    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakie body z systemem 4/3?
    Date: Thu, 16 Jun 2011 19:15:07 +0200

    "OMSON" <o...@o...pl> wrote:

    > Jakie body w standardzie systemu cztery trzecie możecie polecić?
    > Posiadam kilka obiektywów w tym systemie (m.in. Sigma MACRO 150mm
    > 1:2.8 APO EX DG HSM, Olympus Zuiko Digital ED 50mm 1:2.0 Makro) i
    > starego Olympusa E500 combo... Chciałbym coś profesjonalnego. Budżet
    > max 10k zł (ale im mniej tym lepiej). Zależy mi na dobrej matrycy,
    > wnoszącej jak najmniej szumów własnych z dobrym odwzorowaniem kolorów
    > (E500 ma z tym problemy niestety, potrafi nieźle zaszumieć fotki przy
    > czułościach pow. 320 ISO).

    Najlepsze 4/3 wg wyników DxO pod kątem reporterki:

    1 Panasonic Lumix DMC GH1 52,7
    2 Panasonic Lumix DMC GH2 47,2
    3 Olympus E3 42,4
    4 Olympus PEN EPL2 41,7
    5 Olympus E520 41,2
    6 Olympus E600 40,9
    7 Olympus PEN EP1 40,8
    8 Olympus E5 40,7

    Parametr liniowy: dwa razy więcej - dwa razy lepiej. Więcej o wynikach i 4/3:
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    Jak widać - różnice minimalne - barierą rozwoju jest po prostu mały
    rozmiar matrycy. Jak niedawno tu wspominałem - "topowy" E-3 jest do tych
    celów nawet słabszy (cóż z tego, że minimalnie) od stareńkiego Nikona D80:
    http://216.18.212.226/PRODS/D80/FULLRES/D80hSLI3200.
    JPG
    http://216.18.212.226/PRODS/E3/FULLRES/E3hSLI3200.JP

    pozdrawiam