  • 21. Data: 2009-11-16 19:01:45
    Temat: Re: Jakie akku AA
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JackDeJack" hdrsq2$pqn$...@i...gazeta.pl

    > Dla oszczędności czasu ;)

    Mam dużo akumulatorków, więc nie zależy mi na szybkim ładowaniu.
    I mam 3 ładowarki.

    > BTW - większość ładowarek firmowych ładuje właśnie prądem 500mA.

    Zasadniczo NiCd można ładować w 15 minut, a NiMH w 60 minut, z tym
    że są cwane komplety {ładowarka + akumulatorek}, które potrafią
    ładować NiMH w kwadrans bez kaleczenia akumulatorka.

    Zbyt duży prąd skraca żywotność akumulatorka.
    Trudno zgadnąć, jaki prąd jest optymalny, ale chyba około 0.1C.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2009-11-16 19:04:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 8...@r...goog
    legroups.com

    : jesli nabierze nieco ladunku , elektronika ladowarki ja zauwazy.

    Nie jest to prawdą. Próbowałem naładować całkowicie naładowane -- z chyba
    ośmiu Camelionów AAA ładowarka łyknęła tylko jeden.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2009-11-16 19:06:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hds2jm$10f$...@n...onet.pl

    > Są już nowe konstrukcje trzymające i pół roku, NiCd też dłużej ''stygły'', ale nie
    mają ponad to zalet dla mnie.

    Janko -- Eneloopy trzymają kilka lat. Niestety nie ładują się same. ;)
    I mam Panasonicki sprzed 10 lat, które nie rozładowują się mimo kilku lat
    leżakowania.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2009-11-16 19:08:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JackDeJack" hds78a$b81$...@i...gazeta.pl

    > Producent gwarantuje 1900mAh.

    No właśnie...
    I tylko w określonych warunkach rozładowywania -- prąd i temperatura. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2009-11-16 19:19:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Janko -- Eneloopy trzymają kilka lat.

    Znaczy - ładujesz raz na kilka lat i wsadzasz np. w termometr (którego
    pobór prądu jest pomijalny)? Chyba jednak chodzi Ci o czas życia
    akumulatora, a nie czas samorozładowania.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-11-16 19:36:35
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Pochwal się wynikami -- ile ciągniesz w jakim obciążeniu z tych Eneloopów?

    Muszę sprawdzić. Z AA wyciągałem nieco ponad 2000 mAh.

    Piotr

  • 27. Data: 2009-11-16 19:41:24
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > No właśnie...
    > I tylko w określonych warunkach rozładowywania -- prąd i temperatura. :)

    Ale z czego wciąż jesteś niezadowolony, nie rozumiem. Już kilka osób na
    podstawie własnego doświadczenia twierdzi, że te min. 1900 mAh to nie
    lipa. W zimnych warunkach na pewno będzie mniej, ale to z góry wiadomo.

    Piotr

  • 28. Data: 2009-11-16 19:51:42
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    >W zimnych warunkach na pewno będzie mniej, ale to z góry wiadomo.

    Eneloopy na mrozie sprawdzają się zdecydowanie lepiej od innych aku -
    sprawdzone empirystycznie :)

    JDJ

  • 29. Data: 2009-11-16 20:04:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Nov., 20:04, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    >
    > Nie jest to prawdą. Próbowałem naładować całkowicie naładowane -- z chyba
    > ośmiu Camelionów AAA ładowarka łyknęła tylko jeden.

    to i tak rozsadniej niz gdybys probowal rozladowac calkowicie
    rozladowane.
    przy rozladowywaniu rozladowanych nie lyknelaby ani jednej.

  • 30. Data: 2009-11-16 21:36:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" 4b01a9c3$...@n...home.net.pl

    > Muszę sprawdzić. Z AA wyciągałem nieco ponad 2000 mAh.

    Przy jakim prądzie rozładowywania?

    --