  • 11. Data: 2009-12-16 18:13:59
    Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hgarm4$f26$1@news.telbank.pl...

    > hmm.. aż sięgnąłem do torby z DELLem żeby zobaczyć jakie mam tam płytki..
    > i mam tak:
    > - Reinstalation DVD Windows Vista Business SP1
    > - dysk CD do ponownego zainstalowania XP Pro SP3
    > - Drivers and Utilities (2 płytki)
    > - Application
    > - Roxio Creator
    > łącznie 6 płytek
    >
    > a wszystko to do firmowego Latitude E6500

    Inspiron 1750 i tak samo mam, tyle że z Win7 na DVD i bez XP

    Irokez

  • 12. Data: 2009-12-16 18:17:31
    Od: vDon <v...@o...eu>

    mis wrote:

    > Ja bym tego nie powtarzał bo... ostatnio Acer produkuje zarówno laptopy
    > całkiem przyzwoite (np. nowe modele serii Aspire) jak i tanią tandetę
    > (seria "markowana" - eMashines) więc takie uogólnianie do całej firmy
    > już nie ma sensu. Podobnie ma się sprawa z wieloma innymi markami
    > sprzętu elektronicznego, ot takie czasy...

    Ok, nawet zakładając że wyroby komputeropodobne z logo Acer rzeczywiście
    mają awaryjność na poziomie "normalnych" marek a la Dell (z moich
    doświadczeń niestety wynika coś zgoła odmiennego). Czy to normalne by
    np. "naprawiać" monitor bite 6 miesięcy, jak zdarzyło mi się to swego
    czasu u Acera? Piszę o naprawie w cudzysłowiu, gdyż sprzęt po prostu
    wymieniono na egzemplarz zupełnie innego modelu. Nie twierdzę że serwis
    gwarancyjny u konkurencji to ideał, ale aż takich jaj nigdzie indziej
    nie było..

  • 13. Data: 2009-12-16 19:02:23
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a na tych płytkach jest obraz systemu, [ do przywracania ] czy system do
    samodzielnej instalacji ??

  • 14. Data: 2009-12-16 19:32:07
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
    >a na tych płytkach jest obraz systemu, [ do przywracania ] czy system do
    >samodzielnej instalacji ??

    hmm..nie uzywałem jeszcze bo lap nowy, na płycie pisze "Reinstalation DVD
    Windows 7 Home Premium 64-Bit" poza tym do rozprowadzania z nowymi
    komputerami oraz obsługiwane ileśtam wersji językowych. Chyba jakby był
    obraz miałby jeden język No i Uzywać tylko do instalacji systemu
    operacyjnego tylko na komputerach dell.

    Oprócz tego płytka z CyberLink PowerDVD 8.3 for win 7, płytka do WebCam oraz
    płytka DVD ze sterownikami i utilsami.
    W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który trwa 1
    do 2 godzin.

    Próbowac nie bedę teraz :)

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2009-12-16 19:54:18
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    I> W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który
    trwa 1 do 2 godzin.
    naprawdę aż tyle to trwa ??

  • 16. Data: 2009-12-16 20:15:42
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    >trwa 1 do 2 godzin.
    > naprawdę aż tyle to trwa ??

    A bo ja wiem? System był juz zainstalowany...
    W każdym razie przywracanie z płyty chyba byłoby szybsze niż instalacja.
    No i trzecie, to Dell robi lapa pod zamówienie - składałem go i taki
    dostałem.
    Nie sądzę aby robili co chwila nowe obrazy pod każde zyczenie

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2009-12-16 22:24:44
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 16.12.2009 Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał/a:
    > trwa 1 do 2 godzin.
    > naprawdę aż tyle to trwa ??

    Tak, tyle to trwa niestety, testowane na studio 1555, płytki były,
    ale do reinstalacji się nie nadają - dają powrót do fabryki, po dvd
    leci normalny first użytkownika.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 18. Data: 2009-12-16 23:54:51
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:57nhi5t9la5vbi0vkqbjh40ebc6bsa949d@4ax.com...

> [...]
    > o dysk z preinstalowanycm systemem do właściciel - trąba swoją drogą -
    > niw zrobił na pcozątku dysku do odzysku systemu. A tu ZONK - nie ma
    > takiej możliwości. No to proszę o płytkę instalacyjną systemu. No i
    > drugi ZONK - nie ma takiej możliwości. jak chce to moge kupić wersję
    > box-ową. Efekt taki ze musiałem znaleźć drugi taki sprawny egzemplarz
    > i wygenerować płytkę instalacyjną. Przykre - ze swoim HP dostałem
    > komplet płytek, z Lenovo to samo (jak był potrzebny downgrade do XP to
    > za 100PL brutto dosłali nosniki), F&S daje płytki, Acer i Asusu także.

    Na moj nos przypuszczam, ze tak byl wlasnie skompletowany ten laptop - DELL
    zazwyczaj negocjuje z firmami konfiguracje, a plyty CD/DVD sa jednym z
    elementow takiego zestawu (tak jak preinstalacja systemu operacyjnego -
    mozna to nawet zrobic wg twoich standardow, jesli masz wystarczajaca sile
    nabywcza :) ).
    Nie wiem, jak to wyglada u klientow indywidualnych, jak rowniez nie wiem,
    ktorym kanalem ten laptop zostal kupiony.
    A tak na zdrowy rozum - serwis raczej nie zajmuje sie systemem operacyjnym.
    Preinstalacja oprogramowania odbywa sie w fabryce, a serwis normalnie nie ma
    takiej potrzeby.

    A tak a'propos serwisu DELLa - oni i u mnie mieli pare wpadek, np. przyslali
    mi ostatnio klawiature ale w standardzie polskim "maszynistki" :)
    Oczywiscie po reklamacji doslali druga, a ta nam sprezentowali :)
    Zdarzylo sie tez, ze na dysk czekalismy 3 dni...
    Ale pomimo wpadek - prezentuja naprawde dobry poziom obslugi klienta,
    szczegolnie tego biznesowego :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 19. Data: 2009-12-17 10:31:03
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 16 Dec 2009 15:44:53 +0100, shaman
    <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]
    >- Roxio Creator
    >łącznie 6 płytek
    >
    >a wszystko to do firmowego Latitude E6500

    A do tego Della tylko 2 płytki:
    - Roxio Creator
    - Dell Driver and Utilities Already Installed on Your Computer
    (conetent Device Drivers; Diagnostic Utilities)

    Dwi einne sztuki (kupione w US a nie w PL) tez mają tylko po 2 płytki.
    A z ciekawostek to dysk oryginalnie był 160Gb Seagate 5400 a dostałem
    na wymianę WDC 250Gb 7200. Zapytałem kuriera czy to nie pomyłka -
    odpowiedział że nie.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2009-12-17 10:54:43
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 17 Dec 2009 00:54:51 +0100, "Michal AKA Miki"
    <j...@...onetu.pl> wrote:

> [...]
    >elementow takiego zestawu (tak jak preinstalacja systemu operacyjnego -
    >mozna to nawet zrobic wg twoich standardow, jesli masz wystarczajaca sile

    Nie było wyboru przy zakupie - zwykle sugeruję płytki bo to niewiel
    kosztuje a w razie awarii się nie rzeźbi. Co ciekawe z serwerami nie
    mam takiego problemu - jak zamówię nawet bez instalacji to na płytkach
    zwykle dostaje Win 2003/2008 brandowane Dellem tyle że kluczy brak. Za
    to w serwerach Della trezba zwracać uwagę przy napędach bo oni nadal
    potrafia w podstawoej specyfikacji zainsatlować wyłacznie czytnik CD.
    O nagrywarce nawet nie mówię ale trafiłem już na kilka gdzie nawet
    czytnika DVD nie było. A załączone płytki to DVD. ;-)

    >Nie wiem, jak to wyglada u klientow indywidualnych, jak rowniez nie wiem,
    >ktorym kanalem ten laptop zostal kupiony.

    Przez dosć dużą firmę handlującą sprzętem i softem która ma w Dellu
    lepsze upusty niż ja. ;-)

    >A tak na zdrowy rozum - serwis raczej nie zajmuje sie systemem operacyjnym.
    >Preinstalacja oprogramowania odbywa sie w fabryce, a serwis normalnie nie ma
    >takiej potrzeby.

    Patrz - a HP dostarcza ci w ramach gwarancji dysk z preinstalowanym
    systemem pod konkretne urządzenie. Inna sprawa że okazło się że w
    ramach NBD nie przyjedzie technik a tylko kurier z dyskiem i ten mam
    sobie wymienić sam.

    >A tak a'propos serwisu DELLa - oni i u mnie mieli pare wpadek, np. przyslali
    >mi ostatnio klawiature ale w standardzie polskim "maszynistki" :)

    Swego czasu IBM robił to "nałogowo". I potrafił odpoiwedziec ze w
    kompletacji na PL tylko takie są i nie ma możliwości wymiany. Trza
    było im przypominać ze już setke wymienili w poprzednim miesiącu i
    automagicznie się dawało. ;-)

    Zdrówko