eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie autko wybrać?Re: Jakie autko wybrać?
  • Data: 2016-11-19 14:57:20
    Temat: Re: Jakie autko wybrać?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 19 Nov 2016 09:41:05 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Czyli tak jak myślałem, powielasz mity na zasadzie "znajomy, znajomego".

    Nic podobnego. Zasadniczo opieram sięna lekturze opinii z serwisów polskich
    i zagranicznych i forów różnych marek. Narzekania są powszechne.
    Stwierdziłeś, że to mitologia, więc podałem konkretne przykłądy, że jest
    inaczej.

    > Ty przytaczasz przykład 130kkm w 4 lata - to ponad 30kkm rocznie. Robi to
    > po mieście? - po co podałeś taki przykład? Poza tym filtr się
    > naprawia/wymienia/regeneruje/uzupełnia -nie wycina.

    Auto znajomych, kupione jako roczne z przebiegiem 40 tys. Od tamtej pory
    jeździ codziennie jakieś 15 km do miasta i 20-30 km po mieście, po 2-3 razy
    dzienie.

    >
    > Co to znaczy daje popalić? akurat mam miedzy innymi 3 letnie crdi, jeździ
    > w warszawskich korkach.

    Większość narzekań dotyczy tego, że filtr który MA SIĘ oczyścić, nie
    oczyszcza się do końca i stopniowo się zatyka. Pewnie w trzylatku tego nie
    doświadczysz, ale za parę lat?
    Dodatkowo sporo samochodów nie informuje, że akurat trwa dopalanie sadzy.
    Jak się akurat wtedy zatrzymasz i wyłączysz silnik, to przyspieszasz zgon
    filtra.
    Filtr zapychający się stopniowo również stopniowo powoduje wzrost ciśnienia
    w układzie wydechowym, co kończy się paliwem w oleju silnikowym, zużywaniem
    turbiny, pogorszeniem pracy układu wtryskowego itp. Co oczywiście
    przyspiesza zapychanie filtra i kółko sie zamyka. Za wiele jest opisów tego
    cyklu, żeby to było całkiem wyssane z palca.

    > Mam też kilkuletnie hdi - też jeździ w korkach.

    Filtr "mokre" w HDI są ponoć lepsze.

    > Współczesny diesel wypala filtr jak ma taką potrzebę - jeśli nie ma
    > odpowiedniej temp. spalin to ją sobie podnosi, robi to na różne sposoby. W
    > niektórych silnikach jest dodatkowy wtryskiwacz, w niektórych komputer
    > zwiększa obciążenie silnika (poprzez obciążenie alternatora), w niektórych
    > są oba te elementy. Nie ma dla niego znaczenia czy jedzie niedogrzany w
    > korku, czy też mocno obciążony na autostradzie. Odpowiedni algorytm sam
    > stwarza dogodne warunki wypalania filtra.

    No a jak się akurat wtedy zatrzymasz i wyłączysz silnik, to co?

    > Twoje zdanie byłoby prawdziwe jakbyś napisał: "IMHO trzeba uważać -
    > NIEKTÓRE diesle z filtrem cząstek będą w miejskich warunkach..."

    Jeżeli niektóre są kłopotliwe, to statystycznie pogarszają obraz całej
    kategorii.

    > Ja za to napiszę: IMHO trzeba uważać, praktycznie każda nowa benzyna to
    > jeszcze większa wtopa niż diesel. Dołożyli do mocno wysilonych silników
    > turbiny (czasami dwie) i koła dwumasowe.
    > Niektóre konstrukcje, jak za czasów syreny 105 po 100kkm muszą przejść
    > kapitalny remont, przewyższający czasami wartość auta.

    Zgadzam się w 100%. Dlatego należy kupować wolnossące.

    > Na szczęście trend w silnikach się zmienia.

    Na jaki?


    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: