    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakie body z systemem 4/3?
    Date: Thu, 16 Jun 2011 21:48:04 +0200

    On 2011-06-16 11:31, OMSON wrote:
    > Jakie body w standardzie systemu cztery trzecie możecie polecić? Posiadam
    > kilka obiektywów w tym systemie (m.in. Sigma MACRO 150mm 1:2.8 APO EX DG
    > HSM, Olympus Zuiko Digital ED 50mm 1:2.0 Makro) i starego Olympusa E500
    > combo... Chciałbym coś profesjonalnego. Budżet max 10k zł (ale im mniej
    > tym lepiej). Zależy mi na dobrej matrycy, wnoszącej jak najmniej szumów
    > własnych z dobrym odwzorowaniem kolorów (E500 ma z tym problemy niestety,
    > potrafi nieźle zaszumieć fotki przy czułościach pow. 320 ISO).

    System 4/3 jest realnie na wymarciu, cała para olka idzie teraz w m4/3
    który jest z tym kompatybilny, ale reklamuje się jako malutkie i zgrabne,
    a nie wielkie, wypaśne i profesjonalne, więc wchodząc w tę filozofie
    automatycznie niweczysz sobie wszelkie zalety. Innymi słowy nie masz
    wyboru pośród aparatów jakich szukasz.

    W 4/3 z w miarę nowych jest olympus E-3 i E-5. Pierwszy z nich ma już
    kilka lat, a i wtedy pod względem szumów miał sporo do nadrobienia wobec
    konkurencji. Drugi to tylko niewielki lifting pierwszego, realnie matryca
    jest ta sama, tyle że bez filtra AA, aparat poza tym ma niewielkie
    usprawnienia (np. deko lepszy LCD), niestety to wszystko za cenę
    pełnoklatkowego aparatu (referencyjna 6999zł!).

    Jeśli interesuje Ci zatrzymanie szkiełek to póki co zapomnij o tym by mieć
    profi korpus z rozsądną matrycą. Wiele osób ucieka z systemu więc można
    złapać dość tanio E-3 i to jedyna opcja by mieć chociaż namiastkę tego co
    dają profesjonalne korpusy, na E-5 bym nie liczył bo tylko teoretycznie
    jest dostępny za bajońską sumę, a realnie nie ma nic wiele do zaoferowania
    ponad E-3. Wiele bardziej opłacałoby się sprzedać swoje szkła, dołożyć $
    do wypisanej puli i wejść w coś innego (sugerowałbym nikona D7000 bądź
    pentaksa K-5). Przy takiej puli starczy na kilka niezłych obiektywów,
    nowy fajny korpus i jakieś akcesoria.

    Moim zdaniem nie ma sensu inwestować w umierający system, tam już nie
    będzie nic się działo. Nawet jak powstanie profesjonalny, wielki aparat
    m4/3 to i tak będzie przegrywał wielkością matrycy i szumami. No i
    przyjdzie na to czekać wieki.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564