eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie autko wybrać?Re: Jakie autko wybrać?
  • Data: 2016-11-19 09:41:05
    Temat: Re: Jakie autko wybrać?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu .11.2016 o 22:52 Maciek <d...@p...onet.pl> pisze:

    > Dnia Fri, 18 Nov 2016 22:21:39 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    >
    >> Musisz uaktualnić swoja mitologię - powyższe już od paru dobrych lat to
    >> brednie.
    >
    > Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem z właścicielem 4-letniej Vitary, który
    > pojechał wyciąć filtr, bo nie dało się go opanowac. Auto z przebiegiem
    > coś
    > 130 tys.
    > DPF w kilkuletnich CRDI w Kiach/Hyundaiach też daje ostro popalić.
    >
    > Co się zmieniło w ostatnich latach?


    Czyli tak jak myślałem, powielasz mity na zasadzie "znajomy, znajomego".

    Odnosiłem się do tego:
    "IMHO każdy diesel z filtrem cząstek będzie w miejskich warunkach gorszym
    wyborem niż benzynówka. Wiecznie niedogrzany, bez okazji dopalenia
    sadzy..."

    Ty przytaczasz przykład 130kkm w 4 lata - to ponad 30kkm rocznie. Robi to
    po mieście? - po co podałeś taki przykład? Poza tym filtr się
    naprawia/wymienia/regeneruje/uzupełnia -nie wycina.

    Co to znaczy daje popalić? akurat mam miedzy innymi 3 letnie crdi, jeździ
    w warszawskich korkach.
    Mam też kilkuletnie hdi - też jeździ w korkach.
    Współczesny diesel wypala filtr jak ma taką potrzebę - jeśli nie ma
    odpowiedniej temp. spalin to ją sobie podnosi, robi to na różne sposoby. W
    niektórych silnikach jest dodatkowy wtryskiwacz, w niektórych komputer
    zwiększa obciążenie silnika (poprzez obciążenie alternatora), w niektórych
    są oba te elementy. Nie ma dla niego znaczenia czy jedzie niedogrzany w
    korku, czy też mocno obciążony na autostradzie. Odpowiedni algorytm sam
    stwarza dogodne warunki wypalania filtra.
    Wiążę się to oczywiście z dodatkowym zużyciem paliwa, ale mimo tego każdy
    ze znanych mi diesli pali w mieście o 2-3 litry mniej niż benzyna o tej
    samej pojemności w tym samy aucie.
    Spalanie na trasie też jest oczywiście mniejsze.

    Twoje zdanie byłoby prawdziwe jakbyś napisał: "IMHO trzeba uważać -
    NIEKTÓRE diesle z filtrem cząstek będą w miejskich warunkach..."

    Ja za to napiszę: IMHO trzeba uważać, praktycznie każda nowa benzyna to
    jeszcze większa wtopa niż diesel. Dołożyli do mocno wysilonych silników
    turbiny (czasami dwie) i koła dwumasowe.
    Niektóre konstrukcje, jak za czasów syreny 105 po 100kkm muszą przejść
    kapitalny remont, przewyższający czasami wartość auta.

    Na szczęście trend w silnikach się zmienia.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: