  • 1. Data: 2011-06-16 09:31:55
    Temat: Jakie body z systemem 4/3?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Jakie body w standardzie systemu cztery trzecie możecie polecić?
    Posiadam kilka obiektywów w tym systemie (m.in. Sigma MACRO 150mm 1:2.8
    APO EX DG HSM, Olympus Zuiko Digital ED 50mm 1:2.0 Makro) i starego
    Olympusa E500 combo... Chciałbym coś profesjonalnego. Budżet max 10k zł
    (ale im mniej tym lepiej). Zależy mi na dobrej matrycy, wnoszącej jak
    najmniej szumów własnych z dobrym odwzorowaniem kolorów (E500 ma z tym
    problemy niestety, potrafi nieźle zaszumieć fotki przy czułościach pow.
    320 ISO).

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2011-06-16 10:42:49
    Temat: Re: Jakie body z systemem 4/3?
    Od: osiek <o...@g...pl>

    OMSON pisze:
> [...]
    > najmniej szumów własnych z dobrym odwzorowaniem kolorów (E500 ma z tym
    > problemy niestety, potrafi nieźle zaszumieć fotki przy czułościach pow.

    właściwie pozostaje Ci chyba tylko e-5, ostatnia lustrzanka olympusa z
    jakimś zacięciem w kierunku profi. 4/3 umarło, pozostało właściwie u4/3

  • 3. Data: 2011-06-16 17:15:07
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "OMSON" <o...@o...pl> wrote:

> [...]
    > wnoszącej jak najmniej szumów własnych z dobrym odwzorowaniem kolorów
    > (E500 ma z tym problemy niestety, potrafi nieźle zaszumieć fotki przy

    Najlepsze 4/3 wg wyników DxO pod kątem reporterki:

    1 Panasonic Lumix DMC GH1 52,7
    2 Panasonic Lumix DMC GH2 47,2
    3 Olympus E3 42,4
    4 Olympus PEN EPL2 41,7
    5 Olympus E520 41,2
    6 Olympus E600 40,9
    7 Olympus PEN EP1 40,8
    8 Olympus E5 40,7

    Parametr liniowy: dwa razy więcej - dwa razy lepiej. Więcej o wynikach i 4/3:
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    Jak widać - różnice minimalne - barierą rozwoju jest po prostu mały
    rozmiar matrycy. Jak niedawno tu wspominałem - "topowy" E-3 jest do tych
    celów nawet słabszy (cóż z tego, że minimalnie) od stareńkiego Nikona D80:
    http://216.18.212.226/PRODS/D80/FULLRES/D80hSLI3200.
    JPG
    http://216.18.212.226/PRODS/E3/FULLRES/E3hSLI3200.JP

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2011-06-16 17:20:44
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > 8 Olympus E5 40,7
    >
    > Parametr liniowy: dwa razy więcej - dwa razy lepiej. Więcej o wynikach i 4/3:

    Acha, najlepszy crop, to obecnie Pentax K-5 z wynikiem 98,8 pkt. Jest różnica?

    [mr.]

  • 5. Data: 2011-06-16 18:35:27
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 16 Jun 2011 19:15:07 +0200, Mariusz [mr.] wrote:

    > Najlepsze 4/3 wg wyników DxO pod kątem reporterki:
    >
    > 1 Panasonic Lumix DMC GH1 52,7
    > 2 Panasonic Lumix DMC GH2 47,2
    > 3 Olympus E3 42,4
    > 4 Olympus PEN EPL2 41,7
    > 5 Olympus E520 41,2
    > 6 Olympus E600 40,9
    > 7 Olympus PEN EP1 40,8
    > 8 Olympus E5 40,7

    4/3, micro 4/3, co za roznica ;)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 6. Data: 2011-06-16 18:49:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote:

    [...]
    [...]
    > 4/3, micro 4/3, co za roznica ;)

    Pisałem o matrycy 4/3 cala dla zobrazowania tematu. Na bagnet u4/3
    są przejściówki, niektóre nawet z przenoszeniem AF, choć oczywiście
    szału nie ma.

    [mr.]

  • 7. Data: 2011-06-16 19:03:29
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 16 Jun 2011 20:49:56 +0200, Mariusz [mr.] wrote:

    > Pisałem o matrycy 4/3 cala dla zobrazowania tematu. Na bagnet u4/3
    > są przejściówki, niektóre nawet z przenoszeniem AF,

    Na ile pamietam instrukcje od PENa, to nie do konca i nie z kazdym szklem.

  • 8. Data: 2011-06-16 19:29:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote:

    [...]
    > Na ile pamietam instrukcje od PENa, to nie do konca i nie z kazdym
    > szklem.

    No własnie, nie wygląda to dobrze. W dodatku w u4/3 wcale nie
    czekają na autora wątku z o wiele lepszymi matrycami (co chciałem
    pokazać w moim poście), bo wąskim gardłem jest rozmiar matrycy przy
    obecnej technologii, więc albo pogodzi się z jakością (szumy na ISO 320?
    Chyba na 3200, bo jeśli na ISO 320 [340?], to chyba tyko mocno
    niedoświetlone i następnie wyciągane), albo musi myśleć o zmianie
    bagnetu.

    Choć w ogóle szału nie ma - najlepszy na bagnet 3/4:
    http://216.18.212.226/PRODS/E3/FULLRES/E3hSLI3200.JP

    I najlepszy crop w ogóle (na ISO 3200):
    http://216.18.212.226/PRODS/K5/FULLRES/K5hSLI03200_N
    R_A.JPG

    [mr.]

  • 9. Data: 2011-06-16 19:31:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [...]
    > Choć w ogóle szału nie ma - najlepszy na bagnet 3/4:
> [...]

    Zresztą zgodnie z moimi i DxO wynikami - dwa razy lepiej to różnica
    zaledwie jednej działki...

    [mr.]

  • 10. Data: 2011-06-16 19:41:57
    Od: "Marcin N." <h...@N...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Jun 2011 11:31:55 +0200, OMSON napisał(a):

    > Budżet max 10k zł

    Nie wiem jakie ma być zastosowanie, ale z takim budżetem (ew. uzupełnionym
    o przychód ze sprzedaży szkieł 4/3) to bym się przerzucił co najmniej na
    APS-C :-)

    pzdr
    Marcin N.