    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
    Date: Thu, 17 Dec 2009 11:54:43 +0100

    On Thu, 17 Dec 2009 00:54:51 +0100, "Michal AKA Miki"
    <j...@...onetu.pl> wrote:

    >Na moj nos przypuszczam, ze tak byl wlasnie skompletowany ten laptop - DELL
    >zazwyczaj negocjuje z firmami konfiguracje, a plyty CD/DVD sa jednym z
    >elementow takiego zestawu (tak jak preinstalacja systemu operacyjnego -
    >mozna to nawet zrobic wg twoich standardow, jesli masz wystarczajaca sile
    >nabywcza :) ).

    Nie było wyboru przy zakupie - zwykle sugeruję płytki bo to niewiel
    kosztuje a w razie awarii się nie rzeźbi. Co ciekawe z serwerami nie
    mam takiego problemu - jak zamówię nawet bez instalacji to na płytkach
    zwykle dostaje Win 2003/2008 brandowane Dellem tyle że kluczy brak. Za
    to w serwerach Della trezba zwracać uwagę przy napędach bo oni nadal
    potrafia w podstawoej specyfikacji zainsatlować wyłacznie czytnik CD.
    O nagrywarce nawet nie mówię ale trafiłem już na kilka gdzie nawet
    czytnika DVD nie było. A załączone płytki to DVD. ;-)

    >Nie wiem, jak to wyglada u klientow indywidualnych, jak rowniez nie wiem,
    >ktorym kanalem ten laptop zostal kupiony.

    Przez dosć dużą firmę handlującą sprzętem i softem która ma w Dellu
    lepsze upusty niż ja. ;-)

    >A tak na zdrowy rozum - serwis raczej nie zajmuje sie systemem operacyjnym.
    >Preinstalacja oprogramowania odbywa sie w fabryce, a serwis normalnie nie ma
    >takiej potrzeby.

    Patrz - a HP dostarcza ci w ramach gwarancji dysk z preinstalowanym
    systemem pod konkretne urządzenie. Inna sprawa że okazło się że w
    ramach NBD nie przyjedzie technik a tylko kurier z dyskiem i ten mam
    sobie wymienić sam.

    >A tak a'propos serwisu DELLa - oni i u mnie mieli pare wpadek, np. przyslali
    >mi ostatnio klawiature ale w standardzie polskim "maszynistki" :)

    Swego czasu IBM robił to "nałogowo". I potrafił odpoiwedziec ze w
    kompletacji na PL tylko takie są i nie ma możliwości wymiany. Trza
    było im przypominać ze już setke wymienili w poprzednim miesiącu i
    automagicznie się dawało. ;-)

    Zdrówko