    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jakie autko wybrać?
    Date: Sat, 19 Nov 2016 10:20:33 +0100

    W dniu 19-11-2016 o 09:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Nie będę się spierał, nigdy nie jeździłem Dusterem z tymi silnikami.
    > Ale skoro sam piszesz "Duster 1.2 tce - na trasie pali tyle samo, a
    > nawet mniej." - to pewien margines błędu w Twojej ocenie istnieje i moja
    > teza odnośnie spalania może być i w tym przypadku prawdziwa:-)

    Ale błąd jest w drugą stronę, bo tyle samo spalił, mimo że jechałem
    szybciej (130 km/h) niż dieslem.

    > Poza tym
    > jak z mocami tych silników?

    Zbliżone, niby tce jest mocniejszy o 15 KM, ale z racji momentu i
    obrotów przy podawanych prędkościach generowane moce są bardzo zbliżone.

    Na pewno benzyniak ma lepszą górę i to tam byłby mocniejszy, ale przy
    średnich obrotach o których mowa pewnie jest nawet odwrotnie.

    > zazwyczaj słabszy silnik w tej samej budzie
    > na autostradzie pali więcej.

    Wolnossący 1.6 (słabszy niż dwa w/w silniki) pali bardzo podobnie.