prostu najrozsądniej będzie kupić
    sugerowanego Nikona D7000 lub Pentaxa K-5 + jakiś uniwersalny obiektyw,
    a to co jest zostawić (i tak pracować będzie w spreparowanych warunkach
    oświetleniowych z tymi obiektywami makro, więc da się uniknąć szumów).
    Chodziło o aparat "uniwersalny", który przy okazji wykorzysta wspomniane
    obiektywy i można będzie z nim pracować w różnorakich warunkach... Ale
    jak napisałem wyżej, dzięki za istotne info.

    Pzdr, OMSON

  • 14. Data: 2011-06-20 09:09:53
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > diabli. Ale nie sądzę, żebyś ich używał do reporterki więc szybkość nie
    > będzie problemem.

    Niestety będzie, bo specyfika mojej pracy czasami bazuje na tego typu
    zdjęciach, gdzie decyduje szybkość (performance).

    Pzdr, OMSON